T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 września 2018, 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 12:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4063
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 143 razy
nie ma co relacjonować. Kosztują jakieś 17 zeta, trochę wysiłku trzeba włożyć, sam rozbiłem to pod blokiem


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 12:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Sucha Beskidzka, Rabka-Zdrój
model: T4
silnik: 2,4D AJA

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Spoko dałem z cały komplet 24zł więc ok tylko za cholere nie mogę wcisnąć tulejki na mała kulę. Pomysły mi się kończą.


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 12:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1877
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Multivan 95
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 51 razy
Czytaj wyżej jak sobie chłopaki radzili.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 14:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Sucha Beskidzka, Rabka-Zdrój
model: T4
silnik: 2,4D AJA

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Uff dałem rady :). Jeszcze innym sposobem. Musiałem najpierw tulejkę wcisnąć w tą łapkę potem dorobić trzymacz żeby jej nie wypchnęło, trzymacz ten wykonałem z kawałka świerkowego klocka tak żeby zaparł się o skrzynie i tą tulejkę i potem brechą wcisnąłem cały mechanizm do tulejki. Każdy z opisanych sposobów przez chłopaków jest skuteczny bo im się udało :) . Dwie rzeczy jedna to ta, że u mnie zamiast dużej kulki był kawałek węża grubego gumowego (pozdrawiam poprzedniego właściciela i jego mechanika) dwa wszystkie nowe plastiki smarowałem olejem silikonowym co skutecznie ułatwiło montaż. Jestem zaskoczony jak teraz precyzyjnie biegi wchodzą hehe przed awarią wydawało mi się że jest super a tu taka poprawa. Dzięki za zainteresowanie pozdrawiam.

O sorki przekursorem deseczki jest gogi123


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".



Za ten wpis autor krzysztofek podziękował: Jacek J (poniedziałek, 28 października 2013, 22:16)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 02:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Witam.
Mam ten sam problem i żeby było jasne podeprę się rysunkiem z ETKI.
Udało mi się wcisnąć tulejkę 45 w uchwyt 44 i go z powrotem przykręcić, ale mam teraz problem z wciśnięciem kulki 42 w tą tulejkę. O który element zapieracie wspomniane breszki o tą drugą kulkę 41, bo boję się że to jest za delikatny element i jeszcze coś mi strzeli. Próbowałem tam włożyć jakiś ścisk, ale jest tam za mało miejsca i ledwie wkładam tam rękę :-/


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 08:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1939
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 109 razy
Ja zapierałem właśnie o kulkę 41 a dokładnie o metal na którym jest osadzona. Pamiętaj, żeby zblokować tulejkę z drugiej strony bo może ją wypchnąć.



Za ten wpis autor czester52 podziękował: Jacek J (poniedziałek, 28 października 2013, 22:15)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 13:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 sierpnia 2012, 09:07
Posty: 55
Lokalizacja: Stawiszyn-Kalisz wlkp.
opis: TRANSPORTER 1.9 TDI
model: T 4
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Za cały komplet w WV zapłaciłem chyba 50zł , tylko że ja wszystko zdemontowałem od lewarka i wyjąłem ....I nie było żadnego problemu z założeniem-nabiciem tego ..Na aucie jest problem by czegoś nie zgiąć czy połamać .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 października 2013, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
czester52 napisał(a):
Ja zapierałem właśnie o kulkę 41 a dokładnie o metal na którym jest osadzona. Pamiętaj, żeby zblokować tulejkę z drugiej strony bo może ją wypchnąć.
Wielkie dzięki za radę, wcisnąłem tą kulkę za pierwszym podejściem :-) Zablokowałem tulejkę przed wypchnięciem dociętym do smaku drewnianym klockiem (ok. 10cm) włożonym między skrzynię biegów i uchwyt z tulejką, włożyłem między kulkę 41 a karoserię ok. 1.5cm grubości deseczkę, która zrobiła odpowiedni dystans do breszki a właściwie brechy, bo miałem taką ponad półmetrową ;-) Raz nacisnąłem i kulka 42 wskoczyła bez problemu w tulejkę :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 czerwca 2014, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 marca 2014, 21:03
Posty: 41
Lokalizacja: silesia
model: Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, potrzebuję szybkiej pomocy, z góry dzięki za odpowiedź.
Auto u mechanika, podobny problem - wyskakuje kulka. Muszę sam ją zamówić i dostarczyć do warsztatu. Szukam po allegro i widzę, że te kulki są różnej wielkości. Ja potrzebuję tej, która siedzi w tym "kowadełku", czyli z lewej strony (po stronie kierowcy). Nie mam auta, więc nie mogę sprawdzić, stąd szybkie pytanie - to ta większa, czy mniejsza? :)

edit: widzę, że cały zestaw kosztuje raptem 35zł, warto wymienić od razu obie? Mechanik będzie miał z tą drugą dużo więcej dodatkowej roboty?
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 88982.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 czerwca 2014, 21:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1939
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 109 razy
Kup sobie zestaw, ale w ASO Będzie kosztował taniej jak na allegro. Ja 2 lata temu płaciłem za komplet około 24zł. A jeśli chodzi o kulkę tą co jest po stronie kierowcy pod tym jak to nazwałeś kowadełkiem przykręcanym na 2 śruby 10' to jest to duża kulka, którą się banalnie wymienia.



Za ten wpis autor czester52 podziękował: woycieh (piątek, 6 czerwca 2014, 21:51)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 sierpnia 2014, 14:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 października 2011, 12:20
Posty: 27
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie czy tą operacje wymiany kulek można przeprowadzić od dołu czy wyłącznie z góry? Pytam ponieważ pod maską mam jakąś masakrę jeśli chodzi o węże, dodatkowo na drodze stoi aparat zapłonowy i zamontowana akurat tutaj gazownia! Ledwo udało mi się włożyć rękę i wymacać jedna z kulek jak mniemam. Robię wiele Rzeczy sam przy aucie ale jeśli mam demontować po kolei prawie wszystko to trochę mnie to przeraża.

Już zrobione ale niestety w warsztacie i myślę że w moim przypadku był to dobry wybór. 2,5 h pracy non stop, spuszczanie płynu, demontaż kilku węży i zbiorniczka wyrównawczego aby dostać się do kulek. Sama wymiana kulek to zajęła może 30-40minut ale zrobienie dojścia pochłonęło resztę czasu. Mechanik robił to wcześniej parokrotnie ale w dieslach i tam faktycznie trawa to do godziny w zależności od wersji silnika. A koszt? - 150zł( plus koszt kulek i tulejki w Intercarsie-25zł), cóż tragedii nie ma w innym warsztacie to mi krzyknęli za robotę 400-500zł!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 06:51
Posty: 25
model: T4
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie :) Czy na tym pręcie co osadzona jest mała i duża kulka na końcu od strony małej kulki mieliście poprzeczny bolec. Czy to tylko wymysł poprzedniego właściciela co próbował coś poradzić po swojemu???
Czy fabryczna nowa kulka wchodzi tylko na wcisk czy posiada coś w rodzaju klina na wylot w niej zrobionego, coś takiego własnie miałem i teraz pytam czy to tak jest czy tylko poprzednik próbował coś wymodzić na własną rękę :) Bardzo proszę o odpowiedz, autko stoi rozgrzebane a mała kulka za nic w świecie nie chce wskoczyć na wałek.

Pozdrawiam
Artur


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 sierpnia 2014, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:11
Posty: 68
Lokalizacja: SO
model: multivan
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
arti77-77 napisał(a):
Mam pytanie :) Czy na tym pręcie co osadzona jest mała i duża kulka na końcu od strony małej kulki mieliście poprzeczny bolec.


wg ksiażki ten bolec nazywa sie kołek rozprężny - także jest to element fabryczny
i teraz ja mam pytanie czy można go usunąć żeby łatwiej założyć tą małą kulke?
czy nie bedzie później tak że mała kulka będzie wyskakiwać z tulejki?


_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 kwietnia 2015, 07:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam
mam podobny problem jak koledzy a w zwiazku z tym pytanie
kulke mam do wymiany duza nr 41 - ktos pisal ze prosta wymiana :) godzine juz strawilem i nic ale dobra rada z podgrzewaniem sprobuje tym sposobem
pytanie dotyczy czego innego - czy do kulki 41 duzej tez jest plastikowa tuleja bylem w sklepie mowil ze daje mi wieksza tuleje ale po przymierzeniu okazalo sie ze tuleja pasuje do kulki 42 czyli jest to tuleja 45 a bez tej tuleji kulka lata w bramce swobodnie
patrzac na rysunek nie moge sie dopatrzyc obecnosci wiekszej tuleji jest tylko bramka nr 49
no i ostatnie pytanie - w wypadku duzej kulki 41 zaczac od jej montazu na bolec pozniej tuleje do bramki i wtedy pchac calosc w tuleje ?
mam nadzieje ze nie powielam tematu ale jakos nie doszedlem sam do rozwiazania z gory dzieki za pomoc
Po wizycie w aso wychodzi że nie ma dużej tuleji kulka powinna być na tyle duża żeby chodzić w bramce ciasno


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 marca 2017, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 1 sierpnia 2016, 10:25
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie mam następujący problem, moze ktos mi pomoze, mianowicie zakupiłem kulki do wybieraka, podczas wymiany okazało się że mała kulka nie mieści się na na pręt ponieważ jest za gruby( srednica 10 mm bez wytoczenia jak na dużą kulkę).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 44
model: krotki polift
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
stara kulka, ktora wymieniasz, ma wieksza srednice niz nowa? generalnie te kulki i tuleja wchodza bardzo ciezko, nie jest ich prosto wlozyc. ja meczylem sie z tym ponad pol dnia (troche z powodu braku odpowienich narzedzi m.in. lyzki czy tam breszki - absolutnie niezbedne narzedzie, a najlepiej 2 szt). zeby wlozyc mala kulke skonczylo sie na tym, ze wyjalem caly pret glowny na ktorym osadzane sa obie kulki, pogotowalem ja troche (znaczy sie kulke), zeby byla bardziej elastyczna i uzywajac sporej sily w koncu udalo mi sie ja wsadzic. duza kulka poszla w miare szybko, ale tez byla 'gotowana'. jesli masz problemy z wlozeniem tej malej kulki to przygotuj sie psychicznie na walke z wepchneciem jej w tuleje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 20:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 490
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 17 razy
Witajcie nadchodzi czas kiedy trzeba wymienić kulki wybieraka ,więc zakupiłem w ASO i na YOU TUBE znalazłem dwa filmiki jak to zrobić jeden z wyciągniętym rozrusznikiem, a drugi z odchyloną chłodnicą i teraz problem nie mogę odszukać tych filmów nie zapisałem tytułów i klops ,może ktoś podrzuci link do w/w produkcji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Exovcds wrzucał na pewno na yt


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: mjanusz69 (sobota, 3 czerwca 2017, 23:28)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 22:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 490
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 17 razy
jeden znalazłem; https://www.youtube.com/watch?v=egAs_j-OFKY
i drugi też; https://www.youtube.com/watch?v=URGVvpkoBk0

i wielki szacun dla kolegi Probe za podpowiedz że Thomas wrzucił filmik ,nie wiem dlaczego ubzdurało mi się że jeden jest z Polski ,ale grunt że znalazłem


Ostatnio edytowano sobota, 3 czerwca 2017, 23:28 przez mjanusz69, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
W takim razie pierwsze słyszę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB