T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 września 2012, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 września 2011, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
model: multivan
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Parę dni temu T4 straciło 5 bieg. Po rozkręceniu dekielka okazało się że koła zębate nie mają kilku zębów, synchronizator ma połamane sprężyny itd. Po zdjęciu dużego i małego koła (29/39 zębów) widać że rozsypało się jeszcze małe łożysko wałeczkowe wbite w obudowę od środka pod małym kółkiem. Teraz moje pytanie. Czy zęby poleciały bo rozpadło się łożysko, czy odwrotnie. Interesuje mnie kolejność zdarzeń i dlaczego wystąpiła usterka. Czekam na najlepsze odpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2012, 07:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Standardowe przygoda, mało oleju + katowanie skrzyni = brak skrzyni


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 września 2012, 21:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 września 2011, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
model: multivan
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Standardowe przygoda, mało oleju + katowanie skrzyni = brak skrzyni



Olej sprawdzany, 30 tys temu wymieniony, skrzynia nie katowana, auto ciągle w drodze, nie przeładowane, zamontowany gps, nigdy nie przekracza 100 km/h.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 września 2012, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A ja w to nie wierzę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 września 2012, 10:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
tomaszpoznan napisał(a):
skrzynia nie katowana, ..., nigdy nie przekracza 100 km/h.
V-ka nie lubi jazdy poniżej 2 tyś obrotów, więc była katowana.
tomaszpoznan napisał(a):
Olej sprawdzany, 30 tys temu wymieniony,
Troszkę się wysil i napisz coś tam wlał i ile tego weszło i na jakim to silniku jeździ :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 08:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 września 2011, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
model: multivan
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Troszkę się wysil i napisz coś tam wlał i ile tego weszło i na jakim to silniku jeździ :?:
Witam
Olej w skrzyni to GL5 /75/90 orlenu, weszło 3 litry. Skrzynia DUH sprzęgnięta z motorem AJT 2,5 88 kucyków. Jest to T4 z bardzo wysoką plandeką, dlatego nie przekracza 100 km/h bo ta plandeka stawia duży opór i powyżej setki zaczyna b.dużo palić ropki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 10:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
tomaszpoznan napisał(a):
Olej w skrzyni to GL5 /75/90 orlenu
Ma być GL 4 i musi spełniać specyfikację producenta: WV 501 50
Swoją drogą te skrzynie z tym motorem nie są najtrwalsze, w dodatku z takim obciążeniem (chodzi o plandekę), nie ma się co dziwić "one tak mają".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 września 2011, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Poznań
model: multivan
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No patrz. A podobno gl4 i gl5 się mieszają i mogą występować razem.
Ale dalej nie wiem co poleciało pierwsze, czy łożysko czy zęby i czy szukać usterki gdzieś dalej, czy jak wymienię te dwa elementy to dalej polatam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 września 2012, 21:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
tomaszpoznan napisał(a):
No patrz. A podobno gl4 i gl5 się mieszają i mogą występować razem.
Oleji przekładniowych wogóle bym nie mieszał, a różnica pomiędzy Gl-4, a Gl-5 głównie polega na tym że ten pierwszy zapewnia ochronę synchronizatorów, a ten drugi (Gl-5) stosuje się do mostów (gdzie nie ma synchronizatorów), jest gdzieś temat o olejach, musisz tam się zagłębić.
tomaszpoznan napisał(a):
Ale dalej nie wiem co poleciało pierwsze, czy łożysko czy zęby i czy szukać usterki gdzieś dalej, czy jak wymienię te dwa elementy to dalej polatam.
Jeżeli koło V-ego biegu było ciasno osadzone na wałku to by wskazywało że pierwsze poleciało łożysko, ale tak czy siak masz całą skrzynie do rozebrania i przeglądnięcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB