T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 15:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Takie zębatki chodzą po 400zł na olx. Poza tym idzie kupić całą skrzynię EWT / GGU za 600zł z tym przełożeniem.

Odnośnie drugiego pytania cofnij się parę stron wstecz w tym wątku tutaj viewtopic.php?p=24062#p24062


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 17:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 27 grudnia 2015, 16:07
Posty: 151
model: aab
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
A te skrzynie EWT / GGU to z t4 ? Bo ciężko ze skrzynią poniżej tysiaka do t4.
.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 17:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie, golf, Fabia. Na wałek główny i dyfer można przełożyć wszystkie biegi z takiej skrzyni. To te same zębatki co w DUJ EWB, tylko dyfer zostaje wolny


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 18:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 27 grudnia 2015, 16:07
Posty: 151
model: aab
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Z moim talentem nie dam rady rozłożyć i złożyć skrzyni. Nie wiem czy dam radę wymienić samą 5 a mowa o reszcie.Sama 5 starczy chyba czy nie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 18:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To już kwestia indywidualna co komu wystarczy. Moim zdaniem przy wolnej skrzyni dużej różnicy nie będzie a może się zrobić tylko dziura między 4 a 5 biegiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 20:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Zmieniaj tylko piątkę, na czwórce dłuzej pociśnij i nie bęcdzie problemu


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 21:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Victus napisał(a):
na czwórce dłuzej pociśnij i nie bęcdzie problemu

Uwierz mi, że jest problem. Nie tragedia ale nie jest to komfortowe w użytkowaniu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
U mnie jak przy 3 tyś na 4 biegu wrzucam piątkę to spada do niecałych 2100 obr :D Jeszcze raz odsyłam do excela i wszystko będzie wiadomo czy komuś pasuje czy nie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 21:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kenobi nie twierdzę, ze bedzie idealnie, z autopsji wiem jak padł mi jeden z biegów i musialem "cisnąc" na nizszym biegu to trochę denerwowało ale dało się jeździć.
Zapewne Masz rację,
Pytanie tylko czy kolega radex ma na tyle kasy aby pozmieniać "bebechy".Piątke napewno sam wymieni. Mi wystarczy tak jak jest a przyznam ze tez myslałem o wymianie ale sobie darowałem prawie 140 wyciągam ale to tylko dla sprzwdzenia
Mozna też sprzedac swoją skrzynie a kupić szybszą


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 22:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 27 grudnia 2015, 16:07
Posty: 151
model: aab
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Powiem tak to auto służy w budowlance ciąga jakieś 800kg na pace ze 300 kg i 3 osoby raz w tygodniu. Nie widzi mi się zakupować kompletnej skrzyni za ponad 1.500zł gdzie za auto dałem 3600 swap 2400 to już 6 tys daje a co jeszcze tyle kasy za skrzynię. Jeżdżę do 100 ale chciałbym aby tylko obroty spadły, szkoda silnika. Druga sprawa na skrzyni jest wybite AYF ale co jest w środku nikt tego nie wie.Wiem że 3 tys i 100km na gprsie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 07:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
W takim układzie to bym sobie darował.różnica pomiędzy czwórką a piątką może być duża a "piłowanie" na czwórce aby przejść na piątkę będzie Cię jeszcze bardziej denerwowało,
Zerknij na wszelki wypadek w tabelkę jak radzi kolega Probe041, może coś z tego będzie,
Wesołych świąt


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 12:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Z tego co pamiętam to masz teraz 0.756, chcesz 0,700 czyli byłoby szybciej o około 8% na piątym biegu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 16:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 27 grudnia 2015, 16:07
Posty: 151
model: aab
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Zgadza się byłoby 8% to chyba warto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 marca 2016, 00:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Z tego co pamiętam to masz teraz 0.756, chcesz 0,700 czyli byłoby szybciej o około 8% na piątym biegu

Czyli aż takiej różnicy nie poczuje. Tak jak mu wyło przy 100,tak teraz będzie wyło przy 108km/h.

radex napisał(a):
Zgadza się byłoby 8% to chyba warto.

Zawsze warto bo będzie CIUT szybciej ale....na kolana Cię nie powali. Mam skrzynie CCY czyli 0,756. Przy 100km/h wyło niemiłosiernie. Nie mam RPM miarki ale ucho bardzo czułe. Zęby piątki mi sie wysypały więc zmieniłem bo nie miałem wyjścia na piątkę chyba od passata - 33/46 czyli 0,717. Różnica jest ale niewielka. Dużo zależy też od dyfra. AYF ma taki sam jak CCY czyli 83/18 =4,611 .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 marca 2016, 20:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Posłuchaj Probe041.
Jeżdzisz dalej z tą samą prędkością ale obroty mniejsze i mniejsze zużycie paliwa oraz poziom hałasu
Same plusy


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2016, 21:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
Wtrącę się z moimi danymi :
Silnik AAZ ( teraz jakieś 100 KM )
Spalanie przy wadze 2500 kg : trasa tempomat ( 90 km/h GPS : od 6,3 do 7,5 L/100 ( miasta nie mierzę :)
Przełożenie 6,25. Prędkość : 90 km/h ( GPS ) przy 2400 obr/min ( komora dodatkowo wyciszona matą - silnika nie słychać choć to AAZ, tylko opony i wiatr ... chyba od lusterek zewnętrznych ( tak mi się wydaje ). Jak założę bagażnik dachowy to słyszę jak powietrze do opływa, tak jest cicho w środku.
Na autostradzie nie muszę redukować na 4 bieg. Trasy zaliczone to m.in Villach. A tam już górki są.
Przełożenie 0,625 w skrzyni OB2 przy mocy około 90 KM daje radę, naprawdę.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2016, 07:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A umnie silnik ACV skrznia DXZ przy 130km obroty silnika to 3000 a spalanie na autostradzie przy 110-130km/h to pomiedzy 7,5-8,0. Niejest zle ale szybsza skrzynia przydalabysię bo czesto robie dlugie trasy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2016, 09:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Kumik napisał(a):
A umnie silnik ACV skrznia DXZ przy 130km obroty silnika to 3000 a spalanie na autostradzie przy 110-130km/h to pomiedzy 7,5-8,0. Niejest zle ale szybsza skrzynia przydalabysię bo czesto robie dlugie trasy.


Ja przy acv też chciałem wkładać skrzynie DQR i w końcu zmieniłem koła z 15 na 16 i dałem opony 205 65 16. efekt taki , że prędkość przy 3000 obr urosła o ok 8 km\h. Teraz przy 3000tys obr mam tak, że licznikowa prędkość pokrywa się z GPSem.
Nie odczuwam spadku mocy co prawda jest po wirusie i ma ok. 25 koni więcej. Teraz mi pali ok 8 8,5l przy prędkościach 130 wg GPSu. Przy prędkościach 140 150 klima włączona, max załadowany, 4 rowery box na dachu spalił mi 9,5 srednio na dystansie 1500km. Nie wiem ile palił na 15tkach bo prawie na nich nie jeździłem (tylko zima). Ale po samym chipe spalanie spadło o ok 1l na setke.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 maja 2016, 18:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Panowie nie mogę dojść do ładu i składu ze swoją skrzynią biegów....

W oznaczeń na skrzyni jest to DJZ

Natomiast prędkość obrotowa ni jak ma się do prędkości

Wg Excela:

4 bieg 2000/obr. - 55km/h excel, a na blacie 48km/h
4 bieg 2500/obr. - 68km/h excel, na blacie 59km/h
4 bieg 3000/obr. - 82km/h excel, na blacie 70km/h

Jeżeli chodzi o 5 bieg
to 100km/h na blacie odpowiada 3300 obr/min a wg excela powinna to być prędkość 116km/h


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 maja 2016, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jakie masz opony, tzn rozmiar? Kod z wlepki czy z obudowy skrzyni? Nikt nie robił skrzyni wcześniej? Może tylko obudowa została z DJZ


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB