T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
Czy ten dzwięk wydobywa się podczas mocniejszego przyśpieszania? np pod górkę dodajesz mocno gazu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 00:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Dokładnie tak. Przy większym obciążeniu. Górka, depnięcie do dechy. Głównie 5 bieg ale i na 4 się zdarza przy skręconych kolach i pedale gazu w podłodze (głównie wyprzedzanie).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 18:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
ja wymieniłem w swojej teczce: dwumasę,przeguby wewnętrzne i zewnętrzne remont skrzyni ( wszystkie łożyska) i ten dzwięk dalej jest jedyne co się zmieniło to zaczyna się wcześniej i kończy wcześniej(od 1900 do 2200 obrotów) i mam tak samo jak ty najbardziej go słychać na 4 i 5 biegu jedyne co mi zostało do wymiany to mechanizm różnicowy choć nie było na nim widać śladów zużycia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 19:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Słuchajcie dostałem jeszcze jeden ślad: gumotuleja na płetwie. Po dłuższych analizach stwierdziłem, że wibracje pojawiają się w okolicy 80-100 km/h i większym obciążeniu. Opcje były dwie: poducha (ta pionowa) ale tę miałem swoją, gumotuleja na płetwie i ta była ze skrzynią. Nie spojrzałem na nią. Jak to widzicie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 20:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 stycznia 2015, 19:52
Posty: 114
Lokalizacja: Kołobrzeg/N Fredrikstad
model: carawell
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 15 razy
może i to prawda bo łyżwę zmieniłem na nową (jakaś z górnej półki) czyli jeszcze to mi zostało
czyli jest nadzieja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 czerwca 2015, 04:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
herman napisał(a):
Słuchajcie dostałem jeszcze jeden ślad: gumotuleja na płetwie. Po dłuższych analizach stwierdziłem, że wibracje pojawiają się w okolicy 80-100 km/h i większym obciążeniu. Opcje były dwie: poducha (ta pionowa) ale tę miałem swoją, gumotuleja na płetwie i ta była ze skrzynią. Nie spojrzałem na nią. Jak to widzicie ?


podpora pomiędzy skrzynia a silnikiem zamontowana?

Ps
u mnie auto powędrowało na reklamacje wczoraj odebrałem i (odpukać) zrobione i ładnie pracuje
reklamacja została uwzględniona


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 czerwca 2015, 09:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
herman napisał(a):
Sprawa wybierania biegów rozwiązana - kulka się rozleciała.

Heh, też mi się wczoraj ta kulka rzozpadła i co zaowocowało brakiem jedynki i ciężkiego znalezienia dwójki.
Zamówiona druga (a nawet dwie, jedna na zapas) póki co opaska "trytka" trzyma tą zepsutą w kupie i biegusie działają. <good>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 czerwca 2015, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 23:50
Posty: 134
Lokalizacja: DW
model: t4 2000r
silnik: 2,5 b avt
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Patent na ratunek znalazłem u siebie. Biegi nie wchodziły dokładnie więc postanowiłem zaglądnąć do tych kulek... w benzynie jest to dosyc upierdliwe. Na końcu wodzika zamiast dużej kulki był naciągnięty kawałek węza ogrodowego <szok> Za komplet tych duperelek do wymiany dałem grosze w aso.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lipca 2015, 12:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 08:55
Posty: 5
model: T4 2000r
silnik: 1.9 tdi 1Z 150km/340

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam,
przekładam poczciwego ABL na 1Z z passata B4 i mam pytanko:
zostawiać oryginalną skrzynię czy montować tą z paska? (bo kupiłem razem z silnikiem i półosiami)
z góry dzięki za odpowiedź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lipca 2015, 15:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jeżeli wrzucisz skrzynię z osobówki to chylę czoło z pokłonami....
Przyjrzyj się najperw dobrze obu tym skrzyniom i zobacz różnice.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lipca 2015, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 maja 2015, 22:51
Posty: 12
Lokalizacja: SBI
model: T4
silnik: abl >> AFN

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
z tego co wyczytałem z tematu to wystarczy zakupić same koła 23 / 37 np: http://allegro.pl/5-piaty-bieg-biegu-vw ... 48938.html i jakies podkładki sprężynujące i piątka gotowa ?
Mam skrzynie DQL i SWAP w toku na AFNa , co byście radzili przełożenie 0,62 czy 0,65 w trasie za dużo nie jeżdze ale sie zdarza
ciężkich towarów tez nie wożę .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lipca 2015, 21:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
DQL do najszybszych skrzyń nie należy, na takiej piątce żebyś mógł ją wrzucić będziesz musiał kręcić auto na 4 biegu do ponad 3200 obr i wtedy wskoczy na 2000 obr na 5 biegu. Kalkulator masz podany w tym wątku wiele razy. Moim zdaniem czwarty bieg do 0,62 musi być 0,903 (szybszego w 02B nie ma) a u Ciebie jest 0,971.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 13:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 08:55
Posty: 5
model: T4 2000r
silnik: 1.9 tdi 1Z 150km/340

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ostryt4 napisał(a):
Jeżeli wrzucisz skrzynię z osobówki to chylę czoło z pokłonami....
Przyjrzyj się najperw dobrze obu tym skrzyniom i zobacz różnice.

Taaak, teraz widzę <38> (dopiero dzisiaj do mnie przyjechała)
Czyli najprościej zostawić tą z Abl i przełożyć szybszą 5 (tą z passata)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 15:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
dynio napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
Jeżeli wrzucisz skrzynię z osobówki to chylę czoło z pokłonami....
Przyjrzyj się najperw dobrze obu tym skrzyniom i zobacz różnice.

Taaak, teraz widzę <38> (dopiero dzisiaj do mnie przyjechała)
Czyli najprościej zostawić tą z Abl i przełożyć szybszą 5 (tą z passata)?

Tak, jeżeli jest w rzeczywistości szybsze...


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: dynio (poniedziałek, 20 lipca 2015, 18:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 17:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 lipca 2015, 08:55
Posty: 5
model: T4 2000r
silnik: 1.9 tdi 1Z 150km/340

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ostryt4 napisał(a):
dynio napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
Jeżeli wrzucisz skrzynię z osobówki to chylę czoło z pokłonami....
Przyjrzyj się najperw dobrze obu tym skrzyniom i zobacz różnice.

Taaak, teraz widzę <38> (dopiero dzisiaj do mnie przyjechała)
Czyli najprościej zostawić tą z Abl i przełożyć szybszą 5 (tą z passata)?

Tak, jeżeli jest w rzeczywistości szybsze...

To dopiero zobaczę jak rozbiorę obydwie.
Dzięki za pomoc


_________________
Było 1.9td ABL 68km <44> -> jest 1.9tdi 1Z+216+wirus 148km/340Nm <wink>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lipca 2015, 15:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
może nikt na mnie nie nakrzyczy ale nadszedł czas na większe auto,
ktoś chętny na skrzynię DUJ z przełożeniem 5 biegu od T5,
skrzynia po pełnym serwisie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 sierpnia 2015, 23:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
A podejdzie do mojego? 2.4 d ABB 95 rok ? i ile na tej 5 pomykasz km/h


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 00:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Podejdzie, z tą piątką powinno być około 135km/h przy 3000rpm.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 00:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zapomnij o takiej skrzyni z 2.4d, ten silnik nie da rady jechać na takich przełożeniach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 04:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Niech zakłada, za chwilę będzie swapował silnik na TDi <01>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB