T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398 |
Strona 5 z 44 |
Autor: | wielki_cin [ sobota, 8 października 2011, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Kolego,wcześniej jest cały potrzebny opis co,jak i do czego.Wystarczy poczytać.A ta "nie pasująca skrzynia" miała PASUJĄCĄ PIĄTKĘ i jes zamontowana,były już pierwsze testy i jest super,ok 300-350 obrotów na min.mniej od serii.Przy 100 km/h jest nie całe 2700 obrotów gdzie przy serii było 3000-3100 obrotów.Jest wyraznie ciszej a co do spalania to zobaczymy po drugim zbiorniku żeby wiedzieć ile średnio wyjdzie.Co do wyprzedzania to jedynie z dołu do ok 1800 obrotów wolniej się rozbiega.Polecam takie poprawienie fabryki. |
Autor: | KrzySieK [ niedziela, 9 października 2011, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Podaj oznaczenie skrzyni z tego golfa Bo mam taką w piwnicy u siebie |
Autor: | mikoli [ niedziela, 9 października 2011, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Pisałem, tylko jakoś czytanie nie idzie mikoli napisał(a): ... koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD ...
|
Autor: | tomas19tdi [ czwartek, 27 października 2011, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
witam. ja chyba sie skusze na wymiane z wolnej skrzyni biegow na szybka,denerwuja mnie wysokie obroty. |
Autor: | chmielik [ czwartek, 27 października 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Nie jest to najtańsza impreza |
Autor: | waldek_T4syncro [ czwartek, 27 października 2011, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
też bym wymienił, ale od jakiegoś czasu powariowali z cenami za dwie zębatki cena jak za połowe skrzyni... |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 11:01 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł |
Autor: | kurol [ piątek, 28 października 2011, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Krzysiek sledzac twoje poprzednie dokonania to z szybka piatka powinienes zamknac zegar i zejsc z spalaniem ponizej 6 litrow |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac |
Autor: | ostryt4 [ piątek, 28 października 2011, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
KrzySieK napisał(a): Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł Kanał nie jest konieczny do zmiany samej piątki, ja zrobiłem to bez niego. |
Autor: | mikoli [ piątek, 28 października 2011, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
KrzySieK napisał(a): Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac Przy 2500 obr/min będzie 95,5 KM/h a przy 4200obr/min będzie 160,4 KM/h , prędkość wzrośnie dokładnie o 8 % w stosunku do trybów 0,756 (nie wnikam co pokaże licznik) Spalanie czasem nawet może wzrosnąć. |
Autor: | KrzySieK [ wtorek, 1 listopada 2011, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
http://allegro.pl/piaty-bieg-mega-szybk ... 31452.html A to co ?? Na pewno 2.4D z tym się nie uciągnie |
Autor: | tomas19tdi [ wtorek, 1 listopada 2011, 11:02 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
tylko ciekawe czy bedzie mial sile jechac na tej 5 tce mfg |
Autor: | KrzySieK [ środa, 16 listopada 2011, 22:47 ] |
Tytuł: | Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW |
Też szarpnąlem się na wymianę piątki i jestem zadowolony Znajomy odsprzedał mi za 150zł kompletny piąty bieg od 2.5TDI 88KM o przełożeniu 28/40 = 0,7 Po 500km napisze tyle: - warto - jak dawniej fajnie się jechało tak do 120, tak teraz 130 super się mknie, jest cicho i silnik się nie męczy bo w moim przypadku jest 132km/h przy 3500obrotów, z góry się puściłem to miałem 150 i ok 3900obrotów jest, więc spoko - nie ma rzeźni - spalanie nie wiem bo nie tankowałem pod korek więć się nie wypowiem - z mocą jest ok, dziś trasa z 9 osób na pokładzie i mocy nie brakuje, no chyba że górka to trzeba mieć min te 95km/h zeby sie wydrapać bez duszenia, a na pusto jest rewelka - daje rade A o to kurs wymiany dla zielonych jak ja przed wymianą Spuszczamy olej ze skrzyni, koło mojego palucha jest korek spustowy Imbus 17 ten wyzej to korek wlewu i sprawdzania stanu oleju w skrzyni Odkecamy dekiel, potrzeba nam do tego klucz 11 jak sciągamy dekiel to uwaga bo lubi jeszcze pokapać olejem I oto naszym oczom ukazuje się to Odkręcamy zaznaczone śruby, wyciągamy tulejki i już możemy wyciągać widełki tu już wyciągnięte widły, i wspomniane tulejki Uploaded with ImageShack.us Po wyciągnięciu widełek wygląda to tak: Teraz musimy zakleszczyć skrzynie poprzez włączenie dwóch biegów, czyli lewarkiem wrzucamy 1 a w skrzyni ręką musimy przesuwką włączyć 5-ty bieg Teraz pstryk .... Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I już mamy skrzynie zakleszczoną teraz bierzemy klucz Torx 60 i okręcamy koła, ja odkręciłem najpierw duże, później małe Po odkręceniu śrub ściągamy całą piastę synchronizatora i tutaj uwaga, bo jak piasta mocno siedzi a pociągniemy za przesuwkę to sam pierścień sciągniemy a reszta zostanie na kole i wypadną te 3 małe elementy z piasty Następnie większe koło schodzi w palcach bo jest na łożysku igiełkowym Na końcu ściągamy małe koło i tu zależy, w skrzyni kumpla zeszło ręką a w mojej bez ściągacza się nie obeszło Widok po ściągnięciu kół: Składamy w odwotnej kolejności tzn: -małe koło - duże koło - synchronizator - piasta synchronizatora Uwaga przy piaście synchronizatora żeby dobrze podkładać wszystko, czyli te 3 małe elementy i 2 pierścienie Znów zakleszczamy skrzynię, dokręcamy z siłą 80Nm główne śruby, wyrzucamy 5ty bieg przesuwką, zakładamy widełki, zakręcamy dekiel, wlewamy olej i to wszystko |
Autor: | pokor [ piątek, 25 listopada 2011, 14:33 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
Sprawdziłem skrzynię biegów w Seacie (pod dekiel nie zaglądałem) Oznaczenie ASD 24 256 37 0204 wszystko wykropkowane nie są to ciągłe cyfry i litery na wysprzęgliku hydraulicznym i deklu od 5 logo VW Wedle mnie wychodzi, że są tam (jeśli nikt nic nie grzebał w środku) koła 33/46 czyli kolejne przełożenie dla mojego 34/45 powinno wyjść z 34:45=0,756 na 33/46=0,717 Czy dobrze kombinuję i ile to może dać realnie km/h więcej |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h |
Autor: | pokor [ piątek, 25 listopada 2011, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
a na obrotach bo w sumie to będzie ważniejsze od vmax. Miałem kiedyś to przełożenie w AAB zanim się zmieliło ale już nie pamiętam dokładnie jak to było. |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 16:35 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
przy CCY i tej piątce 33/46 to powinno być +/-110km/h przy 3000rpm/min |
Autor: | mikoli [ piątek, 25 listopada 2011, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
KrzySieK napisał(a): przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h No szkoda że na studia chodzisz , tym bardziej że już nie raz pisałem, skąd sobie wyliczyłeś że prędkość wzrośnie o 5 czy 8 km, wszystko zależy od obrotów bo prędkość wzrasta procentowo, może gdybyś dopisał przy jakich obrotach to wyliczyłeś to może by i zagrało.Przy zmianie trybów o przełożeniu 0,756 na 0,717 prędkość wzrośnie o 5.5% (więc jeżeli na wolniejszej V-tce przy tych samych obrotach jechał 100 km/h to na szybszej będzie miał 105,5 km/h , ale jeżeli na starej jechał 130 km/h to na nowej będzie miał przy tych samych obrotach 137,1 km/h) |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 25 listopada 2011, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: swap 2,4D -> 1,9TDI |
3000rpm/min tajoj, jak Ty to czytał |
Strona 5 z 44 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |