T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: skaczacy zaplon
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 12:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 21:21
Posty: 16
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich mam problem z ustawieniem zapłonu w 2.5 tdi acv skacze po między 35/65 na skali co morze być przyczyną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2016, 20:52
Posty: 16
Lokalizacja: Szczytno
model: Caravelle
silnik: 2.5 tdi ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam, podepnę się pod temat bo u mnie jest to samo, tylko ja mam problem z rozruchem zimnego silnika. Tobie też słabo pali jak przestoi przez noc?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 21:21
Posty: 16
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 stycznia 2017, 21:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Koło zębate na wale i jego podkładka diamentowa, napinacz na rozrządzie, wyciągnięty luźny pasek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 21:21
Posty: 16
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
cześć wszystko sprawdzone na bank i dalej problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2017, 23:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Logi statyczne wszystkich grup poproszę.
Jakby wszystko było sprawdzone to zostałaby znaleziona usterka.
Do skaczącego kąta wtrysku wystarczy np. minimalne zapowietrzenie lub w najgorszym wypadku uszkodzony N108 w pompie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 czerwca 2011, 21:21
Posty: 16
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprawa się wyjaśniła walnięty napinacz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 21:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
kozak416 napisał(a):
cześć wszystko sprawdzone na bank i dalej problem

Hehehe :-D A jednak nie :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2020, 18:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Panowie u mnie też występuje problem ze skaczącym kątem wtrysku(od 40 do 80)silnik ajt. Rolki napinające pasek pompy obie nowe, podłączone paliwo na krótko z butelki do pompy dalej to samo. Zostaje tylko do sprawdzenia strona od rozrządu, czy jak zdejmę osłonę górną od rozrządu to zobaczę luźny napinacz paska lub odwrotne jego napięcie? Rozrząd robiony w zeszłym roku. Auto odpala średnio przed wymianą rozrządu było lepiej, moc jest, spalanie w normie. Jak włączę tdi timing na vag comie kąt spada do około 30. Pomocy bo ręce już opadają. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2020, 18:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
karolbary1 napisał(a):
Jak włączę tdi timing na vag comie kąt spada do około 30

Czyli źle ustawiony kąt wtrysku. Ma być około 45-50


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2020, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Dobra spróbuję ustawić na około 50 kąt wtrysku w TDI timing. Jutro napiszę o efektach. Tylko dlaczego spada kąt w TDI timing w porównaniu z grupą 000 gdzie waha się tak jak pisałem wcześniej między 40-80 w drugiej kolumnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 października 2020, 19:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
A gdzie sprawdzasz grupę 000 w MS czy BS


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 października 2020, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Zaczynam tak wchodzę w silnik, dalej grupa 08 meas blocks, grupa 000, swith to basic settings, dalej tdi timing. Walczyłem dzisiaj trochę, mały ruch rolką i pokazuje 70-80 przedtem 30-40 w tdi timing. Ciężko się wstrzelić w 50. Czasami mam już dość ustawień bo zaraz zerwę gwint na rolce napinającej. Wiem że było wałowane na forum, ale jak sprawdzić na vagu ten kąt wtrysku, według kolejności? Dzięki za zainteresowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 października 2020, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W basic settings w grupie 000 w drugim okienku ustawiaj na 45-50 ( to samo co wykres Timingu ale prostsze w odczycie moim zdaniem ) tutaj zawór N108 kąta wtrysku jest zablokowany w położeniu centralnym. W meas blocks w grupie 000 w drugim okienku jest wartość wysterowana już przez zawór N108 który koryguje błędne ustawienie w punkcie zerowym. Stąd róznice w odczycie grupy 000 pomiędzy w MB a BS. Rolką to ruch 2 mm robi już róznicę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 16:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 grudnia 2017, 21:17
Posty: 14
model: transporter
silnik: 1.9 td abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Ustawiłem koło 60 kąt wtrysku, silnik ładnie chodzi, cichutko. Trzeba mieć cierpliwość na te 50. Nie ma różnicy teraz między bs a ms w kącie wtrysku(taka sama wartość), silnik chodzi tak samo. Tak zostawiam, chyba się nic nie wydarzy? Mam jeszcze ciekawą przypadłość, jak zostawię auto mocno przechylone na stronę lewą(od kierowcy)po postoju silnik ładnie miękko i cicho pracuje w porównaniu z ustawieniem auta normalnie na prostej powierzchni. Czy ma to jakiś sens? Czy ktoś się spotkał z taką przypadłością? Dodam, że sprawdzane już wielokrotnie. Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2020, 19:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Ja koryguję kąt wtrysku na odpalonym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB