T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 maja 2012, 17:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Słuchajcie, jako, że kupiłem nowy silniczek o symbolu AVT to poszukuję do niego skrzyni automatycznej. Na wiki wyszperałem, że pasują do tego silnika 4 skrzynie:
DML, DND, EQB, EQD. Obecnie posiadam skrzynię CUG. Z wyszperanych na wiki informacji wynika, że skrzynie DML, EQB i moja CUG mają takie same parametry i przełożenia, organoleptycznie sprawdziłem, że wszystkie mocowania itp. także pasują, powiedzcie mi czy można te skrzynie zamienić? Czy gdzieś jeszcze jest pies pogrzebany?
Ewentualnie czy zmiana na manualną skrzynię wiąże się tylko z wymianą pedałów, dźwigni i mocowań?
---------------------------------------

Temat trochę ewoluował.
Kupiłem skrzynię manualną do tego silnika.
Proszę kogoś obeznanego/kto już to robił o podpowiedź co muszę dokupić, pedały i kasetę z wodzikami to wiem ale co jeszcze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2012, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2012, 18:14
Posty: 31
Lokalizacja: Dolnośląskie
model: T4
silnik: 1,9 tdi/AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,ostatnio przeszedlem przez taka przerobke ale mam 2,4D i moze byc troche inaczej w zaleznosci w jakiej obudowie jest skrzynia ktora kupiles -02B czy ,musisz skompletowac tez kompletne kolo zamochowe ze sprzeglem i dociskiem,wysprzeglik wewnetrzny i zewnetrzny z przewodami,podpora prawej polosi tez nie pasowala z automatu,rozrusznik dokupilem bo moj byl przykrecany na dwie sruby a w manualnej na trzy,co najwazniejsze jesli nie bedziesz wyprowal wiazki wraz ze sterownikiem skrzyni ,a pewnie nie bo to troche skomplikowane to zeby odpalic silnik musisz zrobic mostek na jednej z wtyczek od skrzyni aut.pstrykne fotke tej wtyczki to podrzuce.nie jest bardzo skomplikowana robota jesli ma sie wszystkie czesci przygotowane,mi zajelo to ok 10h.powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2012, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
I do tego należy jeszcze zmostkować dwa piny aby komp benzyny widział ze jest na D


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2012, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2012, 18:14
Posty: 31
Lokalizacja: Dolnośląskie
model: T4
silnik: 1,9 tdi/AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
artex napisał(a):
Witam,ostatnio przeszedlem przez taka przerobke ale mam 2,4D i moze byc troche inaczej w zaleznosci w jakiej obudowie jest skrzynia ktora kupiles -02B czy ,musisz skompletowac tez kompletne kolo zamochowe ze sprzeglem i dociskiem,wysprzeglik wewnetrzny i zewnetrzny z przewodami,podpora prawej polosi tez nie pasowala z automatu,rozrusznik dokupilem bo moj byl przykrecany na dwie sruby a w manualnej na trzy,co najwazniejsze jesli nie bedziesz wyprowal wiazki wraz ze sterownikiem skrzyni ,a pewnie nie bo to troche skomplikowane to zeby odpalic silnik musisz zrobic mostek na jednej z wtyczek od skrzyni aut.pstrykne fotke tej wtyczki to podrzuce.nie jest bardzo skomplikowana robota jesli ma sie wszystkie czesci przygotowane,mi zajelo to ok 10h.powodzenia.

Na tej kostce zrobilem taki mostek zeby silnik odpalil,inaczej komputer blokuje tak jak napisal chemik211.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2012, 23:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
artexNie zrozumiałeś, jedne piny się blokuje po to aby komp widział że jesteś na Parkingu i następne dwa piny się mostuje żeby komp widział ze dałeś D lub R


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 18:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
No to u mnie już prawie po problemie. Zakupiłem oryginalną wiązkę do manuala w ASO, do tego pedały (gaz okazało się potrzebny elektryczny)kompa, i kilka kartonów innego sprzętu :) . Jutro zaczynamy zabawę. Dodatkowo przy okazji przekładki zamontuję sekwencję :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 18:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak gaz elektryczny??? do przepustnicy dochodzi i tak linka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 18:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
chemik211 napisał(a):
Jak gaz elektryczny??? do przepustnicy dochodzi i tak linka

Nic podobnego. W tym silniku co kupiłem wszystko jest elektroniczne, nie ma żadnych linek - ani od gazu, ani od sprzęgła ani nawet od licznika :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 18:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A jaki to silnik??? benzyna diesel???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 19:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
olek napisał(a):
Dodatkowo przy okazji przekładki zamontuję sekwencję :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 19:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Benzyniak. AVT-X z końca 2003 roku. Z tego co udało mi się w serwisie dowiedzieć wyprodukowano tylko kilkadziesiąt takich silniczków, już po zakończeniu produkcji standardowych AVT, podobno fabrycznie miały zwiększaną pojemność o 423 cc i wszystko wzmacniane, zmieniona mapa itp. moc około 140kW. Po zmontowaniu polecę na hamownię i sprawdzimy co faktycznie w nim siedzi. Generalnie koszmarnie ciężko było kupić do niego osprzęt, o skrzyni biegów nie wspomnę, znalazłem jedną na ebay'u.

mariuszgim napisał(a):
olek napisał(a):
Dodatkowo przy okazji przekładki zamontuję sekwencję :)

O co chodzi? Czemu ten cytat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 19:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
chemik211 napisał(a):
A jaki to silnik??? benzyna diesel???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 19:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Sory mariusz ale jestem za gupi i nie rozumiem czemu to cytujesz ;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
chemik pytał jaki to silnik a wcześniej pisałeś że montujesz sekwencję - czyli silnik benzynowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
<59> Weekend mi zaszkodził <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
podobno fabrycznie miały zwiększaną pojemność o 423 cc


to bedziesz mial prawie 3l w benzynie pod noga?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Dokładnie. I około 200 koników


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
To bedzie chyba najszybsza jezdzaca stodola w okolicy
Chcialbym widziec miny niektorych dresow w paskach golfach i buniach na swiatlach
Musisz jeszcze wrzucic stalowki na kola
Trzymam kciuki za udanego moda <tak1>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Silniczek jest fabrycznie przystosowany pod sprężarkę, musiałem ją niestety sobie odpuścić, ceny zaporowe - nie stać mnie na cummins'a. Kolektor zaślepiony będzie czekał aż wygram w totka :)
A za stalówki to ja jednak podziękuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem ze szukałem coś teraz na temat tego silnika i nic nie znalazłem, więc to jest dziwna sprawa tak samo co do mocy to nie chce mi się wierzyć w nią przy głowicy 10v prędzej 140km a nie 140kw


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB