T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 21:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 17:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
chmielik -->> ale nie trzeba po kimś jechać, czy emotikony wstawiać i pisać tekst, który nie jest odpowiedzią na pytanie a jedynie wywodem na temat czyjejś wiedzy. Wiesz o co chodzi, i dalsze dywagacje na ten temat są niepotrzebne.
Nie uraź się ale, pisząc w ten sposób, pokazujesz swoją wyższość, tak jak to lubi czynić wiele rodaków - każdy chce zaznaczyć, że się lepiej na czymś zna. A rozmowa, czy udzielanie odpowiedzi powinna przyjmować inną formę.
To tyle, sorry jeśli Cię uraziłem.

A teraz, wracając do tematu - zamówiłem dziś te zębatki 30/48, trudno jeśli się nie spasują to moja broszka. Ale jeśli to podejdzie to mamy nowe dostępne przełożenie 0,625.

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 18:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Po ile teraz krzyczą za te przełożenie ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 grudnia 2014, 20:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
550 zł na tyle utargowałem. Ale jest oryginal, używka w dobrym stanie. A jaki to będzie stan to się okaże :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 03:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
6 bieg dla 102 i 151KM w promocyjnej cenie :D
http://www.das6-gang-getriebe.de/6_Gang ... DI-02G.htm


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 10:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
6 bieg dla 102 i 151KM w promocyjnej cenie :D
http://www.das6-gang-getriebe.de/6_Gang ... DI-02G.htm



Tylko brać <59>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 grudnia 2014, 16:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
U Czechów taniej ;) http://www.eurotuning.cz/images/image/e ... s_02g.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 grudnia 2014, 13:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej

Zębatki dotarły razem z łożyskiem i wybierakiem i jakimiś tulejkami sprężynką itp. Jak dla mnie to wyglądają na prawie nówki ale ... :)
Szukam teraz jakiegoś zakładu do wymiany, bo trochę się boję samemu za to brać.
Czy cena 150 zł jest OK, bo taką mi podał jeden gość ?

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 grudnia 2014, 14:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Tomek40 napisał(a):
Hej

Zębatki dotarły razem z łożyskiem i wybierakiem i jakimiś tulejkami sprężynką itp. Jak dla mnie to wyglądają na prawie nówki ale ... :)
Szukam teraz jakiegoś zakładu do wymiany, bo trochę się boję samemu za to brać.
Czy cena 150 zł jest OK, bo taką mi podał jeden gość ?

Pozdrawiam
Tomek




Wszystko zależy jak mocno elementy są osadzone na wałkach, czasem bez palnika nie podchodzić a czasami zchodzą ręką.
Jak ten kolo już to robił to pewnie ma odpowiednie ściągacze w razie czego, jak nie to się może naciąć jak liczy na szybką robotę.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 grudnia 2014, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Cena wymiany normalna.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 grudnia 2014, 16:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 204
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 11 razy
Hej

Zębatki pasują <yes>
Podeszły bez problemu. Nic nie trzeba było przerabiać. Tylko wybierak musiałem zostawić z mojej skrzyni. Bo ten który dostałem wraz z nowymi kołami haczył minimalnie o jedno z kół.
Z pierwszej jazdy na tych kołach, które mam - standardowe, to 120 km/h , mam przy 3100 obr.
A między czwartym a piątym biegiem, różnica obrotów jest koło 900 - 1000.
Przy małych górkach i obrotach w granicy 2500 prędkość na tempomacie się utrzymuje, a silnik mój ma 75 KM więc chyba nie jest źle z tego co widzę. Na piątce auto przyspiesza wolniej ale jest to jak najbardziej do wytrzymania.

W tym tygodniu mam trasę ponad 1000 km więc będę miał okazję dokładnie go sprawdzić. Zobaczę też spalanie.
Teraz palił mi średnio 6,9 l/100 km jadąc około 2500 obr/min.

Jak wrócę to napiszę dalsze informacje.

------------------------------------------
Już wróciłem.
Trasa 1160 km, OPOLE - Wa-wa- Białystok i powrót.
Na E67 średnio miałem 2550 obr ( 91 km/h - GPS ), większość trasy na tempomacie.
Spalanie 6,46 L/100 km, mierzone pod korek.
Z tym, że dolałem do paliwa miksola aby trochę przesmarować wszystko, raz na jakiś czas tak robię, a wtedy spalanie wzrasta o około 0,5 l/100km.
Myślę, że powinno mi się udać zejść do trochę ponad 6 L/100 km, przy normalnym paliwie ( tankuje Lotosa zwykłego )
Waga auta razem z osobami i towarem : około 2400 kg.
...

Podsumowując : Przełożenie 6,25 jest OK !!!
I nie ma się co martwić o moc. Bzdury niektórzy piszą, iż musi być power aby jechać. Ja mam tylko 75 KM i pod żadną górkę nie musiałem redukować, a tempomat radził sobie dobrze, beż żadnego rozpędzania aby wjechać.
Oczywiście, im więcej mocy to lepsze wyprzedzanie. Ale jeśli komuś chodzi o zwykłej jeździe to można zakładać to przełożenie w ciemno i się nie martwić.
Pisanie, że 0,717 jest dobre jest nieprawdą. Dobre jest 0,6 ... i czym niższe tym lepiej, szkoda, że nie ma 0,5 bo też bym je założył bigsmile

Teraz szukam opon, aby jeszcze zyskać jakieś 7% szybciej.

Tyle w temacie testu przełożenia 0,625 czyli 30/48 !

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 grudnia 2014, 21:36
Posty: 7
model: T4
silnik: 1,9 td ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wiram
Jetem właśnie w trakscie słapa T4 z 1,9 TD ABL na 1,9 TDI 1Z.
Mam skrznie biegów DQL czyli przełozenie piatego biegu 0,756. Samochód jest w zabudowie holenderskiej często ciagne jakąs przyczepkę.
Czy rzeczywiscie warto grzebać z tą piątka czy na tym DQL zostawić. Jak ta piątka bedzie wygladała z silnikiem 1,9 TDI
Dzieki Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 19:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
mendalinho2 napisał(a):
Wiram
Jetem właśnie w trakscie słapa T4 z 1,9 TD ABL na 1,9 TDI 1Z.
Mam skrznie biegów DQL czyli przełozenie piatego biegu 0,756. Samochód jest w zabudowie holenderskiej często ciagne jakąs przyczepkę.
Czy rzeczywiscie warto grzebać z tą piątka czy na tym DQL zostawić. Jak ta piątka bedzie wygladała z silnikiem 1,9 TDI
Dzieki Pozdrawiam



0.700 bym założył i to wszystko.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 00:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 7 listopada 2012, 22:08
Posty: 15
model: t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czy 5 bieg dało by sie przełożyc ze skrzyni biegów z golfa 3 19 tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 00:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
julop2004 napisał(a):
czy 5 bieg dało by sie przełożyc ze skrzyni biegów z golfa 3 19 tdi


Jest taka możliwość ale potrzeba więcej info z jakiej konkretnie skrzyni (kod i obudowa) bo może być tak że będzie wolniejsza od tej T4.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 11:12
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, kolega Tomek ma racje jeżeli ktoś chce latać t4 w trasie i chce, żeby róznica była zauważalna to spokojnie można montować piątke 30/48. Do tego można dać dłuższa 4 a doładnie ze skrzyni DUJ 28/31, żeby nie było dużego przeskoku z 4 na 5. Ja osobiście mam tak zrobione w 2,4 AAB wszystko działa bardzo dobrze i t4 daje rade. Myślę, że nie ma sensu ładować piątki 0,700 jeżeli chce się czuć różnicę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 23:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Witam. Panowie proszę o podpowiedź. Mam multivana 96 rok lift 102 ps ACV wiec zakładam ze skrzynia AFK lub DXZ. W oryginale były koła 205 65 15. Teraz dałem 205 65 ale 16 cali. Efekt: było 130 licznikowe przy 3000 122 gps. Teraz jest 130 gps przy 3000 obr. Z uwagi ze prawdopodobnie mam dwumase do wymiany a trafiła mi sie skrzynia z multika 151 AXG 2002rok wiec prawdopodobnie DQR myśle o zmianie. I teraz pytanie czy bedzie szybsza od mojej. Kolega takim multikiem z axg przy 3000 ma 140 licznik 135 gps. I czy moge to do swojego acv dac razem z komplentym sprzękłem i dwumasą od AXG? Zalezy mi generalnie na mniejszych obrotach przy 140km/h silnik zdrowy podkrecony na 122 konie i momentu tez odrobine wiecej. Auto nie ciagnie przyczepy. I jeszcze pytanie czy półosie tez dac od axg czy zostawic swoje? No i co z lewarkiem zmiany biegów ja włączam wsteczny wduszając gałke wiec skrzynia ze wstecznym na linke a w tej DQR wchodzi wsteczny bez wduszania.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 09:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Lewarek do zmiany i półosie też, jeśli skrzynia od 151km, ja u siebie mam skrzynie od 105km FJS i wsteczny też już normalnie nie na linke,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 16:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
A czy sprzęgło i rozrusznik też zabrać od AXG. wejdzie to wszystko do ACV? Zastanawiam sie ile zyskam tą zamianą na prędkości...
Może ktoś przekładał i sie orientuje czy pasują poduszki mocowania oraz napęd licznika.
Sprawdziłem i mam dokładnie AFK a chce zamontować DQR. Dzieki za wszystkie podpowiedzi.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
sprzęgło to nie wiem ale rozrusznik jest inny. Licznik powinien podawać dobre wartości po wymianie


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 stycznia 2015, 18:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sprzęgło też do zmiany razem z dwumasą , gdyż inny wałek sprzęgłowy jest


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB