T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 15:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
opony 195/70/15 i tak ustawiam w excelu, wlepki nie ma :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 16:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Licznik od T4 oczywiście?

Jeśli wszystko się zgadza to nie ma opcji aby Excel źle policzył, skrzynia musi być zmotana.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 17:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko pytanie na jaką bo już wolniejszej to nie mogę znaleźć :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 11:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 stycznia 2016, 19:53
Posty: 1
model: TRANSPORTER
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. Zakupilem jakis czas temu t4 1.9 td. Jest to zabudowa Holenderska i ladownosc 1200kg. Za to ma bardzo krotkie wszystkie biegi. 60/h juz na piatym biegu jade. Pokonuje pare kilometrow autostrada i ledwo mijam tiry. Czytalem o tym piatym biegu,ale nie wiem czy po zmianie silnik sobie poradzi rozpedzic na czwartym biegu? Pomyslalem tez,ze moze dobrym rozwiazaniem byloby zmienic kola z 15" na 16" z opona 195/70. Mozna dostac takie felgi? Jak myslicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czytaj temat uważnie od początku i zrób jak uważasz, jak mocy uznasz że za mało po to zawsze zostaje ta opcja viewtopic.php?f=33&t=605


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 lipca 2010, 13:04
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
model: t4
silnik: 2,5tdi 77KW

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak w temacie skrzyni. Ostatnio oddawalem moja skrzynie do regeneracji. Tak na prawde to zostala z niej tylko obudowa ;((( bo nie bylo co zbierac ze srodka. Panowie w firmie regenerujacej wstawili mi na V bieg kolood VW T5. Jest znacznie Ciszej w srodku


Pzdr
SebaSan
2,5 TDI '99 Multivan


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2016, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie odnośnie skrzyni mam lepszy numer.

Mianowicie wyszło na to że na skrzyni jest oznaczenie DJZ czyli piątka to 34:45 (0,76), byłem pewny że ktoś mieszał w skrzyni i są koła 0,83 ... więc kupiłem 33:46 (0,717) mechanik wziął się do zdjęcia starych kół mówi że wizualnie koła wyglądają tak samo .... No dobra nie widziałem na oczy może fakt tu jeden mniej tu jeden więcej nie ważne, niech będzie że mam 0,76

Tylko wytłumaczy mi ktoś czemu na 5 biegu przy 100km/h mam 3300 obr/min ? Bo ja tego w ogóle nie pojmuję ....

5 bieg:

1950 obr/min - 60 km/h
3300 obr/min - 100 km/h


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2016, 21:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Bo masz główne przełożenie dosyć wolne 4,611.
Zobacz sobie tu co twoja skrzynia ma za przełożenia.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2016, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok,

Ale pytanie dlaczego ja mam o wiele niższą prędkość niż wg obrazka poniżej

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2016, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pewnie masz dyfer 4,9 teraz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2016, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2016, 12:08
Posty: 12
model: T4
silnik: 1.9 TD AAZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cholera, niby jakim cudem ?


I co z tym zrobić :( ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2016, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Wyczytałem w tym wątku że przy skrzyni 02B można przełożyć wszystkie biegi od skrzyni np EWT a pozostawić tylko swoje przełożenie główne. Pytanie tylko czy mogę przełożyć całą choinkę z takiego EWT ( golf, fabia ) lub CHA ( passat b3 ) czy muszę przekładać wszystkie tryby na swoje wałki ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 czerwca 2016, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Choinkę przekładasz, bo inaczej się nie da a na wałek główny od T4 wprasowujesz resztę zębatek z EWT


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 20:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
a o ile taka przeróbka podniesie prędkość wzg obrotów ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 20:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zależy od przełożenia głównego i od tego jaka skrzynia jest teraz na aucie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Mysle i kombinuje nad czymś takim; mam aktualnie DQQ i szybszą 5-tkę od T5 0,620 ale lekko denerwujące jest to przejście z 4 na 5 a w dodatku nadal 100km/h to hałąs w środku wiec tak myśle wrócić do 5-ki 0,681 ale poszukać przekładni głównej 73:16=4,563 aktualna 85:16=5,313, jak myślicie zagra ten temat?
A i jeszcze pytanie czy z kazdej syncro (O2D) przekładnia główna będzie pasować?
pozdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 08:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Ja do skrzyni DQQ założyłem przełożenie główne od CRN. Ale cała przekładnia nie pasuje, musiałem zmienić wałek atakujący i przenitować koło tależowe. Jest dużo lepiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lipca 2016, 09:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Hmm, DQQ ma 85:16 a CRN ma 83:18 wiec wynika, że poświęcając troszke wiecej energii mozna coś z tego zrobić tylko własciwie jakie masz teraz przełożenie? ja myslałem żeby szukać po świecie ;) skrzyni z głównym 73:16 z syncro.
Weź no mnie jeszcze podpowiedz Bodku znakiem Twoich poczynań wynika że po małych modach do syncro da sie wcisnąć przekładnie główną z DCU,DCW.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2016, 07:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Problem jest taki, że w skrzyniach syncro duferencjał ma wyjście do napędu przystawki kątowej napędzającej tył i nie da się go podmienić ze skrzyni z napędem tylko na przód. Ale tryby pasują. Trzeba tylko wprasować "choinkę" na wałek atakujący i przenitować to duże koło zębate na dyferencjale. Tak jak ja to zrobiłem możesz włożyć przełożenie główne z każdej skrzyni, ja akurat miałem CRN.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2016, 09:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 stycznia 2012, 10:50
Posty: 41
model: T4 Syncro
silnik: 1,9 TDi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem, znaczy że jak znajde skrzynie tak jak mam w DQQ z przełożeniem na 16 to zębatki na wałku atakującym nie ruszam tylko będę musiał przenitować duze koło na dyferencjale?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB