T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 18:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Podepne się pod temat; mam automata Caravelle 2.4D GL, silnik AAB, 1994. Zgodnie z tabelą znajduję pod silnik następujące rodzaje skrzyni: CFZ CGA CHZ CKB. Czy to są jedne z szybszych, a może wolniejsze rodzaje? Również brak nalepki przy bezpiecznikach z symbolem skrzyni. Przy 100km/h obroty sięgają 3000.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Wedle liczb to wychodzi że: najszybsza CHZ, deko wolniejsza CFZ (z tym że ma łagodniejszy przeskok z trójki na czwórkę), później CKB i najwolniejsza CGA


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 00:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam Caravelle Syncro 102 KM ACV i takjak kolega wkurzały mnie bardzo wysokie obroty, przerobiłem skrzynię i włożyłem do niej przełożenia z Caravelle ACV 102 KM bez Syncro. Zmienione zostało również przełożenie główne. Moje wrażenia:
- Odczuwalny spadek mocy, ale rekompensuje to brak potrzeby zmiany biegu w połowie manewru wyprzedzania
- spalanie spadło z 14l/100km to 11l/100km (przy 140 km/h) oraz z 10,5 na 8,5 (przy 90 km/h)
- cichsza jazda (związana z niższymi obrotami)
- Vmax się nie zmieniła było 158 km/h przy ok 4200 rpm a po zmianie 158 km/h przy ok. 3700 rpm
- przy załadowanym samochodzie bardzo trudno się rusza pod górę (jest prawie tak jak wcześniej z II biegu)

Zrobiłem tuning ze 102 na 117 KM, spalanie jeszcze spadło o ok 1l/100 km.
- Vmax ok. 165 km/h (a jak ma dobry dzień to i 170 km/h) (dla porównania moja poprzednia Caravelle 102 KM bez syncro, bez tuningu jechała 190 km/h i nie spaliła nigdy więcej niż 10l/100 km)
- po 4 miesiącach zaczęło mi się ślizgać sprzęgło... :-( wymiana tarczy ok. 600 zł

No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 07:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
paluch napisał(a):
No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.


To zmień mechanika opowiada ci niestworzone historie ma zmienione i nie ma żadnej różnicy ....po za tym że prędkość max wzrosła .


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 08:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
paluch napisał(a):
No jest coś za coś. Zmiana V biegu to kiepskie rozwiązanie, bo jest zbyt duży przeskok między IV i V i pod górę na autostradzie jest lipa - wg tego co mi mi mówił mechanik, który przerabiał skrzynię.
Ano po części racja, dlatego wymianę na szybszą V-kę proponuję robić tylko wtedy gdy się czuje że moc jest i to nie z najwolniejszej na najszybszą, pisałem o tym wcześniej:
mikoli napisał(a):
Jeżeli posiada się V-kę o przełożeniu 0,838 czy 0,837 to moim zdaniem max 0,756 można zakładać wtedy różnica na prędkości wyniesie 11%,a gdy posiadamy 0,756 to przy zmianie na 0,700 będziemy mieć 8 % szybszą V-kę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 08:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ja tam swojej szybszej piątki nie zamieniłbym z powrotem na oryginalną, według mnie tak jak pisałem wcześniej zabieg uważam za udany.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 10:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A z ciekawości ile kosztowała Was zmiana tylko V biegu?
Możecie mi wytłumaczyć dokładnie jak należy interpretować oznaczenie przełożenia?
Jak wyliczyć jaka prędkość będzie przy jakich obrotach na przełożeniu ileś:ileś ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 14:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ściągasz ten plik
http://www.t4-wiki.de/w/images/Getrieberechner_neu.zip

Otwierasz w Excelu i po kolei wpisujesz
najpierw rozmiary opon
Reifenbreite (szerokość)
Flankenhöhe (wysokość)
Felgendurchm (cale)

Potem obok w polu GKB wpisujesz np. oznaczenie swojej skrzyni biegów i wtedy pokaże się rodzaj skrzyni O2B lub O2G i wszystkie przełożenia +wykres i prędkości przy danych obrotach
Gdy wpiszesz oznaczenie 2 skrzyni biegów i będzie wtedy widać obie na wykresie

Można również wpisać ręcznie przełożenie każdego biegu w polu X.Gg.wunsch <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano sobota, 26 marca 2016, 15:26 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor Probe041 podziękowali: 2 Bazyl (niedziela, 11 lipca 2021, 09:44) • Jacek J (czwartek, 22 marca 2012, 00:03)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2011, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 czerwca 2011, 22:17
Posty: 1
model: t4
silnik: aab

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam wszystkich miłosników T4 i dziękuję za wszystkie wątki na temat skrzyni biegów . Dzięki i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 września 2011, 18:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
MAm jedno pytanie do kogos kto zmieniał 5 bieg .... Jak ściągnąć te koła aby ich nie uszkodzić ???? jakieś fotostory i porady mile widziane/.... pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Njalepiej ściągaczem ....


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 17:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
kentos napisał(a):
MAm jedno pytanie do kogos kto zmieniał 5 bieg .... Jak ściągnąć te koła aby ich nie uszkodzić ???? jakieś fotostory i porady mile widziane/.... pozdrawiam

A czemu kolega nie czyta całej historii tematu ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 września 2011, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 grudnia 2010, 18:23
Posty: 23
model: MULTI
silnik: Blu power

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.Wiecie gdzie w Trójmieście lub okolicach ma ktoś do sprzedania szybką piątkę.Mam ABL-a i szukam przełożenia 0,700 lub szybszą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 września 2011, 23:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
"meisterstuck" ten plik. A już miałem szukać obrotomierza:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 września 2011, 20:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
wielki_cin napisał(a):
Witam wszystkich.Wiecie gdzie w Trójmieście lub okolicach ma ktoś do sprzedania szybką piątkę.Mam ABL-a i szukam przełożenia 0,700 lub szybszą.
Szybszej V-ki nie potrzebujesz, chyba że masz bi-turbo <01>
http://moto.allegro.pl/piaty-bieg-piatka-kompletna-transporter-t4-2-5-duj-i1835086927.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 września 2011, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mam pytanie posiadam skrzynie FJS czy do tej skrzyni idzie założyć jakąś krótszą 5 lub przełożenie główne???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 września 2011, 22:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Jest taka możliwość, jednak to wymaga rozłożenia skrzyni (w 02G nie ma dekla) i w twoim przypadku nie widzę wolniejszej V-ki, jedynie wolniejszą przekładnie główną np. na skrzyni FTV
Najlepiej chyba znaleźć sobie skrzynkę o optymalnych przełożeniach, a obecną sprzedać.
Tu masz tabelkę ze skrzyniami:http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?title=Getriebekennbuchstabe#Schaltgetriebe_2, a Probe041 wrzucił w tym temacie plik exela do przeliczania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 września 2011, 23:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Plik mam na kompie z wiki ściągnięty , tabelki na wiki widziałem i nie widziałem przełożenia krótszego, a znalezienie skrzyni nie dłubanej graniczy z cudem , wolę moją skrzynię przerobić bo mam pewną


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 września 2011, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 grudnia 2010, 18:23
Posty: 23
model: MULTI
silnik: Blu power

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mikoli dziękuje za stronkę,bi turbo nie mam ale blisko <01> .Mam lekko dłubniętego abl-a i właśnie kupiłem skrzynkę od golfa z piątką 0,717 za 50 pln <tak1> .Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać po zrobieniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 września 2011, 11:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wielki_cin napisał(a):
Mikoli dziękuje za stronkę,bi turbo nie mam ale blisko <01> .Mam lekko dłubniętego abl-a i właśnie kupiłem skrzynkę od golfa z piątką 0,717 za 50 pln <tak1> .Zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać po zrobieniu.

Z golfa to nic chyba nie będzie bo jest inna skrzynia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: ZIUZIAK (sobota, 23 stycznia 2021, 12:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB