T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 23:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
ostryt4 napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Tak swoją drogą u was też tak dyfer wyje jak się po autostradzie przyciśnie przy większych prędkościach?

Nie zauważyłem tego zjawiska u siebie.

Po górkach też nic?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 23:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Nie


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 23:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 00:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Same piątki to niewystarczające rozwiązania. Liczy się dyfer, EWB, DUH, DUJ, EWA, w tym kierunku się rozglądaj albo tak jak ja to zrobiłem zmieniłem dyferencjał i od razu wszystkie łożyska i uszczelniacze łącznie z usunięciem awarii dwóch synchronizatorów od 3 i 4 biegu.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 10:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
paulstaszkiewicz napisał(a):
PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.


Zaczynałem od skrzyni jeszcze krótszej niż jest u Ciebie, później miałem najdłuższą jaka idzie do 1.9 i 2.4 ze zmienioną piątką własnie od passata z przełożeniem 0,717 było nieźle dopóki nie przejechałem się na skrzyni EWB/DUJ aktualnie przy 1.9tdi lekko podkręconym gdzie na sobie czasami mam po 2t ładunku stwierdzam że spokojnie przydała by się jeszcze dłuższa 5-tka ;) Pytasz czy różnica będzie aż tak odczuwalna ?? To teraz porównaj.... na Twojej skrzyni przy 3tyś/obr będziesz miał 106km/h a na skrzyni EWB/DUJ będzie 125Km/h więc różnica wynosi prawie 20km/h przy tych samych obrotach, a to jest już bardzo odczuwalne, oczywiście inne przełożenia też będziesz miał dłuższe.

Poniżej masz tabelkę do porównania dla skrzyń EWB/DUJ



1000 7,7 14,1 22,3 32,2 41,6
1500 11,6 21,2 33,5 48,3 62,4
2000 15,4 28,2 44,6 64,4 83,2
2500 19,3 35,3 55,8 80,6 103,9
3000 23,1 42,3 66,9 96,7 124,7
3500 27,0 49,4 78,1 112,8 145,5
4000 30,8 56,4 89,3 128,9 166,3



Za ten wpis autor PawelM podziękował: paulstaszkiewicz (środa, 18 stycznia 2017, 13:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
PawelM napisał(a):
paulstaszkiewicz napisał(a):
PawelM napisał(a):
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5

Dzięki serdeczne za tabelkę.
Zastanawiam się właśnie jaka różnica będzie między crn a ewb, czy różnica będzie aż tak odczuwalna. Mam jeszcze opcje (jeśli przypasi) zamontować piątkę z passata b4 1z.


Zaczynałem od skrzyni jeszcze krótszej niż jest u Ciebie, później miałem najdłuższą jaka idzie do 1.9 i 2.4 ze zmienioną piątką własnie od passata z przełożeniem 0,717 było nieźle dopóki nie przejechałem się na skrzyni EWB/DUJ aktualnie przy 1.9tdi lekko podkręconym gdzie na sobie czasami mam po 2t ładunku stwierdzam że spokojnie przydała by się jeszcze dłuższa 5-tka ;) Pytasz czy różnica będzie aż tak odczuwalna ?? To teraz porównaj.... na Twojej skrzyni przy 3tyś/obr będziesz miał 106km/h a na skrzyni EWB/DUJ będzie 125Km/h więc różnica wynosi prawie 20km/h przy tych samych obrotach, a to jest już bardzo odczuwalne, oczywiście inne przełożenia też będziesz miał dłuższe.

Poniżej masz tabelkę do porównania dla skrzyń EWB/DUJ



1000 7,7 14,1 22,3 32,2 41,6
1500 11,6 21,2 33,5 48,3 62,4
2000 15,4 28,2 44,6 64,4 83,2
2500 19,3 35,3 55,8 80,6 103,9
3000 23,1 42,3 66,9 96,7 124,7
3500 27,0 49,4 78,1 112,8 145,5
4000 30,8 56,4 89,3 128,9 166,3


Dzięki bardzo. O to chodziło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 13:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
125 km/h dla EWB to chyba na jakichś większych kołach wyszło :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 14:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
125km/h wychodzi przy kołach fabrycznych 195/70 R15


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 14:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Racja, sprawdziłem :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 12:47
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2.0 AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Mam caravelle 2.0 1991 rok na skrzyni AYE. Jeżdżę na niej już 3 lata głownie po mieście i od dawna denerwuje mnie te krótkie przełożenia. Jak myślicie czy wymiana na AYF z 2.4d lub DUJ(raczej mi nie podejdzie bo chyba ma poduchę "płetwe")dałaby znaczącą poprawę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:52
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
model: T4 Multi.'00
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie, teraz już nie jako kandydat na posiadacza a (chyba) szczęśliwy posiadacz T4 Multivana 2.5 Syncro '2000.

Silnik ACV Skrzynia DRH , i właśnie skrzyni dotyczy ten post.

Z rozpiski na niemieckim wiki wynika, że mam dość wysokie przełożenie wstępne, a zatem następne są relatywnie niskie.
Chciałbym przyspieszyć piątkę (jak wielu z Was), ale już mam przełożenie 32:51=0,627 co jest niemal najniższym przełożeniem w "stajni".
Tak więc nie mam szans...

Wyprostujcie mnie proszę jeżeli się mylę, lub potwierdźcie jeżeli niestety tak jest.

Chyba, że macie propozycję na rozsądną zmianę przełożenia.

W odpowiedzi na pytania po co mi, odpowiadam. Zależy mi na poprawie komfortu w zakresie 90 do 130km/h. Większe prędkości nie są brane pod uwagę.
Nie obawiam się zatem o żywotność napędów, itp. ale chciałbym szosą podróżować w trochę lepszych warunkach.
Użyteczność 4x4 na niskich przełożeniach będzie potrzebna więc zmiana skrzyni nie wchodzi w grę.

Z góry dzięki za wsparcie i zainteresowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 lutego 2017, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trzeba wymienić dyfer i wałek główny na taki z axg, parę stron wcześniej jest odnośnik do tematu o tym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2017, 08:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lipca 2016, 20:52
Posty: 23
Lokalizacja: Śląsk
model: T4 Multi.'00
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli ze skrzyni DQR ? A może całą skrzynię?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2017, 09:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kontynuuj w istniejącym wątku, pisanie tutaj o tym nie ma sensu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 12:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 października 2016, 07:37
Posty: 13
model: t4 1,9td
silnik: abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
szanowni koledzy mam podkręconego ABeLa,skrzynia zrobiła się ,,krótka''
planuje zamontować skrzynie od 2.5 88ps,jak to by ze sobą współgrało?
koszt wymiany 2000pln i 6miesięcy gwarancji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 13:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Będzie grało.
Na ile udało się podkręcić ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 16:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 października 2016, 07:37
Posty: 13
model: t4 1,9td
silnik: abl

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
podkręcony jest z umiarem i ma ok. 100ps


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 16:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Czyli standard na seryjnych gratach.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 16:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 marca 2017, 15:12
Posty: 1
Lokalizacja: Malopolska/śląsk
model: Multivan
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.Jestem świeżakiem na tym forum. Ostatnio znowu stałem się znowu posiadaczem T4. Poprzedni to Syncro w AAB a teraz Multi w ABL. Autko zaniedbane, do remontu ale podłoga zdrowa. Wczoraj postanowiłem odbyć pierwsza jazdę i....włączenie GPS-a wywołało u mnie mały wstrząs. Prędkościomierz przekłamuje o 20-25km. Dzisiaj spróbuję zidentyfikować tego żółwia-skrzynię pod maską. Czy jest możliwe żeby była aż taka duża różnica we wskazaniach tych dwóch urządzeń?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakie masz opony


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB