T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 37 z 44

Autor:  Probe041 [ wtorek, 17 stycznia 2017, 23:32 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

ostryt4 napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Tak swoją drogą u was też tak dyfer wyje jak się po autostradzie przyciśnie przy większych prędkościach?

Nie zauważyłem tego zjawiska u siebie.

Po górkach też nic?

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 17 stycznia 2017, 23:38 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Nie

Autor:  paulstaszkiewicz [ wtorek, 17 stycznia 2017, 23:44 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.

Autor:  ostryt4 [ środa, 18 stycznia 2017, 00:15 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Same piątki to niewystarczające rozwiązania. Liczy się dyfer, EWB, DUH, DUJ, EWA, w tym kierunku się rozglądaj albo tak jak ja to zrobiłem zmieniłem dyferencjał i od razu wszystkie łożyska i uszczelniacze łącznie z usunięciem awarii dwóch synchronizatorów od 3 i 4 biegu.

Autor:  PawelM [ środa, 18 stycznia 2017, 10:06 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

paulstaszkiewicz napisał(a):
PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.


Zaczynałem od skrzyni jeszcze krótszej niż jest u Ciebie, później miałem najdłuższą jaka idzie do 1.9 i 2.4 ze zmienioną piątką własnie od passata z przełożeniem 0,717 było nieźle dopóki nie przejechałem się na skrzyni EWB/DUJ aktualnie przy 1.9tdi lekko podkręconym gdzie na sobie czasami mam po 2t ładunku stwierdzam że spokojnie przydała by się jeszcze dłuższa 5-tka ;) Pytasz czy różnica będzie aż tak odczuwalna ?? To teraz porównaj.... na Twojej skrzyni przy 3tyś/obr będziesz miał 106km/h a na skrzyni EWB/DUJ będzie 125Km/h więc różnica wynosi prawie 20km/h przy tych samych obrotach, a to jest już bardzo odczuwalne, oczywiście inne przełożenia też będziesz miał dłuższe.

Poniżej masz tabelkę do porównania dla skrzyń EWB/DUJ



1000 7,7 14,1 22,3 32,2 41,6
1500 11,6 21,2 33,5 48,3 62,4
2000 15,4 28,2 44,6 64,4 83,2
2500 19,3 35,3 55,8 80,6 103,9
3000 23,1 42,3 66,9 96,7 124,7
3500 27,0 49,4 78,1 112,8 145,5
4000 30,8 56,4 89,3 128,9 166,3

Autor:  paulstaszkiewicz [ środa, 18 stycznia 2017, 13:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

PawelM napisał(a):
paulstaszkiewicz napisał(a):
PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.


Zaczynałem od skrzyni jeszcze krótszej niż jest u Ciebie, później miałem najdłuższą jaka idzie do 1.9 i 2.4 ze zmienioną piątką własnie od passata z przełożeniem 0,717 było nieźle dopóki nie przejechałem się na skrzyni EWB/DUJ aktualnie przy 1.9tdi lekko podkręconym gdzie na sobie czasami mam po 2t ładunku stwierdzam że spokojnie przydała by się jeszcze dłuższa 5-tka ;) Pytasz czy różnica będzie aż tak odczuwalna ?? To teraz porównaj.... na Twojej skrzyni przy 3tyś/obr będziesz miał 106km/h a na skrzyni EWB/DUJ będzie 125Km/h więc różnica wynosi prawie 20km/h przy tych samych obrotach, a to jest już bardzo odczuwalne, oczywiście inne przełożenia też będziesz miał dłuższe.

Poniżej masz tabelkę do porównania dla skrzyń EWB/DUJ



1000 7,7 14,1 22,3 32,2 41,6
1500 11,6 21,2 33,5 48,3 62,4
2000 15,4 28,2 44,6 64,4 83,2
2500 19,3 35,3 55,8 80,6 103,9
3000 23,1 42,3 66,9 96,7 124,7
3500 27,0 49,4 78,1 112,8 145,5
4000 30,8 56,4 89,3 128,9 166,3


Dzięki bardzo. O to chodziło.

Autor:  Probe041 [ środa, 18 stycznia 2017, 13:59 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

125 km/h dla EWB to chyba na jakichś większych kołach wyszło :D

Autor:  PawelM [ środa, 18 stycznia 2017, 14:25 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

125km/h wychodzi przy kołach fabrycznych 195/70 R15

Autor:  Probe041 [ środa, 18 stycznia 2017, 14:47 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Racja, sprawdziłem :D

Autor:  Skalak [ środa, 25 stycznia 2017, 21:12 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam wszystkich. Mam caravelle 2.0 1991 rok na skrzyni AYE. Jeżdżę na niej już 3 lata głownie po mieście i od dawna denerwuje mnie te krótkie przełożenia. Jak myślicie czy wymiana na AYF z 2.4d lub DUJ(raczej mi nie podejdzie bo chyba ma poduchę "płetwe")dałaby znaczącą poprawę?

Autor:  Malciszek [ środa, 15 lutego 2017, 21:12 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam ponownie, teraz już nie jako kandydat na posiadacza a (chyba) szczęśliwy posiadacz T4 Multivana 2.5 Syncro '2000.

Silnik ACV Skrzynia DRH , i właśnie skrzyni dotyczy ten post.

Z rozpiski na niemieckim wiki wynika, że mam dość wysokie przełożenie wstępne, a zatem następne są relatywnie niskie.
Chciałbym przyspieszyć piątkę (jak wielu z Was), ale już mam przełożenie 32:51=0,627 co jest niemal najniższym przełożeniem w "stajni".
Tak więc nie mam szans...

Wyprostujcie mnie proszę jeżeli się mylę, lub potwierdźcie jeżeli niestety tak jest.

Chyba, że macie propozycję na rozsądną zmianę przełożenia.

W odpowiedzi na pytania po co mi, odpowiadam. Zależy mi na poprawie komfortu w zakresie 90 do 130km/h. Większe prędkości nie są brane pod uwagę.
Nie obawiam się zatem o żywotność napędów, itp. ale chciałbym szosą podróżować w trochę lepszych warunkach.
Użyteczność 4x4 na niskich przełożeniach będzie potrzebna więc zmiana skrzyni nie wchodzi w grę.

Z góry dzięki za wsparcie i zainteresowanie.

Autor:  Probe041 [ środa, 15 lutego 2017, 23:13 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Trzeba wymienić dyfer i wałek główny na taki z axg, parę stron wcześniej jest odnośnik do tematu o tym

Autor:  Malciszek [ czwartek, 16 lutego 2017, 08:08 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Czyli ze skrzyni DQR ? A może całą skrzynię?

Autor:  Probe041 [ czwartek, 16 lutego 2017, 09:27 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Kontynuuj w istniejącym wątku, pisanie tutaj o tym nie ma sensu

Autor:  bulik [ poniedziałek, 13 marca 2017, 12:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

szanowni koledzy mam podkręconego ABeLa,skrzynia zrobiła się ,,krótka''
planuje zamontować skrzynie od 2.5 88ps,jak to by ze sobą współgrało?
koszt wymiany 2000pln i 6miesięcy gwarancji

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 13 marca 2017, 13:24 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Będzie grało.
Na ile udało się podkręcić ?

Autor:  bulik [ poniedziałek, 13 marca 2017, 16:00 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

podkręcony jest z umiarem i ma ok. 100ps

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 13 marca 2017, 16:15 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Czyli standard na seryjnych gratach.

Autor:  Seether [ poniedziałek, 20 marca 2017, 16:11 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam wszystkich.Jestem świeżakiem na tym forum. Ostatnio znowu stałem się znowu posiadaczem T4. Poprzedni to Syncro w AAB a teraz Multi w ABL. Autko zaniedbane, do remontu ale podłoga zdrowa. Wczoraj postanowiłem odbyć pierwsza jazdę i....włączenie GPS-a wywołało u mnie mały wstrząs. Prędkościomierz przekłamuje o 20-25km. Dzisiaj spróbuję zidentyfikować tego żółwia-skrzynię pod maską. Czy jest możliwe żeby była aż taka duża różnica we wskazaniach tych dwóch urządzeń?

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 20 marca 2017, 21:12 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Jakie masz opony

Strona 37 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/