T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=398
Strona 2 z 44

Autor:  b8tz [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 06:08 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Kolego w ACV masz skrzynię w ob. 02G i ta skrzynia jest "nietjuningowalna" niestety

Autor:  maverickt4 [ poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 20:01 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

I wszystko jasne. Dzięki za info.

Autor:  tomkuchcik [ czwartek, 16 września 2010, 22:08 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

witam
Czy jest możliwość założenia V do CPV od DQR 34:49 (0,694).
pozdrawiam

Autor:  mikoli [ czwartek, 16 września 2010, 23:45 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

tomkuchcik napisał(a):
Czy jest możliwość założenia V do CPV od DQR 34:49 (0,694).

Niestety w tabelce z tej stronki jest błąd :!:
Skrzynia biegów DQR jest w obudowie 02G (duża skrzynia) i nic z niej nie będzie pasowało do skrzyni CPV w obudowie 02B.

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 14 października 2010, 23:31 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam, też myśłałem o zmianie przełożeń na piątce bo masakra na trasie, po co to tyle obrotów(spalanie 9-10 litrów na trasie), mam 2,5 Tdi z 2002-iego, zakupiłem teraz 1,9 Td z 2000-ego, tam to dopiero jazda, przy 140-tu mam niemal że czerwone pole na obrotomierzu, w obydwu coś muszę z tym zrobić. Za niedługo postaram się wrzucić dane jakie mam rodzaje skrzyń w tych moich busikach, może ktoś przerabiał już ten temat w swoim T4?, pozdrawiam.

Autor:  KrzySieK [ piątek, 15 października 2010, 13:13 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

wielkich filozofi nie ma żeby zmienić 5-ty bieg bo robi się to bez wyciągania skrzyni, odkręcasz tylko ten czarny dekielek co jest od strony lewego koła.
Jak rzucisz szybszą piątke to prędkośc max wrośnie Ci co najwyżej o 10km/h <38>
A szybka piątka do 1.9td i 2.4d podchodzi z passata 1.9td ze skrzyni z obudową 02B

Autor:  Probe041 [ piątek, 15 października 2010, 17:10 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Tylko po takiej zmianie może być ciężko pod górkę na tej 5tce wjechać :D

Autor:  KrzySieK [ piątek, 15 października 2010, 17:54 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

No to chyba logiczne i o ciągnięciu cięzkich przyczep trzeba wtedy zapomnieć <38>
Miałem u siebie robić takiego moda bo znajomy miał szybką piątke z paska, którą sprzedałby za 200zł z montazem <01>
Ale darowałem sobie, szkoda ruszać dobrego jak chodzi <38>

Autor:  ostryt4 [ niedziela, 17 października 2010, 22:14 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Więc jakie przełożenie "piątki" sugerujecie do skrzyni DQL ? Kolo z allegro chce za niby 30 km więcej 8 stówek, kupa kasy.

Autor:  Probe041 [ niedziela, 17 października 2010, 22:18 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

ostryt4 napisał(a):
Więc jakie przełożenie "piątki" sugerujecie do skrzyni DQL ? Kolo z allegro chce za niby 30 km więcej 8 stówek, kupa kasy.

To już w ASO taniej nowe wyjdzie, z tego co wiem najtaniej w skodzie :D

Co do skrzyń to masz wyżej w poście kolegi mikoli wszystko pięknie napisane

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 18 października 2010, 09:35 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

ostryt4, odpowiedź masz kilka postów wyżej:
mikoli napisał(a):
Radauskas ;) o ile czujesz że autko ma moc, to możesz wrzucić koła o przełożeniu 0,717 ewentualnie 0,700 bo teraz posiadasz przełożenie na V-tce 0,756.
Jednak autko musi posiadać teraz rezerwy mocy, bo jak wiadomo czym szybsze przełożenie tym więcej mocy potrzeba, jeżeli to podwyższona T4 to bezpieczniej i taniej dostaniesz koła o przełożeniu 0,717 , chyba że to autko ma ciągać przyczepy ewentualnie spore ładunki to lepiej nie kombinuj ;)

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 18 października 2010, 10:29 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Zdaje sobie sprawę że pod górki będzie ciężej, ja z reguły na pace wożę powietrze więc liczę na mniejsze problemy. Co właściwie znaczą te cyfry przełożeń, napewno chodzi o liczbę zębów na trybach ale co jeszcze ?,- moja DQL 34.45=0.756, pozdro dla znawców tematu.

Ok, z tego wszystkiego wynika że do mojej skrzyni DQL która wg. tabelki jest w obudowie 02B (aktualne przełożenie 34:45=0,756) mogę smiało zakładać "piątkę" od Skody Fabii (skrzynie GGU i EWT, 28:40=0,700) i bez problemów będzie to pasowało ? Proszę o potwierdzenie, pozdrawiam.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 19 października 2010, 21:19 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

TAK, chociaż są nawet szybsze koła :) http://www.bus-forum.pl/viewtopic.php?p=173707#p173707

Tylko nie zdziw się jak pod górkę będzie zero mocy :)

Autor:  mikoli [ wtorek, 19 października 2010, 21:28 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

ostryt4 napisał(a):
Co właściwie znaczą te cyfry przełożeń, napewno chodzi o liczbę zębów na trybach ale co jeszcze ?,- moja DQL 34.45=0.756, pozdro dla znawców tematu.

Tak tu chodzi o przełożenie jakie wychodzi przy współpracy ze sobą dwóch konkretnych trybów 34:45=0,756 (0,756 to jest konkretne przełożenie i czym liczba mniejsza tym przełożenie szybsze
ostryt4 napisał(a):
Ok, z tego wszystkiego wynika że do mojej skrzyni DQL która wg. tabelki jest w obudowie 02B (aktualne przełożenie 34:45=0,756) mogę smiało zakładać "piątkę" od Skody Fabii (skrzynie GGU i EWT, 28:40=0,700) i bez problemów będzie to pasowało ? Proszę o potwierdzenie, pozdrawiam.

Tak będzie pasowało ;)

Autor:  ostryt4 [ środa, 20 października 2010, 13:36 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Właśnuie dzwoniłem do Skody, cena JEDNEGO TRYBU to jedyne 470 pln, czyli chyba trzeba będzie zaryzykować kupić to z Allegro. Jak ktoś by załatwił taniej to przełożenie to proszę o kontakt, na forum jestem codziennie, pozdrawiam.

Autor:  b8tz [ środa, 20 października 2010, 16:14 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

szukaj całej skrzyni z passata, można za 200-300 zł wyrwać.

Autor:  wojnadk [ niedziela, 24 października 2010, 21:18 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Witam wszystkich!
Mam syncro 2.5 tdi 2002r,i jak jadę 140km/h to mam gdzieś ok 3500 obr.,czy szło by coś zrobić by prędzej śmigać? Ja używam auta tylko w trasę czasami nawet po tysiąc km.Kolega z forum wspomniał że synchro inną przekładnie główną i nic nie idzie zrobić.Ale ja mam AXL silnik ,a nie ACV.może ktoś zna przełożenia V biegu w syncro?.Mój kolega co ma multiwana 2.5 tdi przy tej samej przedkości obrotowej śmiga 155/160 km/h.

wojna

wojnadk@wp.pl

Autor:  maverickt4 [ niedziela, 24 października 2010, 21:39 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

A przeczytałeś w całości ten temat, kilka postów wcześniej postawiłem takie pytanie i dostałem odpowiedź. Co prawda do silnika ACV, a to jest prawie to samo co AXL. Znalazłem rozwiązanie tego problemu ale nie podejmowałem go u siebie. Rozwiązaniem jest wymiana wnętrza naszej skrzyni na wnętrze od szybszej w obudowie 02G.

Autor:  wojnadk [ niedziela, 24 października 2010, 22:05 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

maverickt4 napisał(a):
A przeczytałeś w całości ten temat, kilka postów wcześniej postawiłem takie pytanie i dostałem odpowiedź. Co prawda do silnika ACV, a to jest prawie to samo co AXL. Znalazłem rozwiązanie tego problemu ale nie podejmowałem go u siebie. Rozwiązaniem jest wymiana wnętrza naszej skrzyni na wnętrze od szybszej w obudowie 02G.



Dzięki Maverickt, to mnie zmartwileś!( załamanie) ,chyba gra nie warta świeczki!?

wojna

Autor:  maverickt4 [ niedziela, 24 października 2010, 22:10 ]
Tytuł:  Re: SZYBKA SKRZYNIA BIEGÓW

Jeżeli masz sprawną skrzynie to chyba rzeczywiście się nie opłaca.
Ale jeżeli robisz dużo km rocznie to warto to przekalkulować. W moim przypadku nawet się nad tym nie zastanawiałem bo robię za mało km rocznie. Ale w niedalekiej przyszłości mam do wymiany dwumas to skrzynia będzie zdjęta to może wtedy się nad tym zastanowię.

Strona 2 z 44 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/