T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Dziś bardzo mnie zaskoczyła sytuacja na drodze.
Jadę sobie spokojnie 90km/h na A4. Nagle obroty na maxa i prędkościomierz na 200... Nic się nie stało, nic nie robiłem, po prostu zwyczajnie jechałem. Oczywiście na piątym biegu. Silnik nie ciągnie... Myślę sobie, poleciało sprzęgło... Zjechałem na pas awaryjny. Wrzucam 1. Jedzie. Dalej 2. Jedzie. 3 - jedzie ale szarpie, jakby ciągnął a za chwilkę nie ciągnie. W końcu przestaje ciągnąć całkowicie. Zatrzymuję. I znów 1, potem 2 - teraz ta sytuacja na tym biegu. Sprawdzam na postoju wszystkie biegi - wszystkie działają. Już nic nie wiem. Dzwonię po kumpla, żeby mnie sholował. Zjeżdżam z autostrady na 1 biegu... Wkrótce nawet ten przestaje, pędem wtaczam się na pobocze. Nie da się ruszyć z mniejsca. Biegi wchodzą normalnie, pedał sprzęgła normalny - ale nie jedzie. Po sholowaniu do grażu sprawdzam. Ku mojemu zdenerwowaniu auto jeździ zupełnie normalnie... <złość> Nie ryzykując kolejnego holowania auto zostało w garażu w firmie...
Jeszcze jak próbowałem ruszać na autostradzie to coś trzaskało w rejonie skrzyni - sam nie wiem co to było... Jakby sprzęgło łapało i puszczało.

Pomocy! Co to może być? Skrzynia? Dwumasa? Przeguby wewnętrzne? Jak siędo tego zabrać???


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 22:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Myślę, że już tarcza się kończy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Być może zmieliło wieloklin na przedłużeniu półosi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 10:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
mikoli napisał(a):
Być może zmieliło wieloklin na przedłużeniu półosi.


Gdyby go zmieliło, to po sholowaniu nadal nie powinno ciągnąć pomimo wrzuconego biegu... chyba...
A ja normalnie zrobiłem test na 100m odcinku i zaparkowałem w garażu.


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 12:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Być może pękło ci zabezpieczenie kielicha półosi w skrzyni i sie raz wysuwa raz wsuwa i stąd raz ciągnie raz nie .
zajżyj pod auto jak nie ciągnie co sie dzieje macaj pół oski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 września 2012, 21:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
No i jak fura, całkiem umarła, czy jednak coś dłubałeś :?: (było by dla potomnych)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 września 2012, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie!
Mam trochę problemów z pracą, dlatego tak się ciągnie. Ale dziś znalazłem w końcu trochę czasu. Zszedłem do kanału i popatrzyłem.
Jest jakiś problem z prawą półosią. Rozwalona podpora półosi, półoś porusza się w kierunku poprzecznym. Dopiero teraz dotarłem do domu więc zacznę poszukiwania. Jak sprawdzić co faktycznie oprócz podpory wyglądającej jak łożysko podporowe jest walnięte? Może to tylko to?... To było by super ;)


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 10:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zapewne wieloklin się rozwalił do tego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jak prawidłowo wymontować prawą półoś? Trzeba zrzucić skrzynię?


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 września 2012, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wszystko na aucie się robi


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 września 2012, 22:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Wszystko na aucie się robi


Witam,

No Kolego! Dziękuję. Od razu mi lepiej - ale może jakieś szczegóły? Odkręcić półoś od strony koła, odkręcić podporę? Półoś wyjdzie ze skrzyni czy jest zabezpieczona? Jakieś spec narzędzia potrzebuję?

Z góry dziękuję.


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB