T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 4 z 44

Autor:  marh [ sobota, 26 marca 2011, 18:48 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Podepne się pod temat; mam automata Caravelle 2.4D GL, silnik AAB, 1994. Zgodnie z tabelą znajduję pod silnik następujące rodzaje skrzyni: CFZ CGA CHZ CKB. Czy to są jedne z szybszych, a może wolniejsze rodzaje? Również brak nalepki przy bezpiecznikach z symbolem skrzyni. Przy 100km/h obroty sięgają 3000.

Autor:  mikoli [ niedziela, 27 marca 2011, 10:41 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Wedle liczb to wychodzi że: najszybsza CHZ, deko wolniejsza CFZ (z tym że ma łagodniejszy przeskok z trójki na czwórkę), później CKB i najwolniejsza CGA

Autor:  paluch [ środa, 18 maja 2011, 00:19 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ja mam Caravelle Syncro 102 KM ACV i takjak kolega wkurzały mnie bardzo wysokie obroty, przerobiłem skrzynię i włożyłem do niej przełożenia z Caravelle ACV 102 KM bez Syncro. Zmienione zostało również przełożenie główne. Moje wrażenia:
- Odczuwalny spadek mocy, ale rekompensuje to brak potrzeby zmiany biegu w połowie manewru wyprzedzania
- spalanie spadło z 14l/100km to 11l/100km (przy 140 km/h) oraz z 10,5 na 8,5 (przy 90 km/h)
- cichsza jazda (związana z niższymi obrotami)
- Vmax się nie zmieniła było 158 km/h przy ok 4200 rpm a po zmianie 158 km/h przy ok. 3700 rpm
- przy załadowanym samochodzie bardzo trudno się rusza pod górę (jest prawie tak jak wcześniej z II biegu)

Zrobiłem tuning ze 102 na 117 KM, spalanie jeszcze spadło o ok 1l/100 km.
- Vmax ok. 165 km/h (a jak ma dobry dzień to i 170 km/h) (dla porównania moja poprzednia Caravelle 102 KM bez syncro, bez tuningu jechała 190 km/h i nie spaliła nigdy więcej niż 10l/100 km)
- po 4 miesiącach zaczęło mi się ślizgać sprzęgło... :-( wymiana tarczy ok. 600 zł

No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.

Autor:  chmielik [ środa, 18 maja 2011, 07:20 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

paluch napisał(a):
No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.


To zmień mechanika opowiada ci niestworzone historie ma zmienione i nie ma żadnej różnicy ....po za tym że prędkość max wzrosła .

Autor:  mikoli [ środa, 18 maja 2011, 08:13 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

paluch napisał(a):
No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.
Ano po części racja, dlatego wymianę na szybszą V-kę proponuję robić tylko wtedy gdy się czuje że moc jest i to nie z najwolniejszej na najszybszą, pisałem o tym wcześniej:
mikoli napisał(a):
Jeżeli posiada się V-kę o przełożeniu 0,838 czy 0,837 to moim zdaniem max 0,756 można zakładać wtedy różnica na prędkości wyniesie 11%,a gdy posiadamy 0,756 to przy zmianie na 0,700 będziemy mieć 8 % szybszą V-kę

Autor:  ostryt4 [ środa, 18 maja 2011, 08:48 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ja tam swojej szybszej piątki nie zamieniłbym z powrotem na oryginalną, według mnie tak jak pisałem wcześniej zabieg uważam za udany.

Autor:  paluch [ środa, 18 maja 2011, 10:15 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

A z ciekawości ile kosztowała Was zmiana tylko V biegu?
Możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak należy interpretować oznaczenie przełożenia?
Jak wyliczyć jaka prędkość będzie przy jakich obrotach na przełożeniu ileś:ileś ?

Autor:  Probe041 [ środa, 18 maja 2011, 14:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Ściągasz ten plik
http://www.t4-wiki.de/w/images/Getrieberechner_neu.zip

Otwierasz w Excelu i po kolei wpisujesz
najpierw rozmiary opon
Reifenbreite (szerokość)
Flankenhöhe (wysokość)
Felgendurchm (cale)

Potem obok w polu GKB wpisujesz np. oznaczenie swojej skrzyni biegów i wtedy pokaże się rodzaj skrzyni O2B lub O2G i wszystkie przełożenia +wykres i prędkości przy danych obrotach
Gdy wpiszesz oznaczenie 2 skrzyni biegów i będzie wtedy widać obie na wykresie

Można również wpisać ręcznie przełożenie każdego biegu w polu X.Gg.wunsch <01>

Autor:  morvik13 [ niedziela, 19 czerwca 2011, 16:29 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

witam wszystkich miłosników T4 i dziękuję za wszystkie wątki na temat skrzyni biegów . Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  kentos [ środa, 7 września 2011, 18:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

MAm jedno pytanie do kogos kto zmieniał 5 bieg .... Jak ściągnąć te koła aby ich nie uszkodzić ???? jakieś fotostory i porady mile widziane/.... pozdrawiam

Autor:  chmielik [ wtorek, 13 września 2011, 15:50 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Njalepiej ściągaczem ....

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 13 września 2011, 17:22 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

kentos napisał(a):
MAm jedno pytanie do kogos kto zmieniał 5 bieg .... Jak ściągnąć te koła aby ich nie uszkodzić ???? jakieś fotostory i porady mile widziane/.... pozdrawiam

A czemu kolega nie czyta całej historii tematu ?

Autor:  wielki_cin [ poniedziałek, 19 września 2011, 23:15 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam wszystkich.Wiecie gdzie w Trójmieście lub okolicach ma ktoś do sprzedania szybką piątkę.Mam ABL-a i szukam przełożenia 0,700 lub szybszą.

Autor:  Panter [ środa, 21 września 2011, 23:55 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

"meisterstuck" ten plik. A już miałem szukać obrotomierza:)

Autor:  mikoli [ czwartek, 22 września 2011, 20:04 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

wielki_cin napisał(a):
Witam wszystkich.Wiecie gdzie w Trójmieście lub okolicach ma ktoś do sprzedania szybką piątkę.Mam ABL-a i szukam przełożenia 0,700 lub szybszą.
Szybszej V-ki nie potrzebujesz, chyba że masz bi-turbo <01>
http://moto.allegro.pl/piaty-bieg-piatka-kompletna-transporter-t4-2-5-duj-i1835086927.html

Autor:  chemik211 [ czwartek, 22 września 2011, 21:49 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Mam pytanie posiadam skrzynie FJS czy do tej skrzyni idzie założyć jakąś krótszą 5 lub przełożenie główne???

Autor:  mikoli [ czwartek, 22 września 2011, 22:56 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Jest taka możliwość, jednak to wymaga rozłożenia skrzyni (w 02G nie ma dekla) i w twoim przypadku nie widzę wolniejszej V-ki, jedynie wolniejszą przekładnie główną np. na skrzyni FTV
Najlepiej chyba znaleźć sobie skrzynkę o optymalnych przełożeniach, a obecną sprzedać.
Tu masz tabelkę ze skrzyniami:http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?title=Getriebekennbuchstabe#Schaltgetriebe_2, a Probe041 wrzucił w tym temacie plik exela do przeliczania.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 22 września 2011, 23:02 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Plik mam na kompie z wiki ściągnięty , tabelki na wiki widziałem i nie widziałem przełożenia krótszego, a znalezienie skrzyni nie dłubanej graniczy z cudem , wolę moją skrzynię przerobić bo mam pewną

Autor:  wielki_cin [ sobota, 24 września 2011, 20:49 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Mikoli dziękuje za stronkę,bi turbo nie mam ale blisko <01> .Mam lekko dłubniętego abl-a i właśnie kupiłem skrzynkę od golfa z piątką 0,717 za 50 pln <tak1> .Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać po zrobieniu.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 25 września 2011, 11:52 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

wielki_cin napisał(a):
Mikoli dziękuje za stronkę,bi turbo nie mam ale blisko <01> .Mam lekko dłubniętego abl-a i właśnie kupiłem skrzynkę od golfa z piątką 0,717 za 50 pln <tak1> .Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać po zrobieniu.

Z golfa to nic chyba nie będzie bo jest inna skrzynia

Strona 4 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/