T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 sierpnia 2012, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 4 sierpnia 2011, 11:34
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.

Wczoraj wydarzyła mi się usterka sprzęgła w moim t4 (91r) może ktoś z was miał wcześniej podobny problem i będzie wiedział jakie koszta mnie czekają. Podjechałem wczoraj do skrzyżowania, wdusiłem sprzęgło żeby zmienić bieg i ... coś strzeliło i pedał opadł na podłogę. Samochód zaciągnąłem pod dom i zajrzałem pod maskę. Ani na przewodzie, ani pod pedałem nie widać żadnych wycieków. Po kilku pod pompowaniach pedał zrobił się twardy w połowie dociśnięcia, ale tak twardy, że wydaję się jak mocniej przycisnę to coś pęknie, czyli stawia mocny opór.

Ktoś ma może jakieś pomysły ?

Pozdrawiam
galonim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 sierpnia 2012, 23:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Są dwie opcje. Albo poszło Ci sprzęgło, albo wysprzęglik. Choć bardziej stawiam na sprzęgło. Zobacz czy nie cieknie Ci przy wysprzęgliku. Jeżeli jest sucho, to niestety sprzęgło. Koszt wysprzęglika, to chyba najtaniej około 80zł do 300-400 za porządny koszt sprzęgła z robotą to około 800-1000zł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 20:48
Posty: 33
Lokalizacja: małopolska
model: Carawelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam u mnie podobny objaw.
T4 2.5 TDI 2000r pedał sprzęgła nie stawia żadnego oporu wpada w podłogę trzeba go unosić ,biegu nie można wdusić .
Koło pedału przy wysprzęgliku jest sucho .
Kilka razy wcześniej zaopserwowałem ,że jak auto stało np. tydzień potem wsiadałem zapalałem wciskałem sprzęgło wbijałem bieg jechałem potem jeszcze raz sprzęgło kolejny bieg i puszczam pedł a on zostawał w polowie podnosiłem go stopą i potem było już ok.

Macie jekieś pojęcie czy to poważna awaria.??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2012, 18:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli nie znajdziesz nieszczelności a odpowietrzenie układu na dłuższą metę nic nie da to wysprzęglik do wymiany. Niestety wymaga to wyjęcia skrzynia biegów.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2013, 02:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Taaaaaa... właśnie też to mam. Nieszczelność jak rozumiem sprawdzić pod pedałem sprzęgła?? Sprzęgło wymieniałem na nówkę w kwietniu 2012, zrobiłem nim może 20K bo to drugie auto. Możliwe że już sprzęgło siadło po takim "krótkim" okresie?
Pedał wisi w połowie, nie mogę przerzucić biegu, żeby zajechać pod dom startowałem z rozrusznika i dwójki, jak mam dociśnietę sprzeglo do podłogi to auto chce jechać, na hamulcu z depniętym sprzęgłem nie gaśnie i zachowuje się jak na półsprzęgle.


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2013, 06:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
"Pedał wisi w połowie, nie mogę przerzucić biegu, żeby zajechać pod dom startowałem z rozrusznika i dwójki, jak mam dociśnietę sprzeglo do podłogi to auto chce jechać, na hamulcu z depniętym sprzęgłem nie gaśnie i zachowuje się jak na półsprzęgle."
Najprawdopodobniej zapowietrza ci się układ sprzęgła. Nie gubi płynu, tylko zasysa powietrze do wysprzęglika. Trzeba odpowietrzyć i pojeździsz następne 20K. Przyczyna? malutki wżer korozji nie puszcza płynu na zewnątrz, ale wpuszcza powietrze do środka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2013, 08:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki bardzo.Czy "pompowanie" sprzęgła powinno chwilowo zniwelować takie coś, tak jak bywa z zapowietrzonym hamulcem?? Bo nic nie dało.


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2013, 10:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Jaki stan płynu hamulcowego?
Jest ponad przewodem odchodzącym od zbiorniczka do sprzęgła?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2013, 14:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To stało się o 2giej nad ranem, dojechałem tylko na trójeczce do domu i to było priorytetem bo na budzie masa drogich rzeczy i dopiero teraz sprawdziłem płyny itd. płyn faktycznie był pod rurką, już uzupełniony.


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 08:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
a kolego Ty masz na pewno sprzęgło hydrauliczne?? :) bo były też wersje ze sprzęgłem na linkę, może tylko linkę masz do wymiany ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 09:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki bardzo wszystkim. Sprzęgło było hydrauliczne i zapowietrzone, szukałem bardzo długo po necie gdzie jest odpowietrznik, znalazłem popodłączałem wężę zbiorniczki, trochę podeptłem i jeździ.
srokkka napisał(a):
Najprawdopodobniej zapowietrza ci się układ sprzęgła. Nie gubi płynu, tylko zasysa powietrze do wysprzęglika. Trzeba odpowietrzyć i pojeździsz następne 20K. Przyczyna? malutki wżer korozji nie puszcza płynu na zewnątrz, ale wpuszcza powietrze do środka.

Da się temu zapobiec w przyszłości?? tuszę że na pewno wymiana całego płynu, ale coś jeszcze?


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 10:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Da się temu zapobiec w przyszłości??
Po wymianie sprzęgła tłoczek w siłowniku w pozycji spoczynkowej ustawia się w innym miejscu niż poprzednio i trafia na jakąś korozję czy wżer w gładzi cylinderka. Im więcej przejeździsz, tym bliżej tego starego punktu będzie się ustawiał tłoczek i przypuszczalnie układ wolniej się będzie zapowietrzał. Więc do następnego odpowietrzania masz, jak dobrze pójdzie, kilka tysięcy kilometrów. Wymiana płynu nie pomoże, natomiast całkowicie zlikwiduje problem wymiana siłownika. Ale czy warto? Zanim podejmiesz decyzję, poczekaj, aż się znowu zapowietrzy i wtedy oceń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 16:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odpowqietrzyłem to sprzęgło, przynajmniej tak mi się wydawało, bo jezdzi, wrzuca biegi bez zgrzytów czy oporu, przejeżdża parę kilometrów i znowu opada, pomaga pompowanie pedała kilka-kilkanaśie razy i sprzęgło znowu działa... pewnie nie odpowietrzyłem do końca.


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 18:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Może nie dokręciłeś zaworka? Ale jeśli dobrze dokręcony, to chyba czeka cię wymiana siłownika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 sierpnia 2013, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 kwietnia 2012, 10:57
Posty: 23
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie odkręciłem, po prostu pompowałem na zakręconym bo robiłem to pierwszy raz w życiu, ostatecznie samo pompowanie pomogło bo od wczoraj auto jeździ bez zarzutu.Dzieki za pomoc


_________________
2,5 TDI 1997 r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 stycznia 2015, 17:09
Posty: 72
model: t4 lift
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ok wiec mam tez problem z sprzeglem badz pedalem sprzegla. Czasami sie to zdarzy nie caly czas.
Zdarza mi sie ze gdy wcisne sprzeglo maxymalnie w podloge to ono czasami sie nie podnosi, kiedy urzywam pedalu sprzegla nie do samej podlogi sprzeglo dziala idealnie lecz kiedy wbije je mocno w podloge tzn pedal sprzegla, to efekt jest taki jak by sprezyna pedalu byla po za zakresem i nie mogla go podciagnac spowrotem. Jakis pomysl? Jest jakas regulacja max wcisniecia pedalu sprzegla? Moze wymienic sprezyne pedalu? Z samym sprzeglem nie mam zadnych problemow. Kiedy kopne w pedal sprzegla on wraca w normalna pozycje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB