T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 5 z 44

Autor:  wielki_cin [ sobota, 8 października 2011, 10:20 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Kolego,wcześniej jest cały potrzebny opis co,jak i do czego.Wystarczy poczytać.A ta "nie pasująca skrzynia" miała PASUJĄCĄ PIĄTKĘ i jes zamontowana,były już pierwsze testy i jest super,ok 300-350 obrotów na min.mniej od serii.Przy 100 km/h jest nie całe 2700 obrotów gdzie przy serii było 3000-3100 obrotów.Jest wyraznie ciszej a co do spalania to zobaczymy po drugim zbiorniku żeby wiedzieć ile średnio wyjdzie.Co do wyprzedzania to jedynie z dołu do ok 1800 obrotów wolniej się rozbiega.Polecam takie poprawienie fabryki.

Autor:  KrzySieK [ niedziela, 9 października 2011, 20:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Podaj oznaczenie skrzyni z tego golfa ;) Bo mam taką w piwnicy u siebie :D

Autor:  mikoli [ niedziela, 9 października 2011, 20:20 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Pisałem, tylko jakoś czytanie nie idzie <bezradny>
mikoli napisał(a):
... koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD ...

Autor:  tomas19tdi [ czwartek, 27 października 2011, 19:50 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

witam. ja chyba sie skusze na wymiane z wolnej skrzyni biegow na szybka,denerwuja mnie wysokie obroty.

Autor:  chmielik [ czwartek, 27 października 2011, 20:19 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie jest to najtańsza impreza

Autor:  waldek_T4syncro [ czwartek, 27 października 2011, 21:13 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

też bym wymienił, ale od jakiegoś czasu powariowali z cenami za dwie zębatki cena jak za połowe skrzyni...

Autor:  KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 11:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł <yahoo>

Autor:  kurol [ piątek, 28 października 2011, 12:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Krzysiek sledzac twoje poprzednie dokonania to z szybka piatka powinienes zamknac zegar i zejsc z spalaniem ponizej 6 litrow <yes>

Autor:  KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 12:32 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę <01>
V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci <38> Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac ;)

Autor:  ostryt4 [ piątek, 28 października 2011, 12:52 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

KrzySieK napisał(a):
Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł <yahoo>

Kanał nie jest konieczny do zmiany samej piątki, ja zrobiłem to bez niego.

Autor:  mikoli [ piątek, 28 października 2011, 20:58 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

KrzySieK napisał(a):
Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę <01>
V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci <38> Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac ;)

Przy 2500 obr/min będzie 95,5 KM/h a przy 4200obr/min będzie 160,4 KM/h , prędkość wzrośnie dokładnie o 8 % w stosunku do trybów 0,756 (nie wnikam co pokaże licznik)
Spalanie czasem nawet może wzrosnąć.

Autor:  KrzySieK [ wtorek, 1 listopada 2011, 10:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

http://allegro.pl/piaty-bieg-mega-szybk ... 31452.html

A to co ?? <01>
Na pewno 2.4D z tym się nie uciągnie

Autor:  tomas19tdi [ wtorek, 1 listopada 2011, 11:02 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

tylko ciekawe czy bedzie mial sile jechac na tej 5 tce mfg

Autor:  KrzySieK [ środa, 16 listopada 2011, 22:47 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Też szarpnąlem się na wymianę piątki i jestem zadowolony <01>
Znajomy odsprzedał mi za 150zł kompletny piąty bieg od 2.5TDI 88KM o przełożeniu 28/40 = 0,7 <drink> <lol>
Po 500km napisze tyle:
- warto
- jak dawniej fajnie się jechało tak do 120, tak teraz 130 super się mknie, jest cicho i silnik się nie męczy bo w moim przypadku jest 132km/h przy 3500obrotów, z góry się puściłem to miałem 150 i ok 3900obrotów jest, więc spoko - nie ma rzeźni
- spalanie nie wiem bo nie tankowałem pod korek więć się nie wypowiem <59>
- z mocą jest ok, dziś trasa z 9 osób na pokładzie i mocy nie brakuje, no chyba że górka to trzeba mieć min te 95km/h zeby sie wydrapać bez duszenia, a na pusto jest rewelka - daje rade ;)

A o to kurs wymiany dla zielonych jak ja przed wymianą <01>
Spuszczamy olej ze skrzyni, koło mojego palucha jest korek spustowy :P Imbus 17 :P ten wyzej to korek wlewu i sprawdzania stanu oleju w skrzyni xd
Obrazek

Odkecamy dekiel, potrzeba nam do tego klucz 11
Obrazek

jak sciągamy dekiel to uwaga bo lubi jeszcze pokapać olejem :P
I oto naszym oczom ukazuje się to
Obrazek

Odkręcamy zaznaczone śruby, wyciągamy tulejki i już możemy wyciągać widełki
tu już wyciągnięte widły, i wspomniane tulejki :P
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po wyciągnięciu widełek wygląda to tak:

Obrazek

Teraz musimy zakleszczyć skrzynie poprzez włączenie dwóch biegów, czyli lewarkiem wrzucamy 1 a w skrzyni ręką musimy przesuwką włączyć 5-ty bieg
Obrazek

Teraz pstryk ....
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

I już mamy skrzynie zakleszczoną <33>

teraz bierzemy klucz Torx 60 i okręcamy koła, ja odkręciłem najpierw duże, później małe :P
Po odkręceniu śrub ściągamy całą piastę synchronizatora i tutaj uwaga, bo jak piasta mocno siedzi a pociągniemy za przesuwkę to sam pierścień sciągniemy a reszta zostanie na kole i wypadną te 3 małe elementy z piasty :D
Następnie większe koło schodzi w palcach bo jest na łożysku igiełkowym
Na końcu ściągamy małe koło i tu zależy, w skrzyni kumpla zeszło ręką a w mojej bez ściągacza się nie obeszło :P

Widok po ściągnięciu kół:
Obrazek

Składamy w odwotnej kolejności tzn:
-małe koło
- duże koło
- synchronizator
- piasta synchronizatora

Uwaga przy piaście synchronizatora żeby dobrze podkładać wszystko, czyli te 3 małe elementy i 2 pierścienie :P
Znów zakleszczamy skrzynię, dokręcamy z siłą 80Nm główne śruby, wyrzucamy 5ty bieg przesuwką, zakładamy widełki, zakręcamy dekiel, wlewamy olej i to wszystko :P

Autor:  pokor [ piątek, 25 listopada 2011, 14:33 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

Sprawdziłem skrzynię biegów w Seacie (pod dekiel nie zaglądałem)
Oznaczenie ASD 24 256 37 0204 wszystko wykropkowane nie są to ciągłe cyfry i litery na wysprzęgliku hydraulicznym i deklu od 5 logo VW
Wedle mnie wychodzi, że są tam (jeśli nikt nic nie grzebał w środku) koła 33/46 czyli kolejne przełożenie dla mojego 34/45 powinno wyjść z 34:45=0,756 na 33/46=0,717
Czy dobrze kombinuję i ile to może dać realnie km/h więcej

Autor:  KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 14:51 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h ;)

Autor:  pokor [ piątek, 25 listopada 2011, 15:38 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

a na obrotach bo w sumie to będzie ważniejsze od vmax.
Miałem kiedyś to przełożenie w AAB zanim się zmieliło ale już nie pamiętam dokładnie jak to było.

Autor:  KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 16:35 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

przy CCY i tej piątce 33/46 to powinno być +/-110km/h przy 3000rpm/min

Autor:  mikoli [ piątek, 25 listopada 2011, 21:56 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

KrzySieK napisał(a):
przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h ;)
No szkoda że na studia chodzisz <59> , tym bardziej że już nie raz pisałem, skąd sobie wyliczyłeś że prędkość wzrośnie o 5 czy 8 km, wszystko zależy od obrotów bo prędkość wzrasta procentowo, może gdybyś dopisał przy jakich obrotach to wyliczyłeś to może by i zagrało.

Przy zmianie trybów o przełożeniu 0,756 na 0,717 prędkość wzrośnie o 5.5% (więc jeżeli na wolniejszej V-tce przy tych samych obrotach jechał 100 km/h to na szybszej będzie miał 105,5 km/h , ale jeżeli na starej jechał 130 km/h to na nowej będzie miał przy tych samych obrotach 137,1 km/h)

Autor:  KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 22:54 ]
Tytuł:  Re: swap 2,4D -> 1,9TDI

3000rpm/min <up> tajoj, jak Ty to czytał <01>

Strona 5 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/