T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 stycznia 2018, 05:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 07:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2050
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 i Vito 113CDI
silnik: Diesel POWER

Podziękował: 54 razy
Pomógł: 52 razy
Probe041 napisał(a):
Jakie masz opony

Chyba nie sugerujesz ,że to opony ?
Ej weź się nie wygłupiaj Arturze <32> Jakaż by musiała być różnica między nimi ,a seryjnymi żeby licznik przekłamywał aż o 20-25km <32> To na pewno nie opony !
Owszem ,o 2 - 3km to tak , ale nie o 25km ...


_________________
Vito XXL 113 CDI136KM=>165KM
VW T4 WHITE 2.4D AAB78KM
BMW e39 530d 224KM
BMW M5 e39 400KM
Było:
T4 BLACK 2.5TDI AJT88KM=>131KM,T5 WHITE 2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY 2.5b AET115KM,T4 BLUE 2.5TDI AJT88KM=>129KM,T5 BLACK 2.0BiT 186KM=>225KM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 08:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Licznik z reguły zawyza te 10 km, drugie tyle można w teorii popsuć przez opony...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 21 maja 2016, 21:35
Posty: 2
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam prosze o porade mam t4 z silnikiem 1z 1.9tdi 90ps potrzebuję fachowej odpowiedzi ponieważ czytałem i czytałem i już mam 2 kąplety 5 biegu :]/ w zapasie

w tej chwili mam 39x29 0.743 przy 130kmh mam3700obr co radzicie co mam założyć ??? chce znacznie zbić obroty nie przeraża mnie duża różnica po zmianie z 4 na 5

może ma ktoś jakąś sensowna 5 na sprzedanie ??

słyszałem że pasują od osobówek np vw Turan ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 21:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1049
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 43 razy
Kolejny raz się powtarzając zmiana dyfra na taki z EWB EWA, DUH, DUJ załatwi temat.
Do pełni szczęścia założyć 5ty bieg z T5 0.621 i przy 3000rpm masz prawie 140 na budziku.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 21 maja 2016, 21:35
Posty: 2
model: t4
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a coś bez zmmiany dyfra bez rozbierania skrzyni ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 kwietnia 2017, 00:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Kup inną skrzynie, takie jak podał Ostry


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 maja 2017, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 3 maja 2017, 15:39
Posty: 2
model: t4
silnik: 1.9tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
mam pytanie kupilem t4 doke po przelozeniu silnika z 2.4d na 1.9 tdi.
I mam problem krótkie biegi i predkosc max 100.
Silnik 1.9 tdi a skrzynia crl (pozostała oryg z 2.4 d).
Pytanko co lepsze szukac innej skrzyni czy zmiana trybu w 5 biegu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 00:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1049
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 43 razy
02B z 2.5 TDi.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 3 maja 2017, 15:39
Posty: 2
model: t4
silnik: 1.9tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego i jeszcze jedno przy 100 km na godz (3tys obr) odcina gaz i wiecej nie chce jechac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 maja 2017, 21:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6546
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
dawid28 napisał(a):
jeszcze jedno przy 100 km na godz (3tys obr) odcina gaz i wiecej nie chce jechac

To nie jest wątek o problemach z silnikiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 stycznia 2016, 13:47
Posty: 35
model: t4
silnik: 1.9d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Skrzynia o oznaczeniu DUJ ,ma zwykła poduszkę?
Czy jest montowana na tak zwanej płetwie?
A i czy sprzęgło g60 bedzię dobre?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 265
Lokalizacja: KTW
model: T4 Caravelle
silnik: 1.9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Mam 1.9td ABL, skrzynia DKA. Z tabeli wiem, że przełożenie główne 4.611, aktualne przełożenie piątego biegu 0.837. Plan jest taki żeby zejść z obrotów w trasie.


Wnioski po przeczytaniu działu:
- 5ty bieg o przełożeniu 0.756 (lub podobnym) czyli coś z DCY, DJZ, DQL
- wymiana skrzyni na taką z 2.5tdi 88km (DUH, EWA, EWB, DUJ)

Czy moje wnioski są poprawne? Czy po powyższych zmianach "dynamika" samochodu bardzo spada (nie przewożę ładunków. Z pasażerów ewentualnie żona i dziecko)?

Jak na razie moc zbliżona do serii, ale w najbliższym czasie samochód trafi do warsztatu w celu podkręcenia turbiny i ustawienia pompy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
A kalkulator odpalałeś, bo 756 dużej różnicy nie zrobi..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 265
Lokalizacja: KTW
model: T4 Caravelle
silnik: 1.9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Odpalałem:)
Wychodzi że różnica w obrotach przy piątym biegu 0.756 to około 300-350 (w porównaniu do 0.837) a przy 3000 obrotów prędkość będzie o 10km/h większa.
Wszyscy podkreślają, że ABL jest słaby więc nie chcę go za bardzo obciążać (chociaż wiem że DJZ, DQL wychodziły w ABL z fabryk).
Nie wiem na ile podkręcenie turbiny i ustawienie pompy zrobi robotę. Jak na razie na silnik nie narzekam i w zakresie 3000-3500 obr/min nie mogę powiedzieć żeby słabo się wkręcał.

Jakby dało się coś szybszego bez przeginania z dynamiką przy tym silniku to ja nie mam nic przeciwko <england>


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:45 przez Dudu$, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Ja bym wrzucał śmiało 0,700 jak nie więcej, lekko dłubnąć silnik też zawsze zdążysz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 265
Lokalizacja: KTW
model: T4 Caravelle
silnik: 1.9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Ja bym wrzucał śmiało 0,700 jak nie więcej, lekko dłubnąć silnik też zawsze zdążysz

Tak, czytałem że nawet 0.6xx z T5 odważni ludzie zakładają, tylko nie wiem na ile w ABLu to jest "lekko dłubnąć silnik" żeby miał wystarczającą moc (o jakiej mocy konkreteni mowa) aby uciągnąć 0.700 i przy okazji nie płakać przy każdej górce. Tematy dłubania tego silnika też czytałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lipca 2017, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10059
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Z T5 to do 1.9TDI dopiero można myśleć ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lipca 2017, 09:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 maja 2015, 10:57
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
model: Multivan
silnik: AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Posiadam multivana 2.5 benzyna aaf ze skrzynią CHS. CHcialbym wymienić silnik na 1.9 TDI z golfa 3. Czy moja skrzynia podejdzie pod ten silnik i jak będzie z przelozeniami i prędkością przelotową. Pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lipca 2017, 11:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 265
Lokalizacja: KTW
model: T4 Caravelle
silnik: 1.9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Z T5 to do 1.9TDI dopiero można myśleć ;-)

A co ze skrzynią z 2.5 TDI (całą lub 5tym biegiem) ? Czy lekko podkręcony ABL ją ogarnie czy to też opcja do 1.9TDI a mi pozostaje podmiana całej skrzyni lub 5tego biegu na coś z szybszych skrzyń montowanych w 1.9TD?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lipca 2017, 19:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 265
Lokalizacja: KTW
model: T4 Caravelle
silnik: 1.9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
mauro napisał(a):
Witam. Posiadam multivana 2.5 benzyna aaf ze skrzynią CHS. CHcialbym wymienić silnik na 1.9 TDI z golfa 3. Czy moja skrzynia podejdzie pod ten silnik i jak będzie z przelozeniami i prędkością przelotową. Pozdr

Zadam pytanie, które i tak padnie <53> A przeczytałeś chociaż pierwszą stronę tego tematu?
Tam jest odpowiedź na każde z Twoich pytań.
Podejdzie. Do reszty odpowiedzi dojdziesz używając linki i kalkulator <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 794 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB