T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 7 maja 2024, 15:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 10:40 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
założyłem drugi siłownik sprzęgła,odpowietrzyłem u góry i w skrzyni,ale po 3 tys km siłownik opada do połowy i po kilkunastu depnięciach jest znowu lepiej,pewnie zapowietrza się ,albo przepuszcza w silowniku,ale moje pytanie jest- czy jest jakaś technika sposób na b.dokładne i skuteczne odpowietrzenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 11:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Wielokrotne deptanie sprzęgła i odkręcanie zaworka w siłowniku zwykle nie daje rezultatu. Najlepszym sposobem jest:
- odkręcić pokrywkę zbiorniczka płynu, w otwór włożyć korek z wentylkiem od koła i wpuścić trochę powietrza pompką /wygodniej rowerową, nie samochodową/,
- odkręcić na kilka sekund zaworek w siłowniku i ponownie zakręcić.
Z tym korkiem to najlepiej skombinować zakrętkę od takiego zbiorniczka, założyć do niej uszczelkę i przewiercić tę zakrętkę, osadzając w niej wentylek. Ale nie są trudne różne improwizacje - aby tylko podać ciśnienie do zbiorniczka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 12:38 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a tak jak się odpowietrza podciśnieniowo hamulce (maszyną),też byłby dobry sposób?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Normalnie poprzez pompowanie odpowietrzysz dziś to u siebie przerabiałem, może pompa sprzęgła jest zepsuta


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 października 2012, 12:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
U mnie odpowietrzanie przez pompowanie pedałem dwa razy zadziałało pięknie, a za trzecim razem straciłem sprzęgło całkowicie /t.zn. nie odpowietrzyłem, a całkowicie zapowietrzyłem/. Od tej pory odpowietrzam metodą jaką opisałem - szybko i łatwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 października 2012, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To mogę ci powiedzieć ze to co piszesz jest nie możliwe, widać nie wprawna osoba to robiła, a co do twojego sposobu to jak chcesz odpowietrzać przez przepychanie to robi się przez odpowietrznik (w drugą stronę)


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 października 2012, 16:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nie trzeba pompek ani specjalnych zakrętek.
Kawałek wężyka nałożyć na odpowietrznik koła kierowcy i na odpowietrznik sprzęgła odkręcić odpow. sprzęgła a hamulcowy jak przy odpowietrzaniu hamulców w ten sposób od dołu przepchasz płyn przez pompę w pedale a tym samym wyciśniesz całe powietrze do zbiorniczka. Potem tylko pilnować aby nie zeszło poniżej wężyka zasilającego sprzęgło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 października 2012, 13:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sposobów odpowietrzania sprzęgła jest dużo. Np. w książce napraw polecają połączyć wężykiem siłownik sprzęgła z cylinderkiem hamulcowym i naciskać na hamulec, odkręcając zaworek w siłowniku. Ale "moja" metoda ma ten plus, że można bez kłopotu odpowietrzyć samemu, bez pomocnika do naciskania czy odkręcania. A co do odpowietrzania przez pompowanie pedałem - Chemiku, popytaj w serwisach, ten sposób naprawdę często zawodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 października 2012, 21:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
srokkka No właśnie na różnych serwisach robiłem i wiem jak się robi w jakich pojazdach, a to co klientowi się mówi to już inna bajka bo klient ma być zadowolony i ma zapłacić


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 17:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Odgrzeje trochę temat. Ponieważ po miesiącu od wymiary płynu jestem zmuszony ponownie go wymienić i odpowietrzanie sprzęgła metodą pompowania pedałem sprzęgła nie zawsze działała w 100% więc chce odpowietrzyć metodą z wężykiem podłączonym do zacisku. I teraz pytanie czy podczas pompowania pedałem hamulca pedał sprzęgła też ma być wciśnięty czy pozostawiony w pozycji górnej ? Czy wtedy pompka przy pedale sprzęgła jest otwarta i przepuszcza swobodnie płyn do zbiorniczka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 18:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
sprzęgła nie wciskasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ok. Dzięki Kenobi.
Napisze tylko ku przestrodze i dla potomności, jestem zmuszony zmienić płyn bo podczas ostatniego ,,małego" remontu wymieniłem przewód/wąż gumowy łączący zbiorniczek z pompką przy pedale. Oczywiście szukałem dedykowanego pod płyn hamulcowy ale we wszystkich sklepach robili wielkie oczy jak się o to pytałem. Więc po słuchałem jednego ,,sprzedawcy" który twierdził że typowe przewody paliwowe wzmacniane będą odpowiednie bo są odporne na oleje, smary itp. Oczywiście powątpiewałem w taką argumentację ale cóż czas naglił i zaryzykowałem, jak się okazało miałem rację. Węże paliwowe się nie nadają, płyn zaczoł przez niego normalnie przenikać na zewnątrz, wężyk pokryty jest na całej długości tak jak gdyby rosą z płynu hamulcowego i sam płyn zaczyna nieco ciemnieć czyli przypuszczam że guma w wężyku zaczyna się rozpuszczać. <36>
Z informacji które wyszukałem do takich celów powinien być stosowany wężyk o oznaczeniu EPDM, jednak dałem sobie już spokój z szukaniem takiego i czekam na oryginał w ASO. Mam nadzieje że mój wpis uchroni kogoś przed podobnym błędem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1043 razy
EPDM to skrót nazwy polimeru stosowanego do produkcji m. in. przewodów układu chłodzenia ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
No i właśnie z tego co się dowiedziałem tego typu mieszanka gumy z EPDM jest odporna na płyn hamulcowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 19:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 00:58
Posty: 57
Lokalizacja: warszawa/gdynia
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie czytam 10 raz i wciąż nie do końca rozumiem, ktory odpowietrznik odkręcać i łączyć z odpowietrznikiem koła. Wymieniłem właśnie przewód 701 721 477 D, którego jeden koniec wchodzi w obudowę skrzyni , a drugi łączy się z przewodem, który idzie do zbiornika wyrównawczego. Widzę, że jeden odpowietrznik znajduje się w okolicy zbiornika płynu, a drugi na dole obudowy skrzyni. Mam wrażenie, że powinienem szukać jeszcze innego. Oglądam tutoriale na YT, ale w innych modelach VW odpowietrzniki są w innych miejscach. Jutro ruszam w trasę i chcę to dobrze zrobić. Silnik AHY skrzynia DQR. Mam w razie czego osobę, która pomoże mi wciskać pedał. Pomoże ktoś z szczegółowym opisem? będę ogromnie wdzięczny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 października 2020, 16:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Ja nie odpowietrzalem w ten sposob co piszesz. Podlaczylem wezyk z plynem do gornego odpowietrznika obok zbiornika wyrownawczego i przy skrzyni upuszczalem plyn z bombelkami.
Ja wymienialem caly uklad i sprzeglo mi opadalo przez stary plyn hamulcowy. Po zalaniu nowym wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 października 2020, 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Przez ten w obudowie skrzyni jeśli już. Nie ma tutoriali bo w skrzyniach O2G z wysprzęglikiem w skrzyni zapowietrzenie takie aby nie dało się tego zrobić tradycyjnie raczej rzadko występuje.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 kwietnia 2024, 07:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:34
Posty: 2
model: t4 long
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie temat dość stary ale chciałbym odgrzebać - w którym miejscu znajduje się odpowietrznik na skrzyni? dostane się do niego od góry czy trzeba od dołu? ma ktoś może jakieś zdjęcie z lokalizacją danego odpowietrznika? Rozumiem że odpowietrznik znajdujący się przy zbiorniczku nie jest to przedłużenie odpowietrzenia wysprzęglika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 kwietnia 2024, 18:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 312
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
Odpowietrznik na skrzyni jest dostępny od dołu, lekko w stronę przodu auta. Załóż na niego wężyk a drugi koniec włóż do zbiorniczka wyrównawczego. Jak przestaną lecieć bąbelki do popompuj pedałem kilka razy, poczekaj kilka minut i zakręć odpowietrznik. Potem najwyżej jeszcze spompuj pedał i powinno być już elegancko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2024, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 kwietnia 2024, 07:34
Posty: 2
model: t4 long
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pompować pedałem sprzęgła czy hamulca? Wężyk raczej obojętnie czy do zbiorniczka czy pojemnika, pytanie więc od czego jest odpowietrznik znajdujący się przy zbiorniczku wyrównawczy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB