T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 września 2010, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 22:23
Posty: 17
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI ACV 101KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Serdecznie.
Moje sprzęgło jest twardawe ( czasem w korku to boli stopa ) bierze wysoko, choć nie ślizga, oraz jak się szybko puści to zerwie autem. Mechanik mówi że nie da się tego wyregulować i całe sprzęgło będzie do wymiany. Mówi że na razie można jeszcze trochę pojeździć na takim... Mnie to nie satysfakcjonuje, bo autkiem jeździ czasem żona i potrzebuje miękkie sprzęgło, więc muszę coś z tym zrobić.
Czy da się coś podregulować bez wymiany ?
Drugi temat dotyczy skrzyni biegów która ma takie objawy, że:
Jak jest zimna ( auto zimne ) to chodzi praktycznie bez zarzutu, ale jak się troszkę nagrzeje to pierwszy bieg wchodzi często z DUŻYM oporem czasem też trzeci z oporem. Czy to jest związane z tym sprzęgłem ? i jak wymienię to powinno być OK ?
Proszę o pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 września 2010, 10:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Najpierw sprawdź olej w skrzyni <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 września 2010, 11:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
masz 2.5 TDI 102km ?? bo jeśli tak to:
Jeżeli chodzi o pierwszą przypadłość to stawiam na zużycie wysprzęglika hydraulicznego łożyskowanego, i on jest nieregulowalny i raczej nienaprawialny ( można go tylko odpowietrzyć regulacji nie ma ) jeżeli ciężko chodzi ( pewnie już się przytarł ), niestety wiąże się to z wyjmowaniem skrzyni więc przy okazji i reszte można wymienić szczególnie, że bierze wysoko co zazwyczaj oznacza zużycie tarczy
mniej prawdopodobne ale możliwe to uszkodzenie pompy sprzęgła tej tuż pod pedałem,
lub ogólnie zasyfienie się płynu hydraulicznego w układzie sprzęgła

ja zacząłbym od tego, a dopiero potem zająłbym się skrzynią biegów,
chociaż problemy z wrzuceniem 1 i 3 często są spowodowane luzami na połączeniach cięgien pomiędzy wajchą a wybierakiem na skrzyni
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schaltbet%C3%A4tigung


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 września 2010, 18:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 22:23
Posty: 17
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI ACV 101KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. I dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź.
Będę sprawdzał wszystko po kolei, i dawał znać co z tego wynikło. Jednak potrwa to troszkę.
Ponieważ na razie nie dysponuje specjalnie środkami pieniężnymi i czasem, ale powoli do przodu.
Myślę że zacznę od wymiany oleju w skrzyni.
Myślicie że to dobry pomysł ???
Dzwoniłem do mechanika i potwierdził, że ostatnio sprawdzał olej w skrzyni ( 4 miesiące temu )
i że na pewno poziom jest OK.
Czy zatem to, że po rozgrzaniu chodzi ciężej, to może być wina przepracowanego lub brudnego oleju ?
To na razie najtańsza inwestycja, więc chyba od niej zacznę. Co o tym sądzicie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 września 2010, 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tak naprawdę to producent w ogóle nie przewiduje wymiany oleju w tych skrzyniach jeżeli nie jest w nich nic naprawiane,
wymienić nie zaszkodzi,
tylko pamiętaj do tych skrzyń leje się full syntetyczny olej 75w90 z najwyższej półki bo inaczej zaszkodzi
a najtaniej i najprościej będzie obejrzeć i obadać połączenia cięgien <38>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB