T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 kwietnia 2010, 22:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Witam wszystkich, nowy forumowicz.
Kupiłem właśnie VW T4 2.4D Caravelle w wersji ze skrzynia automatyczną. Na konsoli obok standardowych ustawień P R N D wyświetlają się pozycje 1 2 3. Sprzedjący poinformował mnie, że co prawda wspomniane pozycje 1 2 3 się wyświetlają, jednakże w tym typie samochodu one fizycznie nie istnieją i jeździ się tylko na D.
Nurtuje mnie teraz pytanie, czy istotnie jest tak, jak mówił sprzedający, czy też ze skrzynią w moim samochodzie jest coś nie tak.
Jeśli cokolwiek wiecie na ten temat, piszcie. Z góry dzięki.

Jeszcze jedno - istnieje jakiś solidny manual do tego modelu obok standardowej instrukcji obsługi VW?

Mariusz


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 kwietnia 2010, 22:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ma rację jeździ się na D, a tamto służy do np, ruszania z 2biegu, i tym podobne, skrzynia ma z tego co wiem 4biegi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 kwietnia 2010, 22:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w standardowej instrukcji masz opisane co oznacza ustawienie 1,2,3
w tych ustawieniach skrzynia nie wchodzi na wyższe przełożenia ze względu na obciążenia związane z warunkami jazdy
3- położenie do jazdy po terenie pagórkowatym, zalecane gdy w położeniu D następuje zbyt częste przełączanie 3 i 4 biegu
2- położenie dla tras górskich ( długie wzniesienia i spadki ), 3 i 4 bieg zablokowany w celu niepotrzebnego przełączania na wyższe biegi
1- położenie dla stromych tras górskich wszystkie wyższe biegi zablokowane w celu maksymalizacji ciągu i hamowania silnikiem
w/w wyciąg z instrukcji


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 kwietnia 2010, 18:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
No dzięki.. może nie wyraziłem się zbyt jasno: u mnie nie da się włączyć 1 2 3. Próbowałem, ale skrzynia nie przełącza na te ustawienia, tak jakby istotnie ostatnią pozycją idąc od góry było ustawienie D. Zastanawia mnie dlaczego zatem na konsoli te trzy dodatkowe biegi są wyświetlone. Interesuje mnie w zasadzie jednoznaczna odpowiedź: czy w każdej wersji Caravelle biegi 1 2 3 powinny działać, czy też były jakieś produkcyjne odstępstwa od tejże reguły?
Mój Caravelle to wersja GLS 2.4 D z 1994 r.

Pozdrawiam:)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 kwietnia 2010, 18:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Musi to działać, jeśli nie działa oznacza, że albo skrzynia uszkodzona albo coś ze sterowaniem nie tak, mówiąc po polsku koszta będą


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 15:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Kurcze no.. czyli jednak. Teraz wypada się zorientować, z czym dokładnie mam do czynienia w tym przypadku. Może nawet kupno nowej skrzyni okaże się bardziej opłacalne niż remont starej. Słyszałem też o przeróbkach automatu na manuala.
Na pewno przełożenia o których wspomniałem powyżej są nieaktywne, poza tym zauważyłem, że np. stojąc na czerwonym świetle z wciśniętym hamulcem i skrzynia w pozycji D samochód wchodzi w dość intensywne wibracje, dlatego zacząłem na stopie przełączać dźwignię w pozycję N i wtedy jest ok. Poza tym, dość długi jest czas oczekiwania aż skrzynia w trybie D przerzuci bieg na wyższy w trakcie jazdy. Z tego co zauważyłem, przerzuca dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na obroty ok. 2.5 tys. Do momentu osiągnięcia tych obrotów silnik pracuje głośno i jest trochę dokuczliwy nawet przy zamkniętych oknach.
Jak jest to w waszych t4, przy ilu obrotach skrzynia przerzuca? Dzięki


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 17:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem ci kolego że z tego co opisałeś wychodzi że cię sprzedawca naciągnął, teraz pytanie biegi się zmieniają jak spokojnie dodajesz gazu czy jak ostro gazem ją traktujesz?? teraz drugie pytanie żeby tamte biegi zadziałały musisz dźwignię lewarka w odpowiednie położenie ustawić, co do drgań ma prawo tak być , bo na D silnik ma lekko powiększone obroty i poróbuje ciśgnąć, a ty go na hamulcu czymasz tylko że aż tak bardzo nie powinieneś tego czuć albo obroty za duze ustawione albo poduszki zepsute


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 19:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
A zatem: co do wciskania biegów 1,2,3 - próbowałem normalnie przesunąć dźwignię w kierunku do tyłu z naciśnięciem bocznego przycisku, nic mi nie wiadomo o innym sposobie uruchamiania tych przełożeń, jeśli istnieje jakiś sposób, proszę Kolegę o pomoc. Biegi wchodzą w momencie ostrego naciśnięcia pedału gazu, tj. pisałem: silnik dość głośno wyje; kiedy już przerzuci, - jest ok.

Hmmm.. no nie wiem, czyżby zauroczenie tym samochodem miało tak szybko zniknąć?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 19:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Podjedź na Mierzeję Wiślaną 6 na teren bazy poszukiwania nafty i gazu i zapytaj o zakład Korpaków, chłopaki ci to zdiagnozują i nie zbankrutujesz przy tym


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ok, dzięki za radę. Zakodowałem:-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tel do właściciela Mariusz Korpak 607-796-873


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 maja 2010, 13:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
marh napisał(a):
co do wciskania biegów 1,2,3 - próbowałem normalnie przesunąć dźwignię w kierunku do tyłu z naciśnięciem bocznego przycisku, nic mi nie wiadomo o innym sposobie uruchamiania tych przełożeń, jeśli istnieje jakiś sposób,


zanim pojedziesz do mechanika:

kolego, żeby wrzucić bieg R lub D (z N lub P) musisz nacisnąć przycisk na dźwigni i wcisnąć hamulec
jeśli chcesz wrzycić (nawet podczas jazdy) dalej po D bieg 3 lub 2 to nic nie wciskasz (hamulca też nie)! dźwignia sama idzie dopiero bedzie opór jak chcesz dalej wrzucić bieg 1 będziesz musiał wcisnąć przycisk na dźwigni (taka blokada)

mam nadzieję że zrozumiałeś na jakiej zasadzie przerzuca się biegi ASb w T4

:D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB