T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 17:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 21:50
Posty: 39
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,5TDI 102KM ACV

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Jak się nazywa ten zestaw tulejek proszę o link do strony.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 maja 2012, 15:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 21:50
Posty: 39
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,5TDI 102KM ACV

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Nasmarowałem wd 40 jest o niebo lepiej bo wchodzą dużo lżej . ale dalej nieprecyzyjnie. patrzyłem pod auto nie mam żadnych dwóch kulek i tulejki ja mam całkiem inny układ tam do tego dochodzi jeszcze linka od wstecznego która ciężko chodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 czerwca 2011, 14:29
Posty: 11
model: caravelle
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie!

Piszę z Grodu Kraka.

Kontynuuję wątek.

Pożyczyłem auto. Zrobiło w ciągu dnia 1000 km z obciążeniem.

Rano, gdy zgłosiłem się po odbiór samochodu, wsteczny wrzuciłem bez trudu. Gdy chciałem wrzucić 1 i 2 nie dało się. Jakby brakło miejsca na bieg. / Było przez noc zimno / W końcu udało się wrzucić na siłę 1 i 2. Z 3 i 5 nie było żadnych problemów. Problemy pojawiły się przy 4 biegu.

Poczytałem, pomyślałem. Wymieniłem olej w skrzyni, wysmarowałem cięgna przy lewarku i na skrzyni smarem uniwersalnym. Kulki są ok. Na miejscu.

Gdy jeżdżę, dalej mam problem z 1, 2 i 4. Muszę wciskać na siłę. Ale wchodzą bez zgrzytu. Tak jakby coś je blokowało. Ten sam problem występuje przy wyłączonym i pracującym silniku.
Gdy próbuję np. wrzucać na próbę kilka krotnie, na przemian parę biegów / bez jazdy na sucho przy włączonym i wyłączonym silniku / 1 i 2 oraz 3 i 4 na przemian po którymś razie biegi wchodzą gładko bez problemu. Gdy przechodzę na inną parę biegów i chcę powrócić do poprzedniej znów trzeba na początku użyć siły.

Auto ciągnie bez problemów. Synchronizatory nie zgrzytają. Test sprzęgła wypadł pomyślnie. Gaśnie na ręcznym przy trójce.


Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Czy ktoś wie, co mogło się zdarzyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 18:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Czytałeś wątek od początku ? Jest napisanych dużo ciekawych informacji.Może coś z tego znajdziesz u siebie.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 18:50 
test sprzegła haha na trojce mi tez gasnie

a na piatce sie slizga


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 listopada 2012, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 czerwca 2011, 14:29
Posty: 11
model: caravelle
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czytałem.

Wodziki sprawdziłem. Wysmarowałem. Olej również. Kulki i połączenia przeglądnąłem.

W książce naprawa vw piszą, że zdarza się potrzeba regulacji / ! gdzie i jakiej? / ... jeżeli włączenie lub przełączenie biegu po dłuższej jeździe jest utrudnione, konieczna jest regulacja. ... wykonuje się w ASO... .

Przy hydraulicznym sprzęgle: sprawdziłem stan płynu, pompy, odpowietrzenie.

Myślałem, że ktoś z Was miał taki problem. Ja cały czas obawiam się synchronizatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 12:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
KRAKOWIAK napisał(a):
W książce naprawa vw piszą, że zdarza się potrzeba regulacji / ! gdzie i jakiej? /

Regulacja polega na popuszczeniu śruby 8-mki na opasce na rurce pod lewarkiem i obróceniu tak tej rurki, aby był pełny zakres do włączania od wstecznego do V-ki
http://t4-wiki.de/wiki/index.php?title= ... 0120132045
Jednak w twoim przypadku problem z włączeniem IV-ki może wskazywać na u krzywieniu czegoś, więc trzeba dobrze przyjrzeć się całemu mechanizmowi zmiany biegów.
Link do całej stronki:http://t4-wiki.de/wiki/Schaltbet%C3%A4tigung


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 listopada 2012, 17:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 25 czerwca 2011, 14:29
Posty: 11
model: caravelle
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Byłem u mechanika po raz drugi.
Regulacja dała efekt lepszego włączani 1/2 poprzez przekręcenia głównego pręta. Jednak czwórka nie do końca. Być może jest problem z łożyskiem wybieraka w skrzyni. Zdaje się, że czasami może się blokować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB