T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:09
Posty: 2
model: multivan
silnik: 2,5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu obserwuje objaw, niby, typowy dla slizgajacego sie sprzegla. Przy naglym przyspieszaniu, przy obrotach ok.2500 rpm kiedy włącza się sprężarka następuje lekki uslizg ale tylko na 5, rzadziej na 4 biegu i tylko przy porządnie rozgrzanym silniku. Od 1-3 jest OK. Jesli ktos może mi podpowiediec czy to tarcze czy np dostaje sie jakis olej na tarcze, bo wg mne jesli to tarcze to powinno sie slizgać przede wszystkim przy ruszaniu a nic takiego sie nie dzieje.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 13:30 przez Kris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Masz sprzęgło na linke czy hydrauliczne? Sprzęgło bierze od dołu czy wysoko?
W osobówce jednej mialem tak że tarcza już była zjedzona i na 5-tce przy przyspieszaniu ślizgało, później zaczęło na 4-ce aż w końcu nie dało się nim jeździć xd
Natomiast w golfie gdzie jest linka było podobnie, raz mi ślizgnęło, później był spokój, za jakiś czas znowu to samo - okazało się że winna temu jest linka od sprzęgła.


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 13:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
2,5 TDi nie ma sprzęgła na linkę więc ta opcja odpada. Objawem kończącego się sprzęgła może być ślizganie się przy przyspieszaniu na wysokim biegu i wysoko biorący pedał.
Jesteś w stanie określić przebieg auta i sposób w jaki było dotychczas eksploatowane? Holowanie przyczepy, duże ładunki i inne rzeczy mogące przyspieszyć zużycie sprzęgła?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:09
Posty: 2
model: multivan
silnik: 2,5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No własnie problem w tym że nie da się okreslic żadnych reguł,. Ostatnio jechałem z dwuosiowa przyczepa z ladunkiem i nie było problemu. tyle ze na dystansie 40 km. wczoraj zrobiłem ok. 500 km z trzema osobami bez bagazu wiec niby na lekko i sie slizgalo. Ale temat nieaktualny bo jako ze pojutrze wyjezdzam na jakies 5-7 tysięcy km to wolalem nie ryzykowac i wymieniam calosc
dzieki wszystkim za rade;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB