T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 20:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 maja 2015, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 09:40
Posty: 7
model: t4
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wyskakiwała piątka wiec chciałem zmienić na coś lepszego ale niestety nic nie znalazłem w rozsądnej cenie.
Bieg naprawiłem ale przełożenie zostało to samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 maja 2015, 19:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Nie znalazłem informacji nt. przekładki skrzyni w 1.9. Zrobiłem swapa na AFN, a teraz będę wkładał skrzynię EWA prawdopodobnie mam DJZ. Wiem już o płetwie, wydaje mi się, że moja oryginalna skrzynia też jest na płetwie ale mogę się mylić ;) . Mam pytanko do detali:
1. sprzęgło - wałek wchodzący w tarczę sprzęgła będzie taki sam czy szukać nowej dwumasy ?
2. rozrusznik - szykować się na zmianę czy będzie git ?
3. sprzęgło - mam hydrauliczne, ten sam tłoczek czy również dokonać zakupu właściwego ?
4. cięgna zmiany biegów - bez bólu, czy będzie inny patent ?
5. półosie - zostają stare, czy czeka mnie zmiana ?
Wszystkie wzmianki mówią tylko "będzie pasować" ale mnie to tylko informuje, że podejdzie do silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 maja 2015, 00:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Nic nie zmienasz z tych rzeczy.
Skrzynie różnią się tylko gratami w środku.


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: herman (wtorek, 26 maja 2015, 07:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 14:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
kolejny dalszy wyjazd z kraju i nieciekawie
jadę sobie spokojnie koło 100 km/h i nagle dziwny dżwięk,wciskam sprzęgło i cisza, no i dalsza droga max na 4 biegu,
po powrocie 1900 km do domu,demontaż dekielka od 5 biegu okazuje się 2 zęby wyłamane na małym kole, powiem że nic nie dawało oznak wcześniejszych
przed wyjazdem skrzynia dostała nowy olej 3L odpowiedni który zaleca producent (G4) 45 zł 1-L czy jakaś podobna nazwa, dodam że stało się to jak jechałem pustym autem,
dodam że nigdy go nie przeciążałęm max 600-800 kg, może ktoś z kolegów podpowie lub obstawia powód awarii
skrzynia od 2,5 TDI 88KM i długa 5 od T5


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 15:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A jakie obroty utrzymywałeś na piątce na prostej i pod górki?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 15:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Coś musiało wleźć między koła, ewentualnie wada materiału.....


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
auto nigdy nie było katowane, a także nie było zamęczane,zawsze ale to zawsze
gdyż ja sam użytkuje to autonie było szybkiego wciskania na gaz a szczególnie na 5 biegu, był wbijany przy prędkości nie mniejszej niż 90km/h
jak dobrze pamiętam obroty były 2tyś i wtedy zawsze było delikatnie przyśpieszanie bez hardkoru


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 16:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Ja mam taką samą piątkę i nawet szybciej ją wrzucam na prostej drodze a pod górki utrzymuję ponad 2 tyś obrotów i jest ok. A mocy i momentu mam sporo więcej i zdarza mi się deptać do podłogi od tych 2 tyś obrotów i nic się nie dzieje.

Zębatki kupiłeś używki czy nowe?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 16:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Probe041 napisał(a):
Ja mam taką samą piątkę i nawet szybciej ją wrzucam na prostej drodze a pod górki utrzymuję ponad 2 tyś obrotów i jest ok. A mocy i momentu mam sporo więcej i zdarza mi się deptać do podłogi od tych 2 tyś obrotów i nic się nie dzieje.

Zębatki kupiłeś używki czy nowe?

zębatki używki stan igła przy zakładaniu
ps ile masz w swoim silniczku mocy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 16:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
A tyle :D viewtopic.php?f=11&t=74&p=130780&hilit=hamown*#p130780


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 maja 2015, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
u mnie skromne 1,05 doładowanie,
zastanawia mnie czy następne koło aby nie wysłać do azotowania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 19:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
znalazłem powód wywalenia zębów (tak mi się zdaje)
po zdjęciu koła zębatego ujrzałem łożysko a raczej to co z niego pozostało
'brakuje 1/3 wałeczków, dodam że skrzynia przed założeniem oddana
została do Pana który zajmuje się servisem skrzyń biegów i to łożysko wymieniał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 21:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Sugeruję Ci zmianę wszystkich łożysk co wiąże się z rozpołowieniem, jak składałem jedną z dwóch skrzyń to w tej i tamtej nie wyglądały dobrze pomimo że nic nie wskazywało a na obydwu skrzyniach jeździłem, obie były cichutkie.
Zamówiłem cały komplet łożysk z uszczelkami od jednego sprzedawcy, byłem miło zaskoczony jak przy wymianie każde jedno było tego samego producenta co oryginał tak więc mam cichą nadzieję że drugie 200 tys zrobi bezproblemowo, zestawik kosztował ponad £100 ale warto było.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Sam robiłeś?
Jeżeli tak to z czym było najwięcej problemów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 maja 2015, 23:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Nie pamiętam aby ktoś coś robił za mnie przy tym aucie a jest zrobione dużo....
Problem jest jak ktoś nie ma prasy, trzeba rozwalać jedną choinkę aby dostać się do łożyska, umiejętnie podstawić podpory aby nie zepsuć przekładek synchronizatorów...
....ogólnie czaić co się robi..


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 maja 2015, 05:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2014, 07:58
Posty: 78
model: t4
silnik: 2,4-1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
szczerze powiem niejedne cuda przy autach robiłem
lecz skrzyni nigdy nie robiłem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 maja 2015, 07:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
To masz okazję, powodzenia.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 08:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Skrzynia wymieniona (po regeneracji EWB). Wszystko podeszło bez problemu ale jest jakieś ale. Na 5 biegu zwłaszcza przy większym obciążeniu wydobywa się dziwny dźwięk jak by mielenia. Nie stały, jak by z pralki. Olej zalany 75W90 K2 - 3 litry.
Jest jeszcze kwestia wbijania biegów 1 i 2, ciężko wchodzą (czasem wskakuje 3 lub 4), pasowało by, żeby lewarek poszedł jeszcze odrobinę w prawo. Jest jakaś regulacja na cięgnie lewarka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 10:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ja swój lewar trochę podgiołem do pozycji mi pasującej.
Z tymi biegami że Ci źle wchodzą to może ktoś podczas "regeneracji" nie przyłożył się do zweryfikowania stanu wybieraka, te chrobotanie też nie wróży nic dobrego.
Spuszczaj olej i patrz czy opiłków w nim nie ma.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 czerwca 2015, 16:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Sprawa wybierania biegów rozwiązana - kulka się rozleciała.
Opiłków w oleju brak. Takie pytanko, mogą takie dźwięki nowe przeguby wydawać ? Na 4 biegu dzisiaj przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i lekkim skręcie kierownicą też się wydobył ten sam dźwięk. Więc podejrzewam: przeguby albo układ różnicowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB