T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2011, 10:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 grudnia 2010, 18:23
Posty: 23
model: MULTI
silnik: Blu power

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego,wcześniej jest cały potrzebny opis co,jak i do czego.Wystarczy poczytać.A ta "nie pasująca skrzynia" miała PASUJĄCĄ PIĄTKĘ i jes zamontowana,były już pierwsze testy i jest super,ok 300-350 obrotów na min.mniej od serii.Przy 100 km/h jest nie całe 2700 obrotów gdzie przy serii było 3000-3100 obrotów.Jest wyraznie ciszej a co do spalania to zobaczymy po drugim zbiorniku żeby wiedzieć ile średnio wyjdzie.Co do wyprzedzania to jedynie z dołu do ok 1800 obrotów wolniej się rozbiega.Polecam takie poprawienie fabryki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 20:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Podaj oznaczenie skrzyni z tego golfa ;) Bo mam taką w piwnicy u siebie :D


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 20:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Pisałem, tylko jakoś czytanie nie idzie <bezradny>
mikoli napisał(a):
... koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2011, 19:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
witam. ja chyba sie skusze na wymiane z wolnej skrzyni biegow na szybka,denerwuja mnie wysokie obroty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2011, 20:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Nie jest to najtańsza impreza


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 października 2011, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 października 2010, 01:14
Posty: 83
Lokalizacja: Pomorskie klimaty GST
model: Transporter 4x4 Komb
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
też bym wymienił, ale od jakiegoś czasu powariowali z cenami za dwie zębatki cena jak za połowe skrzyni...


_________________
Jakoś nie mam pomysłu na podpis...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 11:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł <yahoo>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 12:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Krzysiek sledzac twoje poprzednie dokonania to z szybka piatka powinienes zamknac zegar i zejsc z spalaniem ponizej 6 litrow <yes>


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 12:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę <01>
V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci <38> Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 12:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
KrzySieK napisał(a):
Jeżeli będzie wolny kanał w przyszłym tygodniu to zmieniam V bieg u siebie na 28/40 bo udało mi się kupić kompletny za 150zł <yahoo>

Kanał nie jest konieczny do zmiany samej piątki, ja zrobiłem to bez niego.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 20:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
KrzySieK napisał(a):
Nie do końca, chyba ze w trasie przy 100km/, wtedy będzie 2500rmp to myśle ze 7l może się zamknę <01>
V max powinien być przy 4200km +/- 164km/h, czyli z dobrej góry pod 180 może poleci <38> Ale nie o to chodzi, zależy mi na tym żeby lajtowo do 130km/h latac ;)

Przy 2500 obr/min będzie 95,5 KM/h a przy 4200obr/min będzie 160,4 KM/h , prędkość wzrośnie dokładnie o 8 % w stosunku do trybów 0,756 (nie wnikam co pokaże licznik)
Spalanie czasem nawet może wzrosnąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 10:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
http://allegro.pl/piaty-bieg-mega-szybk ... 31452.html

A to co ?? <01>
Na pewno 2.4D z tym się nie uciągnie


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 11:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
tylko ciekawe czy bedzie mial sile jechac na tej 5 tce mfg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 22:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Też szarpnąlem się na wymianę piątki i jestem zadowolony <01>
Znajomy odsprzedał mi za 150zł kompletny piąty bieg od 2.5TDI 88KM o przełożeniu 28/40 = 0,7 <drink> <lol>
Po 500km napisze tyle:
- warto
- jak dawniej fajnie się jechało tak do 120, tak teraz 130 super się mknie, jest cicho i silnik się nie męczy bo w moim przypadku jest 132km/h przy 3500obrotów, z góry się puściłem to miałem 150 i ok 3900obrotów jest, więc spoko - nie ma rzeźni
- spalanie nie wiem bo nie tankowałem pod korek więć się nie wypowiem <59>
- z mocą jest ok, dziś trasa z 9 osób na pokładzie i mocy nie brakuje, no chyba że górka to trzeba mieć min te 95km/h zeby sie wydrapać bez duszenia, a na pusto jest rewelka - daje rade ;)

A o to kurs wymiany dla zielonych jak ja przed wymianą <01>
Spuszczamy olej ze skrzyni, koło mojego palucha jest korek spustowy :P Imbus 17 :P ten wyzej to korek wlewu i sprawdzania stanu oleju w skrzyni xd
Obrazek

Odkecamy dekiel, potrzeba nam do tego klucz 11
Obrazek

jak sciągamy dekiel to uwaga bo lubi jeszcze pokapać olejem :P
I oto naszym oczom ukazuje się to
Obrazek

Odkręcamy zaznaczone śruby, wyciągamy tulejki i już możemy wyciągać widełki
tu już wyciągnięte widły, i wspomniane tulejki :P
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po wyciągnięciu widełek wygląda to tak:

Obrazek

Teraz musimy zakleszczyć skrzynie poprzez włączenie dwóch biegów, czyli lewarkiem wrzucamy 1 a w skrzyni ręką musimy przesuwką włączyć 5-ty bieg
Obrazek

Teraz pstryk ....
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

I już mamy skrzynie zakleszczoną <33>

teraz bierzemy klucz Torx 60 i okręcamy koła, ja odkręciłem najpierw duże, później małe :P
Po odkręceniu śrub ściągamy całą piastę synchronizatora i tutaj uwaga, bo jak piasta mocno siedzi a pociągniemy za przesuwkę to sam pierścień sciągniemy a reszta zostanie na kole i wypadną te 3 małe elementy z piasty :D
Następnie większe koło schodzi w palcach bo jest na łożysku igiełkowym
Na końcu ściągamy małe koło i tu zależy, w skrzyni kumpla zeszło ręką a w mojej bez ściągacza się nie obeszło :P

Widok po ściągnięciu kół:
Obrazek

Składamy w odwotnej kolejności tzn:
-małe koło
- duże koło
- synchronizator
- piasta synchronizatora

Uwaga przy piaście synchronizatora żeby dobrze podkładać wszystko, czyli te 3 małe elementy i 2 pierścienie :P
Znów zakleszczamy skrzynię, dokręcamy z siłą 80Nm główne śruby, wyrzucamy 5ty bieg przesuwką, zakładamy widełki, zakręcamy dekiel, wlewamy olej i to wszystko :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>



Za ten wpis autor KrzySieK podziękował: ALTRIM (sobota, 23 listopada 2013, 20:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 14:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Sprawdziłem skrzynię biegów w Seacie (pod dekiel nie zaglądałem)
Oznaczenie ASD 24 256 37 0204 wszystko wykropkowane nie są to ciągłe cyfry i litery na wysprzęgliku hydraulicznym i deklu od 5 logo VW
Wedle mnie wychodzi, że są tam (jeśli nikt nic nie grzebał w środku) koła 33/46 czyli kolejne przełożenie dla mojego 34/45 powinno wyjść z 34:45=0,756 na 33/46=0,717
Czy dobrze kombinuję i ile to może dać realnie km/h więcej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 14:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 15:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
a na obrotach bo w sumie to będzie ważniejsze od vmax.
Miałem kiedyś to przełożenie w AAB zanim się zmieliło ale już nie pamiętam dokładnie jak to było.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 16:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
przy CCY i tej piątce 33/46 to powinno być +/-110km/h przy 3000rpm/min


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 21:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
KrzySieK napisał(a):
przy 28/40 =0,7 jest wzrost prędkości o 8km/h, więc przy 33/46 powinno być ok 5km/h ;)
No szkoda że na studia chodzisz <59> , tym bardziej że już nie raz pisałem, skąd sobie wyliczyłeś że prędkość wzrośnie o 5 czy 8 km, wszystko zależy od obrotów bo prędkość wzrasta procentowo, może gdybyś dopisał przy jakich obrotach to wyliczyłeś to może by i zagrało.

Przy zmianie trybów o przełożeniu 0,756 na 0,717 prędkość wzrośnie o 5.5% (więc jeżeli na wolniejszej V-tce przy tych samych obrotach jechał 100 km/h to na szybszej będzie miał 105,5 km/h , ale jeżeli na starej jechał 130 km/h to na nowej będzie miał przy tych samych obrotach 137,1 km/h)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 22:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
3000rpm/min <up> tajoj, jak Ty to czytał <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB