T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2012, 20:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lipca 2012, 12:42
Posty: 5
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam :)

Problem jest następujący. Posiadam T4 z silnikiem 1.9D i jakieś 2 tyg temu straciłem wsteczny bieg. Wizyta w warsztacie wiele nie dała, po wyjęciu skrzyni okazało się, że problem jest w jej wnętrzu tzn. coś w środku blokuje i nie da się wstecznego wrzucić. Warsztat chciał 600 zł za samo rozebranie skrzyni+ewentualna dalsza naprawa i doradzili mi żebym lepiej poszukał sobie innej, oczywiście używanej skrzyni.

No i co teraz? Rzeczywiście szukać innej skrzyni na allegro itp. czy zaryzykować i remontować starą? Dodam że cała reszta pracuje bez problemu, wszystkie biegi poza wstecznym działają bez żadnych kłopotów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 lipca 2012, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 18:39
Posty: 5
model: Transporter 93'
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Miałem taki sam dylemat w moim t4 i to 2 razy, raz żałowałem drugi raz juz nie....
Za pierwszym razem po kupnie wiedziałem że skrzynia jest uszkodzona, wymontowałem samodzielnie, wstępnie rozebrałem, okazało się że mam do wymiany całą liste rzeczy przez co kosztowało mnie to w sumie 1000zł ze zmianą piątki na szybszą(moja była spalona) i wymianą wszystkich uszczelniaczy i łożysk.
Po tym przypadkiem spotkałem kompletną skrzynie z możliwością sprawdzenia na auto-złomie za 400 z samodzielnym demontażem, lub 500 z ich demontażem. Wiec irytacja, ale jej nie kupowałem, niestety to był błąd bo jak się okazało śruby od półosi ze strony kierowcy się poluzowały- skutek półoś uderzyła w skrzynie, uszkodziła obudowę i zablokowała jedynkę na amen a dwójka i wsteczny wchodziły z oporem....skutek...demontaż i 250zł dla speca od skrzyń króry ją załatał i odblokował jedynkę...

Ja robiłem u speca od skrzyń i mostów w Jagatowie k.Gdańska

Jeśli masz gdzieś koło siebie kogoś kto robi skrzynie i siedzi w skrzyniach od VW to zawieź do niego całą, jeśli nie to najpierw zobacz czy nie mają kompletnej skrzyni poniżej 800-900zł na lokalnych auto-złomach, ale to już na własne ryzyko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 lipca 2012, 19:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Myślę że najlepiej zawieźć tą skrzynie do speca od skrzyń (tak jak sebaprad sugerował) i niech oceni co trzeba wymienić i jaki koszt.
Na skrzynię do T4 poniżej 1000 zł bym nie liczył, poza tym z używki zawsze kupujesz kota w worku, nawet jeżeli ktoś przyjmie tego kota s powrotem to za ewentualny montaż i demontaż dalej płacisz, więc już lepiej zapłacić za ewentualne oszacowanie własnej (powinno wyjść taniej).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2012, 13:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lipca 2012, 12:42
Posty: 5
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedzi :) Póki co znalazłem po znajomości mechanika i na początku sierpnia obejrzy skrzynię. Póki co szczęśliwie nie było potrzeby wypychania samochodu z parkingu itp. <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2012, 20:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
A skąd ty jesteś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 lipca 2012, 00:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lipca 2012, 12:42
Posty: 5
model: Transporter T4
silnik: 1.9D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z Warszawy :) heh, powinienem od razu napisać jakoś mi umknęło...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 lipca 2012, 09:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jakby co to pisz na PW, ekipa warszawska ma swojego mechanika od T4, a on poleca gościa od skrzyń biegów
sam niebawem będę walczył ze swoją


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 20:14
Posty: 7
model: VW t4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy ponieważ jestem szczęśliwym posiadaczem t4 od ok miesiąca, mam problem z trzecim biegiem ale tylko przy redukcji, przy wbijaniu biegów na wyższe wszystko działa bez zarzutu, przy redukcji nie mam możliwości wcisnąć lewarek w miejsce trójki, muszę na sprzęgle wrzucić dwójkę i dopiero trójkę, da się z tym jeździć ale dosyć uciążliwe (śmigam głównie po mieście wawa), może to tylko jakaś drobna regulacja i będzie ok. Proszę pomóżcie. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 00:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
czopero napisał(a):
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy ponieważ jestem szczęśliwym posiadaczem t4 od ok miesiąca, mam problem z trzecim biegiem ale tylko przy redukcji, przy wbijaniu biegów na wyższe wszystko działa bez zarzutu, przy redukcji nie mam możliwości wcisnąć lewarek w miejsce trójki, muszę na sprzęgle wrzucić dwójkę i dopiero trójkę, da się z tym jeździć ale dosyć uciążliwe (śmigam głównie po mieście wawa), może to tylko jakaś drobna regulacja i będzie ok. Proszę pomóżcie. Pozdrawiam


To czytałeś?
Koledzy się wypowiedzieli:
viewtopic.php?f=10&t=5126


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 10:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 31 sierpnia 2012, 20:14
Posty: 7
model: VW t4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuję za pomoc, w sprawach mechanicznych to radzę sobie z wymianą klocków hamulcowych czy sworzni zawieszenia ale naprawa skrzyni to już nie moja bajka, dzięki i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2018, 08:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 marca 2018, 09:51
Posty: 4
model: t4
silnik: ACU

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Jestem , tu nowy. Moje auto to Multivan 1996 2,5B ACU , skrzynia DCW . Problem z 2 biegiem . przy przełaczaniu z 1 na 2 jest skrzytanie i to samo z 3 na 2 . Czasami uda sie bez zgrzytniecia. Było padniete sprzęgło ( ślizgało się) zostało wymienione , sadziłe , ze ten problem z dwójką moze być od sprzęgła , ale po zmianie pozostał.Prosze o rady. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2018, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja w zgrzytającej skrzyni do 2.4D nakazałem wymianę wszystkich łożysk i bardzo sobie chwalę tę decyzję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB