T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 09:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 18:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Auto kupilem jakies 1,5 roku temu..

Z poczatku tylko sporadycznie ciezej wchodzil 1szy bieg..
Na dzien dzisiejszy mam inna zagadke..
Na zimnym silniku biegi ciezko wchodza, podczas jazdy (po jakis 20-30 minutach) biegi zaczynaja juz calkiem ladnie wchodzic..

Olej do skrzyni byl dolewany 2 miesiace temu i trzba bylo go dolac calkiem sporo (cos kolo litra, z tego co pamietam)..

Czy macie jakis pomysl co to za przypadlosc?

Czy mozecie polecic w 3miescie kogos, kto zna sie na skrzynkach?


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 19:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
A jakim olejem zalałeś? Do skrzyni w VW zalecany jest full syntetyk czyli 75W90


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 20:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Olej w skrzyni się wymienia a nie dolewa...

No i poza tym nie powinno go ubywać. Nie masz jakichś wycieków ze skrzyni?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 22:32 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
olej VW w sumie wymienia się po awarii skrzyni, fakt jak chcesz spróbować polepszyć pracę skrzyni to możesz wymienić olej może pomóc a nie musi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Dziekuje za pomoc.
Niestety mechanik ze mnie zaden - olej dolal mechanik, ktory robil mi tez T3..
W takim razie ppojde za rada i wymienie go na nowy..

Jakies inne pomysly poza tym olejem?

Wyciekow auto nie ma zadnych.
Mam je 1,5 roku i skrzynia jest pierwszym mankamentem..


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 października 2010, 02:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 13 października 2010, 00:22
Posty: 25
model: VW T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
A od kiedy Ci tak ciężko zaczęły wchodzić te biegi: od tej dolewki czy odkąd zimniej zaczęło się robić, zorientuj się co mechanik tam dolał.


_________________
www.Studio-FOTO.net


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 października 2010, 03:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Ok jutro wypytam mechanika.

Skrzynia ogolnie fiksowala rowniez latem, ale szybciej dochodzila do siebie niz teraz, kiedy jest zimno.
Takze przed i po dolewce nie dzialala idalnie, po dolewce nieco lepiej..
Jak juz mowilem - nie mam pojecia o mechanice etc... ale czy to nie jakis smar itp? Tylko taka mysl mi przychodzi do glowy - cos co reaguje na cieplo..

Jakkolwiek wymienie olej raz jeszcze.

Dolewany byl 75W90 Mobila.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 października 2010, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 11:59
Posty: 130
Lokalizacja: Usa
model: bmw
silnik: 2.5TDI (ACV)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
y.. jak ja tak miałem.. w sumie do tego stopnia że pewnego dnia w ogóle nie mogłem wbić innego biegu niż wsteczny :P to pomogło mi podniesienie pedała sprzęgła ;P tak nogą, do góry normalnie... jak ręką odjął ;] do dzisiaj nic nie ruszałem :D


_________________
True Females


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 03:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
ten zabieg wykonalem pol roku temu, bo tez moglem tylk owsteczny wrzucic.
zadzwonilem po lawete, a laweciarz podniosl mi sprzeglo do gory - i PAH, zrobione (chyba czesty przypadek, skoro jegomosc tak od reki znal rozwiazanie).

teraz probowalm tak kilka razy - i dupa.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 11:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 11:59
Posty: 130
Lokalizacja: Usa
model: bmw
silnik: 2.5TDI (ACV)

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
to nie dobrze... bo to znaczy że jest opcja że mnie też to czeka za jakiś czas :P więc jak rozwikłasz tą zagadkę to koniecznie napisz o co chodziło ;)


_________________
True Females


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 19:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
a teraz cholernie dziwne zjawisko...
nie raz juz pisalem ze o mechanice nie mam bladego pojecia..
ale skoro auto reaguje na temperature...

zagladalem juz pare razy pod gumowa oslone (pod mieszkiem) i widzialm tam zwaly smaru, ktory byl strasznie gesty i twardy..
dzisiaj wpadlem na pomysl zeby zaatakowac otwor z drazkiem...WD40.

Biegi zmienaiaj sie jak w nowce busie!
rewelacja!

boje sie tylko czy to nie jest jedynie chwilowe rozwiazanie.. ale problem jak reka odjal!
biegi nie wskakiwaly tak odkad kupilem auto.

moze warte proby?


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 19:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jeśli w tym tkwił problem to ja polecam na dłuższą metę smar HHS Lube firmy Wurth :) (wd40 się niezbyt do tego nadaje)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
smar zamowiony, dziekuje za rade. :)


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 20:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich ! co zrobić by biegi wchodzily bardziej precyzyjnie,mam przoblem ze wstecznym ,ale i inne biegi mam problem czasami wkleszczyć,zaznaczam że mam nowe sprzegło i dwu masę,żadnych dziwnych wdzwięków nie szłyszę z zespolu napędowego.Widziałem na allegro zestaw naprawczy (takie teflonowe kólki) do t4,czy to może pomóc?,i orczyk ?,czy to może być powiązane z moimi bolączkami z biegami?

wojna

wojnadk@wp.pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 20:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Tak kolego :) Te kulki i ta tulejka mogą byc powodem tego ze "szukasz" biegów ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich ! co zrobić by biegi wchodzily bardziej precyzyjnie,mam przoblem ze wstecznym ,ale i inne biegi mam problem czasami wkleszczyć,zaznaczam że mam nowe sprzegło i dwu masę,żadnych dziwnych wdzwięków nie szłyszę z zespolu napędowego.Widziałem na allegro zestaw naprawczy (takie teflonowe kólki) do t4,czy to może pomóc?,i orczyk ?,czy to może być powiązane z moimi bolączkami z biegami?

wojna

wojnadk@wp.pl

viewtopic.php?f=10&t=514


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich ! co zrobić by biegi wchodzily bardziej precyzyjnie,mam przoblem ze wstecznym ,ale i inne biegi mam problem czasami wkleszczyć,zaznaczam że mam nowe sprzegło i dwu masę,żadnych dziwnych wdzwięków nie szłyszę z zespolu napędowego.Widziałem na allegro zestaw naprawczy (takie teflonowe kólki) do t4,czy to może pomóc?,i orczyk ?,czy to może być powiązane z moimi bolączkami z biegami?

wojna

wojnadk@wp.pl

viewtopic.php?f=10&t=514



Probe najbardziej boli mnie ten wsteczny,bo muszę go wkleszczyć ,bardzo dokładnie,jak zrobie nieumiejętnie najczęściej przez pośpiech to bieg niezakleszcza sie i słychać delikatny zgrzyt,jak zaraz poprawie próbę tego wstecznego i zrobie to bez pośpiechu problem znika!
Myślisz że to będą te kólki do wymiany?,


wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Kolego, sprawdzić naprawdę nie zaszkodzi a koszt jest naprawdę niewielki.

Zajrzyj pod maskę i w okolicach zbiorniczka płynu chłodniczego, poniżej w głębi powinieneś zobaczyć "kasetę" z tymi tulejami. Posprawdzaj czy wszystko jest całe i bez luzów. Jeśli nie to wiesz co zrobić

Ale skoro piszesz o zgrzytach, to równie dobrze mogą to być synchronizatory. Jak wrzucasz wsteczny i zgrzyta to auto stoi w miejscu czy nie?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Probe ,zgrzyt następuje nie jak wkleszczam bieg, tylko jak go zasłabo zakleszcze i potem puszczę sprzęgło.Jak zrobie to dokładnie to nie ma problemu.

Patrzyłem na to co mówiłeś wszystko wygląda ok,ale nie wiem co do luzów bo nie wiem jak to stwierdzić czy coś jest nie tak?! Staram sie to robić dokładnie i problemu nie ma,ale jak pisałem prędej czasami wszystkie biegi są nie precyzyjne,coś jak by haczyło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 21:50
Posty: 39
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,5TDI 102KM ACV

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
W mojej Caravelle się dzieje dokładnie to samo, Już mi mechanik smarował cięgła(czy jakoś tak to się nazywa) ,ale niewiele to pomogło. Najgorzej właśnie wchodzi wsteczny i 5.



Za ten wpis autor Rywin podziękował: Marcin Pawlak (niedziela, 7 lutego 2021, 22:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB