T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czeka mnie zmiana kola dwumasowego. Na allegro spotkalem kolo jednomasowe zastepujace znacznie drozsza dwumasowke ale.... slyszalem ze jednomasowe rozwalaja skrzynie biegow. Ktos to slyszal, moze potwierdzic? I jeszcze jedno jakies tanie czesci nowe kolo dwumasowe? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2010, 16:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 października 2010, 08:33
Posty: 7
model: t4 caravelle 1999
silnik: 2.5 tdi 135km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
u mnie po zmianie z dwumasówki na jednomasówke pogorszył się komfort, mianowicie po kazdej zmianie biegu szczególnie biegi 1-3 i przy ruszaniu szarpie , taki lekki kangurek, wczesniej tego nie było, i jest to irytujace, pozatym przez rok nic sie nie dzieje. oryginalna dwumasowki wytrzymała u mnie 260 tys km, chciałem zaoszczedzic troche grosza i kupiłem zestaw starego typu, teraz niestety najchetniej załozył bym spowrotem dwumas, tak jak wspominałem szarpanie jest straznie wnerwiające :-) ,a dobrze zamontowany dwumas spokojnie przelata długi przebieg. pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2010, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja jestem przeciwnikiem eliminowania dwumasy, na dłuższą metę odbije się to na skrzyni biegów, nie mówiąc o innych elementach szybciej zużywających się od drgań,
ogólnie to dwumas został wprowadzony po to aby jak najbardziej zmniejszyć naprężenia ( moment skręcający ) powstające w skrzyni biegów i sprzęgle przy zmianach biegów i ruszaniu, dwumas lepiej je wybiera niż tylko tarcza sprzęgła z jej sprężynkami, a co za tym idzie zmniejszyć masę wirującą po stronie skrzyni biegów ( nie potrzeba już tak ciężkiej tarczy ze sprężynami ) a to z kolej chroni synchronizatory które mają mniejszą masę do wyhamowania i ogólnie odchudzić skrzynie lub jej nie wzmacniać pod mocniejszy silnik.
Moim zdaniem jeżeli skrzynia biegów i sprzęgło zostało zaprojektowane po dwumas to jego wyeliminowanie gdzieś czkawką się odbije.

Jest to moja własna teoria powstała na bazie przeczytanych kilkunastu różnych wypowiedzi i artykułów w prasie i necie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 października 2010, 21:17 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podpisuję się pod tym co napisał Kenobi.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 października 2010, 17:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 października 2010, 08:33
Posty: 7
model: t4 caravelle 1999
silnik: 2.5 tdi 135km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
własnie do tego chciałem zmierzyc chec zaoszczedzenia kilku zl działa w przeciwną strone, zastanawiam sie nad załozeniem spowrotem dwumasówki, jakbym miał transportera jako woła roboczego to bym nie narzekał ale ze jest to caravelle i słuzy jako auto rodzinne to komfort przedewszystkim. niestety słuchanie sie mechaników, którzy specjalizują sie w naprawianiu taksówek (SKRECIC NA DRUT, WYKASOWAC 5 ZŁ I DAC NA TO PÓŁ ROKU GWARANCJI) :P wychodzi bokiem,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 października 2010, 18:29 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
PATRYCY50 napisał(a):
jakbym miał transportera jako woła roboczego to bym nie narzekał ,



wypraszam sobie
jak byś spędził cały dzień w samochodzie i co chwilę ruszał to i do woła byś założył dwumas :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 października 2010, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A moje autko to i wol roboczy i auto prywatne :) Czyli pozostaje dwumas... A ktos nie ma moze dojscia do powiedzmy tanszego towaru niz 2500 zł ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 października 2010, 07:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Poszukaj na alledrogo , są całe zestawy w przyzwoitej cenie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 marca 2018, 22:17 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jesli kolega z innego forum wyrazi zgode to wkleje numer do niego , gdyz ostatnio szukalem dwumasy do sharana I ma bardzo korzystne ceny I zestawy kompletne. Chyba tylko Sachs sprzedaje. Bo Luk sie strasznie popsul I wiekszosc juz go nie poleca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB