T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 stycznia 2018, 00:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2016, 01:49
Posty: 43
model: t4 Multivan
silnik: 2.5 ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A co z tym bolcem rozprężnym? Jest on konieczny? Zakupiłem cały zestaw z tym kołeczkiem a w małej kulce nie ma otworu, żeby go zamontować. Może trzeba samemu zrobić otwór w niej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Ja tej kulki nie wymieniałem nigdy, zostaw jak jest


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lipca 2017, 00:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2016, 01:49
Posty: 43
model: t4 Multivan
silnik: 2.5 ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko że już się pospieszyłem i już ją wywaliłem. Co najlepiej teraz zrobić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 lipca 2017, 18:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 338
Lokalizacja: Kowary
model: multivan '96
silnik: abl acv

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 15 razy
Mnie też czeka wymiana kulek, i tu pojawia się problem. Podjechałem do intercarsu i pan zapytał mnie o rozmiar tych kulek, bo podobno są różne. Jakie przychodzą do acv 99r syncro?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 lipca 2017, 20:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 301
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
cebek napisał(a):
Mnie też czeka wymiana kulek, i tu pojawia się problem. Podjechałem do intercarsu i pan zapytał mnie o rozmiar tych kulek, bo podobno są różne. Jakie przychodzą do acv 99r syncro?

Jeśli się nie mylę to są tylko dwa rozmiary kulek i obie są montowane w t4 tyle że po przeciwległych stronach, sam niedawno wymieniałem bo mi się rozleciało gniazdo małej kulki....U Niedziałka zamówiłem przez telefon i nie było czegoś takiego jak kilka rozmiarów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 01:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 338
Lokalizacja: Kowary
model: multivan '96
silnik: abl acv

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 15 razy
Czyli jeśli chciałem komplet, to facet nie powinien zadawać głupich pytań tylko dać obie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 09:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 396
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 16 razy
To jest komplet naprawczy ,https://archiwum.allegro.pl/oferta/oryg-zestaw-napr-lewarka-wybieraka-biegow-vw-t4-i5422897296.html taki kupiłem w aso koszt 45zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 sierpnia 2017, 10:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 301
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
cebek napisał(a):
Czyli jeśli chciałem komplet, to facet nie powinien zadawać głupich pytań tylko dać obie ?

Są dwa dwa rodzaje kompletów, pierwszy składający się z trzech elementów dwie kulki mała i duża oraz gniazdo małej
015311544
7D0711131
701711166
lub zestaw drugi
701711066 2szt
015311544 1szt
7D0711131 1szt
N0232821 1szt
701711166 1szt
Pierwszy zestaw najprawdopodobniej był montowany po roku 1998 a drugi do 1998 wszystko zależy od łącznika
http://t4-wiki.de/w/index.php?title=Dat ... 120132051&
do tego łącznika idzie pierwszy zestaw
jest i taki łącznik http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-wybi ... 78511.html
do tego idzie drugi zestaw ale w obu przypadkach dwie kulki i tulejka małej kulki montowane przy samej skrzyni biegów są identyczne...... u mnie wytarła się tulejka małej kulki.....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 13:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 grudnia 2016, 14:30
Posty: 1
model: Multivan 93r.
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich forumowiczów.

Mam dokładnie ten sam problem. Jestem na wakacjach we Włoszech i biała tulejka odmówiła posłuszeństwa. Nie wiedząc jeszcze, co się popsuło pojechałem do włoskiego warsztatu, w którym powiedzieli mi, że nie mają tej części, ale naprawią mi to. Wzieli 50€. Po 1500 km włoski patent (jak się okazało to zwykła trytytka) strzelił. Cały dzień spędziłem jeżdżąc po Florencji szukając tulejki którą dostałem w ASO Audi za 2€... tulejkę założyłem, ale okazało się, że kulka nie chce do niej wskoczyć. Z powodu braku odpowiednich narzędzi znowu pojechałem do warsztatu. Od 2h mechanicy się pocą, żeby wcisnąć tę kulkę. Nie wiem za bardzo, co mam z tym fantem zrobić, bo z tego co czytam na forum w ASO VW też mi nie pomogą. Napiszę jak sprawa się rozwiązała, bo może włosi znajdą na to jakiś patent.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 16:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 396
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 16 razy
Na poprzedniej stronie wątku umieściłem dwa filmiki jak wymienić kulki ,może to pomorze mechanikom w rozwiązaniu problemu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 września 2017, 21:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 438
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 42 razy
Pomógł: 30 razy
miałem ten sam problem z pomocą przyszedł wujek CYKLON z dobrą radą przez telefon i po użyciu breszki w ilości szt 2 jedna do przytrzymania tulejki aby nie wyskoczyła z ucha a druga do wciskania kulki . Po 5 min wszystko było na swoim miejscu ;P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 września 2017, 16:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3676
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 168 razy
Pomógł: 244 razy
SANCZO napisał(a):
miałem ten sam problem z pomocą przyszedł wujek CYKLON z dobrą radą przez telefon i po użyciu breszki w ilości szt 2 jedna do przytrzymania tulejki aby nie wyskoczyła z ucha a druga do wciskania kulki . Po 5 min wszystko było na swoim miejscu ;P

I ja dołączam się do powyższego.
Najpierw telefon do Cyklona, a później operacja breszka.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 września 2017, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 02:01
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie forumowiczów, jestem Marcin, od kilku tygodni mam T4 Caravelle 2.5 benzyna r. 2000. Niestety mam obecnie problem z wybieraniem biegów, stąd podłączę się pod temat. Nie wchodzi mi wsteczny (tzn. wchodzi jak się da na maksa w lewo, ale tak jak gdyby miało się już lewarek złamać), jedynka i trójka wchodzą po wciśnięciu dźwigni. Wymieniłem obie kulki i tulejkę oraz gumę pod gałką zmiany biegów, wyczyściłem też tą bramkę w której chodzi duża kulka i nadal jest to samo. Trochę to tak wygląda, jak gdyby skrzynia wymagała głębszego wciśnięcia tej "bramki". Czy te objawy oznaczają problem wewnątrz skrzyni, czy też mogę coś jeszcze próbować zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 września 2017, 08:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Pod autem łącznik jeszcze sprawdź na wybieraku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 września 2017, 12:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 1883
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 110 razy
Pomógł: 51 razy
BUNIEK napisał(a):
Są dwa dwa rodzaje kompletów, pierwszy składający się z trzech elementów dwie kulki mała i duża oraz gniazdo małej
015311544
7D0711131
701711166

lub zestaw drugi
701711066 2szt
015311544 1szt
7D0711131 1szt
N0232821 1szt
701711166 1szt
(...) w obu przypadkach dwie kulki i tulejka małej kulki montowane przy samej skrzyni biegów są identyczne(...)

Tak dla jasności: czyli trzeba /warto kupić na zapas te trzy elementy (czytaj "pierwszy zespół")?

P.S. Załączam dla potomnych fotkę z numerami


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 września 2017, 12:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3676
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 168 razy
Pomógł: 244 razy
Czy warto czy nie warto to nie wiem.
U mnie skończyło się na wymianie samej tulejki (701711166).
Całość po złożeniu została przesmarowana i na razie jeżdżę, ale chętnie też się dowiem czy warto wymieniać same kulki.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 września 2017, 15:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 1883
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 110 razy
Pomógł: 51 razy
rafflex napisał(a):
U mnie skończyło się na wymianie samej tulejki (701711166).
To już drugi wypatrzony w tym wątku przypadek. Zresztą jak się zobaczy co w co musi być wciśnięte, to się nie dziwię, że ta biedna tulejka z czasem odmawia współpracy ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 października 2017, 17:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 16
model: 7DB
silnik: ACV 2,5tdi 102

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Potrzeba matką wynalazku, chyba? To jest mój zestaw mobilny. Wykonanie amatorskie ale skuteczne. Od lewej, kulka duża, kulka mała, tulejka na kulkę małą, imadełko do wciskania tulejki z kulką w metalową obejmę. Tu trzeba użyć profilu o równoległych ściankach opartego wiadomo o co i naciskać na bolec z dużą kulką. Wyjmuję tylko oslonę akumulatora. Ta robota dostarcza wrażeń.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB