T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2016, 12:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Nie. Obie zębatki muszą być z takiej samej skrzyni, żeby mogły współpracować.



Za ten wpis autor bodek podziękował: danielos (środa, 6 lipca 2016, 20:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2016, 20:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Na chłodno wypiłem pivko i skumałem ,kiedys walczyłem ze skrzynią we fiacie tipo już mnie się wszystko w bani zazębiło. dzięki,
i jeszcze drążąc zagadnienie zapożyczone z forum VW golf

https://www.google.pl/search?q=dyferencja%C5%82+t4&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiv0_LYwN_NAhWybZoKHSJyAT4Q_AUICCgB#tbm=isch&q=mechanizm+r%C3%B3%C5%BCnicowy++t4&imgrc=MS2bG8-q2M68UM%3A
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie podstawowe.

Bo już nie wyrabiam z jazdą 80-85 km/h (3 tys obr !!!)

Mam DJZ czy jakbym kupił kompletną skrzynię z jakiegoś VW pokroju CTN, EBF to czy mogę przełożyć kompletny środek z takiej skrzyni do obudowy z t4 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 13:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Już chyba pisaliśmy o tym, że z DJZ to masz co najwyżej obudowę. Potrzebujesz szybszy dyfer po prostu z wałkiem głównym a taki pasuje tylko od T4


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 13:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, dzięki

Mniej więcej dochodzę do tego że główne przełożenie jest coś w okolicach 4,9 a powinno być 4,61
Np. koło zębate 5 biegu się zgadza z DJZ 0,7556

Tak sobie myślę że nie ma co grzebać przy skrzyni i kupię koło zębate 5 biegu 0,62 i tyleeee...


Aktualnie:
100 km/h - 3400 obr

Po zmianie na 0,62:
100 km/h - 2800 obr

Chyba będzie najszybciej i najtaniej ....


Max co jest targane na pace to 2 motocykle + graty czyli max 500kg + 2 osoby w szoferce :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 13:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W sumie mam dyfer z wałkiem 4.61 ze swojej skrzyni, raczej już do niego nie wrócę. Jakbyś był zainteresowany to po wakacjach mógłbym się go pozbyć :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 13:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
W sumie mam dyfer z wałkiem 4.61 ze swojej skrzyni, raczej już do niego nie wrócę. Jakbyś był zainteresowany to po wakacjach mógłbym się go pozbyć :-D


No właśnie dla mnie dalej będzie za krótko <38>

Co myślisz o tym przełożeniu 0,62 ?


Bo powiem Ci teraz T4 idzie jak wściekła, pewnie coś w okolicach 85-90 KM ma ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 17:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mam i polecam, z tym że tylko z 4 biegiem 0,903 ze skrzyń EWB/DUJ/EWT. W innym przypadku będzie mega dziura pomiędzy 4 a 5 biegiem. I tak w takim wypadku jest spory przeskok obrotów i aby wrzucić 5 bieg trzeba podciągnąć wyżej na 4ce


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lipca 2016, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
A ja jestem zainteresowany przekładnią 4,6. Aktualnie mam DQQ z 5,3 i z piatym biegiem 0,62 z (VWT5). Podpowiem tylko tyle , moja stara piątka była 0,681 ,a po wymianie na 0,62 jest denerwująco w zakresie 60-75km/h może jakby mieć 110KM to byłoby lepiej. Póki co mam zamiar nabyc skrzynie 4,61 lub samą przekładnie. Zapodaj proszę jak będzie cena na pw.
Po wymianie przekładni głównej prawdopodobnie wrócę do starej piatki i 0,62 bedzie do wzięcia a dodam ,że zakupiłem nówke z srevisu VW bo było taniej niż na alleeeee.
Jeszcze tylko pytanie czy mam zejść na główną 4,6 czy odrazu szukać 4,2?
pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lipca 2016, 00:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mogę chętnie odkupić te 0,62 pytanie tylko ile :) ? Prosze o PW


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 09:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
moje syncro już działa na dorobionych kołach 5 biegu.
mam 132km/h przy 3000obr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaki koszt dorobienia trybów i gdzie ?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Aktualnie w swojej skrzyni mam założone przełożenie 0,717. Chciałbym założyć tryby o przełożeniu 0,681 pytanie tylko czy nie będzie za dużego przeskoku z 4-ki na piątkę jeżeli czwarty bieg u mnie ma przełożenie 0.971. Ktoś ma taką konfigurację ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 21:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
koszt 1400zł netto transcom Poznań


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 17:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Faza na 6ty bieg, ktoś musi mi to wybić z bani co by lewa wskazówka stała przed 3tys rpm <01>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 18:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Działaj, działaj :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 czerwca 2014, 14:14
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
model: multivan t4
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, posiadam multivana 95r, oryginalnie abl i skrzynia crn. Obecnie swapuje abl'a na 1z z passata b4. Zastanawiam się nad przełożeniami, doczytałem, że nie jest to wolna skrzynia ale przełożeń piątego biegu nigdzie nie znalazłem. podrzuci ktoś coś. będę zobowiązany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 21:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Poniżej masz tabelkę na jakim biegu przy jakich obrotach silnika będziesz miał poszczególną prędkość na skrzyni CRN. Ogólnie proponuję poszukać najdłuższej skrzyni z 2.5tdi 88Ps. Sam wcześniej kombinowałem z różnymi skrzyniami i dłuższymi piątkami aż w końcu założyłem EWB\DUJ i wraz przydała by się dłuższa 4-ka i 5-tka


obr/min 1bieg km/h 2bieg km/h 3 4 5
1000 7,1 12,6 19,7 27,5 35,4
1500 10,6 18,9 29,5 41,3 53,1
2000 14,2 25,2 39,3 55,0 70,8
2500 17,7 31,6 49,1 68,8 88,5
3000 21,2 37,9 59,0 82,6 106,1
3500 24,8 44,2 68,8 96,3 123,8
4000 28,3 50,5 78,6 110,1 141,5



Za ten wpis autor PawelM podziękował: paulstaszkiewicz (wtorek, 17 stycznia 2017, 23:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 21:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak swoją drogą u was też tak dyfer wyje jak się po autostradzie przyciśnie przy większych prędkościach?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 23:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
Tak swoją drogą u was też tak dyfer wyje jak się po autostradzie przyciśnie przy większych prędkościach?

Nie zauważyłem tego zjawiska u siebie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB