T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 03:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Zgubiłeś gdzieś jeszcze dodatkowe 10 - jak go ostatnio oglądałem to w każdym garku były po 4.

Acha i pewnie zaraz dostaniemy po uszach za off-topa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
Acha i pewnie zaraz dostaniemy po uszach za off-topa.


to napisz czasami cos o skrzyni moze zaloga nie zauwazy <tajemnica>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Czyli teoretycznie 20v sądzę ze takowy nie istnieje,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Nie wiem czemu tak twierdzisz. Jutro obfotografuję - łącznie ze skrzynią biegów której temat dotyczy xd


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 21:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Czekam z niecierpliwością,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 czerwca 2012, 22:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Mam pytanko do manualnej skrzyni.
Pod podłogą, w miejscu gdzie "wajcha" zmiany biegów przechodzi przez podłogą, od spodu, czy drążki i ten cienki pręt, który leci do skrzyni jest czymś zasłonięte? Chodzi mi tylko o część pod tym od zmiany, nie o same cięgna. Czy jest tam jakaś puszka albo coś czy to jest odkryte i tak ma być?


Chodzi mi konkretnie o tą część, czy to jest w jakiś sposób zabudowane od spodu?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 czerwca 2012, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tak jak widzisz to jest


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 08:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
jeśli dobrze pamiętam to u mnie wygląda to tak jak na zdjęciu nie jest obudowane pod spodem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 09:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie ma osłony


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 14:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Zacząłem się zastanawiać czy to nie powinno być obudowane tylko z jednego powodu, Wszystko jest brudne, zaśniedziałe itp. a te elementy pod samą dźwignią nie, wszystko wygląda na czyste ale nie czyszczone i sobie pomyślałem, że jest jakaś osłona.
Dzięki za wyjaśnienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 lipca 2014, 11:56
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam własnie zmienilem automat na manual i szukam pomocy jak pomostkować te kostki zeby odpalic auto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 sierpnia 2014, 14:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
takie szybkie pytanie

chodzi o silnik 2.4d

czy koło zamachowe jest takie same w automacie jak w manualu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 sierpnia 2014, 15:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Koła zamachowego w automacie nie ma, tam jest sam wieniec na cienkiej Blasze, jak coś to mam cały zestaw koło plus sprzęgło do 2,4


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 sierpnia 2014, 21:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 14:59
Posty: 5
Lokalizacja: Bielsko-B
model: caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, choć wcześniej wielokrotnie tu zaglądałem.

Również ja, po zgonie skrzyni automatycznej wymieniłem skrzynię na ręczną. Silnik 2.8 VR6 140 KM (AES) 98'. Skompletowałem wszystko, powymieniałem/przełożyłem i pojawił się problem z odpaleniem silnika - uruchomieniem rozrusznika.
Nie chcę odpalać go przez holowanie, żeby najpierw na spokojnie sprawdzić skrzynię, biegi, sprzęgło i inne rzeczy (np. czy coś nie będzie cieknąć, zgrzytać, itd.).

1. Czy ktoś może przesłać mi informacje na temat mostków w kostce wiązki elektrycznej na skrzynkę mail'ową?
2. Ewentualnie może ktoś dysponuje rozpiską, który przewód jest od czego w kostce lub w sterowniku?
3. Mam możliwość podłączyć się do sterownika silnika przez OBD. Kto wie jak "skomponować" login aby zmienić kodowanie sterownika ze skrzyni auto na manual? Nie do końca wiem, który element wyposażenia składa się na którą cyfrę "login'u". (wtedy nie trzeba nic mostkować)

Póki co (jako nowy użytkownik) nie mam dostępu do załączników itp.

Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 września 2014, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 14:59
Posty: 5
Lokalizacja: Bielsko-B
model: caravelle
silnik: 2.8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na razie rozwiązałem sprawę w najprostszy możliwy sposób, który znalazłem. Mianowicie zrobiłem nowy przewód od rozrusznika bezpośrednio do stacyjki. Działa jednak nie jest to rozwiązanie idealne. Silnik niestety pracuje z niewłaściwą mapą i da się to odczuć w trakcie jazdy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2015, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 marca 2015, 22:31
Posty: 1
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Posiadam vw transporter t4 2.5tdi 102km 1998r. Chciałbym przełożyć skrzynie na manual i takie moje pytanie czy potrzebuje skrzynie z samochodu o tej samej pojemności, km i roku czy będzie pasować np od silnika 1.9 i 90km i innego rocznika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2015, 22:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
skrzynia tylko i wyłącznie tzw duża czyli w obudowie O2G, w silniku 1.9 są małe skrzynie o symbolu O2B
poczytaj forum bo to nie jedyny problem:
viewtopic.php?f=52&t=9853&p=125411&hilit=tuleja+wa%C5%82u#p125411


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 marca 2015, 15:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 30 października 2014, 23:59
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
mariusz_zdrapka napisał(a):
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, choć wcześniej wielokrotnie tu zaglądałem.

Również ja, po zgonie skrzyni automatycznej wymieniłem skrzynię na ręczną. Silnik 2.8 VR6 140 KM (AES) 98'. Skompletowałem wszystko, powymieniałem/przełożyłem i pojawił się problem z odpaleniem silnika - uruchomieniem rozrusznika.
Nie chcę odpalać go przez holowanie, żeby najpierw na spokojnie sprawdzić skrzynię, biegi, sprzęgło i inne rzeczy (np. czy coś nie będzie cieknąć, zgrzytać, itd.).

1. Czy ktoś może przesłać mi informacje na temat mostków w kostce wiązki elektrycznej na skrzynkę mail'ową?
2. Ewentualnie może ktoś dysponuje rozpiską, który przewód jest od czego w kostce lub w sterowniku?
3. Mam możliwość podłączyć się do sterownika silnika przez OBD. Kto wie jak "skomponować" login aby zmienić kodowanie sterownika ze skrzyni auto na manual? Nie do końca wiem, który element wyposażenia składa się na którą cyfrę "login'u". (wtedy nie trzeba nic mostkować)

Póki co (jako nowy użytkownik) nie mam dostępu do załączników itp.

Pozdrawiam wszystkich.
Witam
Mam podobna sytuacje, moglbys mi podeslac jakies info na temat tej przekladki co konkretnie potrzebowales i wiecej szczegolow jakie elektryczne zmiany sa potrzebne zeby to wszystko gralo...
Dzieki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 maja 2015, 23:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
generalnie musisz sie określić czy chcesz tylko pomostkować tu i ówdzie żeby to jakoś paliło czy chcesz usunąc całą zbędną instalacje od automata, co raczej znacznie upraszcza proces

jestem w trakcie przekładki na manual, właśnie działam z elektryką... możemy podyskutować jak kto chętny

z gratów do przekładki to:

Skrzynia <cisza>
rozrusznik
kompletne sprzęgło
kompletny przewód sprzęgłowy ( z blaszką montażową przykrecana pod serwem.)
Serwo z pedałami (najszybciej) albo dokupywanie pedała i pompki sprzęgła do wlasnego serwa
Elemnty instalacji el. pod wykonanie wiązki do czujnika świateł wstecznych ( kostki z automata nie pasują do czujnika w manualu)
łapa skrzyni ale tu nie jestem do końca pewien, bo kupiłem a niby wygląda tak samo jak w AT
lewarek biegów z ciegnami kompletny


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2016, 00:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 30 października 2014, 23:59
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
De'D napisał(a):
generalnie musisz sie określić czy chcesz tylko pomostkować tu i ówdzie żeby to jakoś paliło czy chcesz usunąc całą zbędną instalacje od automata, co raczej znacznie upraszcza proces

jestem w trakcie przekładki na manual, właśnie działam z elektryką... możemy podyskutować jak kto chętny

z gratów do przekładki to:

Skrzynia <cisza>
rozrusznik
kompletne sprzęgło
kompletny przewód sprzęgłowy ( z blaszką montażową przykrecana pod serwem.)
Serwo z pedałami (najszybciej) albo dokupywanie pedała i pompki sprzęgła do wlasnego serwa
Elemnty instalacji el. pod wykonanie wiązki do czujnika świateł wstecznych ( kostki z automata nie pasują do czujnika w manualu)
łapa skrzyni ale tu nie jestem do końca pewien, bo kupiłem a niby wygląda tak samo jak w AT
lewarek biegów z ciegnami kompletny

Potrzebuje pomocy, wlasnie robie przekladke z automatu na manual w mojej Caravelle VR6 i nie ma pojecia od czego zaczac, probowalem przekodowac komputer silnika ale mi nie idzie kod mam 00013 zmieniam na 00012 bo niby 2 jest manual ale nie bierze tego kodu...

Lapa skrzyni to numer 02G 409 905 A z tego co znalazlem i taka kupilem do swojej przekladki ktora wlasnie robie. Problem z tym kodowaniem komputera silnika, ABS-u i innych rzeczy zeby to dzialalo, jesli da rade to daj znac co z czym laczyc zeby gralo...
Dzieki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB