T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 08:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 22:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 14:26
Posty: 19
model: Caravelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam problem w swoim T4 2,4D podczas ruszania trzęsie samochodem jak puszczam sprzegło dodam że podczas zmiany biegów problem ten nie występuje .Czy to może tkwić problem w kole pasowym ponieważ mam je do wymiany ,guma się wyrobiła od strony wału czy definitywnie sprzęgło jest do wymiany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Wystąpił u ciebie koniec sprzęgła. :(


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 23:02 
Tak jak Motoria napisał to sprzęgło....
Choć ja juz jak ruszam to mi nie szarpie czyżbym nauczył się z tym zyć??? A na poczatku jak kupiłem auto to była masakra

Ruszam ale moje już się slizga na wyzszym biegu


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 23:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
A może to tylko poduszka na skrzyni biegów? Jak gasisz silnik, to trzęsie Ci budą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 grudnia 2012, 23:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 378
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 33 razy
ja bym stawiał na poduszke skrzyni biegów
miałem taki objaw w 1.9 przy ruszaniu bez gazu tłukło w budę że ojoj
kotszt chyba 120 zeta jakoś tak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 grudnia 2012, 21:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 14:26
Posty: 19
model: Caravelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
miesiąc temu poduszkę wymieniłem środkową na końcu skrzyni i nic nie pomogło,chyba że boczna od strony lewego koła nad korkiem wlewu oleju do skrzyni biegów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 grudnia 2012, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
to wtedy biegi ciezko wchodza ja obstawiam na uszkodzony docisk, sprobuj na pol sprzegle dodac gazu( podpal sprzeglo troche ale doslownie troche 2s) a puzniej sprubuj ruszyc jak ruszy mniej szarpiac to docisk sie skonczyl :(

a i sprawdz czy na wstecznym pod gorke sie nie poteguje to szarpanie jesli tak to jak wyzej docisk


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Ostatnio edytowano czwartek, 27 grudnia 2012, 22:39 przez MisiekVW, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 grudnia 2012, 21:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
To na końcu będziesz miał nowe poduszki i sprzęgło. :D


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 grudnia 2012, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Sprawdź tak jak mówię, czy jak gasisz auto czy trzęsie budą. Jak tak, to któraś poduszka siedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2012, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 14:26
Posty: 19
model: Caravelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jak zgasiłem samochod to trzęsie buda to tak jak mówiłeś czester52 któraś poduszka do wymiany

a no i jak cofam na prostej drodzę to też czuje szarpanie


Ostatnio edytowano sobota, 29 grudnia 2012, 09:54 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2012, 07:20 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wysprzęglik nie cieknie?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 grudnia 2012, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 14:26
Posty: 19
model: Caravelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wysprzęglika nie patrzyłem ponieważ za zimno jest na razie,a jakie kolo sprzęgła jest w silniku AAB 2,4 sztywne czy dwumasa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 01:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Sztywne. A średnica tarczy 228 (to tak na zaś) Aczkolwiek ja bym się skupił nad wymianą tej poduszki. Nie wykluczam też, że możesz mieć wywaloną tą, co zakładałeś miesiąc temu (były już takie przypadki) Nie pchaj się w koszty, jak można to zrobić taniej. A wysprzęglik sprawdź tylko wzrokowo, czyli zobacz, czy wokół niego nie jest mokro. Jak jest sucho to raczej jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 02:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 października 2011, 19:17
Posty: 72
Lokalizacja: département 74
model: T4 Multivan `03
silnik: 2,5Tdi 151KM

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 1 raz
czester52 napisał(a):
Sztywne. .


Skąd taka pewność ?
W 2.4 AAB występowała w pózniejszych rocznikach również dwumasa. Roberto,twórca tematu nie napisał z którego roku samochód ma.
Miałem 2.4D AAB z rocznika 1999,tak zwana wersja ekonomiczna we francji, czyli sporo tańsza niż 2,5tdi. Samochód kupiony we Francji był w moim posiadaniu i eksploatowaniu od nowości przy czym po przebiegu 300 000km wymieniane było sprzęgło. Sprzęgło w aucie fabrycznie zamontowane z kołem dwumasowym było. Taki sam zestaw został zamontowany nowy w serwisie VW z kołem dwumasowym.

U mnie objawami szarpania był koniec dwumasy, tylko że występowało to szarpanie w zakresie obrotów od 1500 do 2500.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 11:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Kolego miałeś nie AAB, tylko AJA a tam była dwumasa. Po 96r 2.4d Miało 75KM, katalizator i koło dwumasowe i to był silnik AJA. Natomiast AAB Było robione do 96r miało sztywne koło zamachowe było bez katalizatora i miało 78KM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 11:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 19 października 2011, 19:17
Posty: 72
Lokalizacja: département 74
model: T4 Multivan `03
silnik: 2,5Tdi 151KM

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 1 raz
:o łooo masz ci los,to fabryka mnie oszukała w takim razie oznakowując fizycznie silnik jako AAB i pisząc tak we wszystkich dokumentach jakie dostałem przy zakupie auta,podana moc to 78PS była w papierach :shock:. Zastanawiam się tylko dlaczego skoro te drugie silniki 2.4 miały katalizator to u mnie był tłumik w jego miejscu fabrycznie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 12:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Tak jeszcze sprawdziłem dla pewności, to fakt silniki AAB były produkowane do 1998r A AJA od 97r


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 grudnia 2012, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 30 czerwca 2012, 14:26
Posty: 19
model: Caravelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
AAB 78km 2,4D w poniedziałek sprawdzę okolice wysprzęglika i jeszcze raz poduszki okaże się wtedy co do wymiany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB