T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 10:40 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
założyłem drugi siłownik sprzęgła,odpowietrzyłem u góry i w skrzyni,ale po 3 tys km siłownik opada do połowy i po kilkunastu depnięciach jest znowu lepiej,pewnie zapowietrza się ,albo przepuszcza w silowniku,ale moje pytanie jest- czy jest jakaś technika sposób na b.dokładne i skuteczne odpowietrzenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 11:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Wielokrotne deptanie sprzęgła i odkręcanie zaworka w siłowniku zwykle nie daje rezultatu. Najlepszym sposobem jest:
- odkręcić pokrywkę zbiorniczka płynu, w otwór włożyć korek z wentylkiem od koła i wpuścić trochę powietrza pompką /wygodniej rowerową, nie samochodową/,
- odkręcić na kilka sekund zaworek w siłowniku i ponownie zakręcić.
Z tym korkiem to najlepiej skombinować zakrętkę od takiego zbiorniczka, założyć do niej uszczelkę i przewiercić tę zakrętkę, osadzając w niej wentylek. Ale nie są trudne różne improwizacje - aby tylko podać ciśnienie do zbiorniczka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 12:38 
Offline
Użytkownik zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 kwietnia 2012, 16:06
Posty: 52
model: multivan
silnik: 1,9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a tak jak się odpowietrza podciśnieniowo hamulce (maszyną),też byłby dobry sposób?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 października 2012, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Normalnie poprzez pompowanie odpowietrzysz dziś to u siebie przerabiałem, może pompa sprzęgła jest zepsuta


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 października 2012, 12:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
U mnie odpowietrzanie przez pompowanie pedałem dwa razy zadziałało pięknie, a za trzecim razem straciłem sprzęgło całkowicie /t.zn. nie odpowietrzyłem, a całkowicie zapowietrzyłem/. Od tej pory odpowietrzam metodą jaką opisałem - szybko i łatwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 października 2012, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To mogę ci powiedzieć ze to co piszesz jest nie możliwe, widać nie wprawna osoba to robiła, a co do twojego sposobu to jak chcesz odpowietrzać przez przepychanie to robi się przez odpowietrznik (w drugą stronę)


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 października 2012, 16:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nie trzeba pompek ani specjalnych zakrętek.
Kawałek wężyka nałożyć na odpowietrznik koła kierowcy i na odpowietrznik sprzęgła odkręcić odpow. sprzęgła a hamulcowy jak przy odpowietrzaniu hamulców w ten sposób od dołu przepchasz płyn przez pompę w pedale a tym samym wyciśniesz całe powietrze do zbiorniczka. Potem tylko pilnować aby nie zeszło poniżej wężyka zasilającego sprzęgło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 października 2012, 13:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sposobów odpowietrzania sprzęgła jest dużo. Np. w książce napraw polecają połączyć wężykiem siłownik sprzęgła z cylinderkiem hamulcowym i naciskać na hamulec, odkręcając zaworek w siłowniku. Ale "moja" metoda ma ten plus, że można bez kłopotu odpowietrzyć samemu, bez pomocnika do naciskania czy odkręcania. A co do odpowietrzania przez pompowanie pedałem - Chemiku, popytaj w serwisach, ten sposób naprawdę często zawodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 października 2012, 21:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
srokkka No właśnie na różnych serwisach robiłem i wiem jak się robi w jakich pojazdach, a to co klientowi się mówi to już inna bajka bo klient ma być zadowolony i ma zapłacić


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 17:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Odgrzeje trochę temat. Ponieważ po miesiącu od wymiary płynu jestem zmuszony ponownie go wymienić i odpowietrzanie sprzęgła metodą pompowania pedałem sprzęgła nie zawsze działała w 100% więc chce odpowietrzyć metodą z wężykiem podłączonym do zacisku. I teraz pytanie czy podczas pompowania pedałem hamulca pedał sprzęgła też ma być wciśnięty czy pozostawiony w pozycji górnej ? Czy wtedy pompka przy pedale sprzęgła jest otwarta i przepuszcza swobodnie płyn do zbiorniczka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 18:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
sprzęgła nie wciskasz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ok. Dzięki Kenobi.
Napisze tylko ku przestrodze i dla potomności, jestem zmuszony zmienić płyn bo podczas ostatniego ,,małego" remontu wymieniłem przewód/wąż gumowy łączący zbiorniczek z pompką przy pedale. Oczywiście szukałem dedykowanego pod płyn hamulcowy ale we wszystkich sklepach robili wielkie oczy jak się o to pytałem. Więc po słuchałem jednego ,,sprzedawcy" który twierdził że typowe przewody paliwowe wzmacniane będą odpowiednie bo są odporne na oleje, smary itp. Oczywiście powątpiewałem w taką argumentację ale cóż czas naglił i zaryzykowałem, jak się okazało miałem rację. Węże paliwowe się nie nadają, płyn zaczoł przez niego normalnie przenikać na zewnątrz, wężyk pokryty jest na całej długości tak jak gdyby rosą z płynu hamulcowego i sam płyn zaczyna nieco ciemnieć czyli przypuszczam że guma w wężyku zaczyna się rozpuszczać. <36>
Z informacji które wyszukałem do takich celów powinien być stosowany wężyk o oznaczeniu EPDM, jednak dałem sobie już spokój z szukaniem takiego i czekam na oryginał w ASO. Mam nadzieje że mój wpis uchroni kogoś przed podobnym błędem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
EPDM to skrót nazwy polimeru stosowanego do produkcji m. in. przewodów układu chłodzenia ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 października 2016, 19:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
No i właśnie z tego co się dowiedziałem tego typu mieszanka gumy z EPDM jest odporna na płyn hamulcowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 października 2020, 19:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 00:58
Posty: 57
Lokalizacja: warszawa/gdynia
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie czytam 10 raz i wciąż nie do końca rozumiem, ktory odpowietrznik odkręcać i łączyć z odpowietrznikiem koła. Wymieniłem właśnie przewód 701 721 477 D, którego jeden koniec wchodzi w obudowę skrzyni , a drugi łączy się z przewodem, który idzie do zbiornika wyrównawczego. Widzę, że jeden odpowietrznik znajduje się w okolicy zbiornika płynu, a drugi na dole obudowy skrzyni. Mam wrażenie, że powinienem szukać jeszcze innego. Oglądam tutoriale na YT, ale w innych modelach VW odpowietrzniki są w innych miejscach. Jutro ruszam w trasę i chcę to dobrze zrobić. Silnik AHY skrzynia DQR. Mam w razie czego osobę, która pomoże mi wciskać pedał. Pomoże ktoś z szczegółowym opisem? będę ogromnie wdzięczny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 października 2020, 16:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Ja nie odpowietrzalem w ten sposob co piszesz. Podlaczylem wezyk z plynem do gornego odpowietrznika obok zbiornika wyrownawczego i przy skrzyni upuszczalem plyn z bombelkami.
Ja wymienialem caly uklad i sprzeglo mi opadalo przez stary plyn hamulcowy. Po zalaniu nowym wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 października 2020, 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Przez ten w obudowie skrzyni jeśli już. Nie ma tutoriali bo w skrzyniach O2G z wysprzęglikiem w skrzyni zapowietrzenie takie aby nie dało się tego zrobić tradycyjnie raczej rzadko występuje.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB