T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Ja swojego podkręciłem na 124km , mimo że pan chciał pompować na 130 i kazałem mu obciąć moment max na 295 Nm . Często tunerzy wyciskaja taka szpilę na momencie 330-350 Nm przy 2500 obr i ten moment jest zabójczy dla skrzyni i napędów.
Mając turbinę o zmiemmej geometri i dobrego tunera mozna wycisnąć nawet 140KM i nie przekroczyć momentu 300Nm (ważne dla napędów) .
Uzyskamy wtedy bardzo płaski kawałek momentu 1800-3200 co też fajnie jedzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 kwietnia 2013, 03:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 17:02
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: AXL 174 KM :-)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Odgrzewam temat, bo od tamtej pory mnie tu nie było, a widzę, że macnie wątpliwości. Może ktoś jeszcze przeczyta.
Opiszę to dokładniej.

Przebieg po przeróbce - 24 000 km

Silnik AHY, wtryski od 150 (0.216) zrobiony na 174 KM, momentu nie pamiętam, ale zrobiony z umiarem (chyba ciut ponad 300, sprawdzę później)
Skrzynia: moja syncro miała zdewastowaną obudowę (ktoś nie miał ściągaczy, więc nawiercał, żeby wybić bieżnie...). Wziąłem ze skrzyni 150:
- cały korpus
- wszystkie bebechy oprócz 5 biegu
- 5 bieg dałem z mojej syncro - jest o 8% szybszy niż w 150
- wymieniłem wszystkie łożyska oprócz tego wielkiego
- połówka obudowy od strony silnika - od syncro.
Koła - 205/65/15
Obroty - równe 2000 przy 100 km/h - wg licznika. Wg GPS jest to ok, 96 km/h
Stąd przy 4000 obr miał 200 na liczniku, co w przybliżeniu daje jakieś 192 km/h wg GPS.
Jest to w zasadzie max, prawdopodobnie aerodynamika już nie pozwala.
Normalnie jeździ się tym przyjemnie na autostradzie 160, góra 170.
Jest to auto szosowo - terenowe, czyli biegi 1,2,3 b. mocne, a 4, 5 szybkie.
Efekt jest taki, że po mieście praktycznie nie używa się 5.
4 wrzuca się przy ok. 60, a 5 przy ok 80 (na liczniku). Więc po mieście jeździ się na 3-4 b. Ale to ni przeszkadza, bo to tak, jakby normalnie mieszać pomiędzy 3-5 w normalnej skrzyni.


Zużycie paliwa:
do 120 km/h - ok. 8 - 8.4, czasem schodzi do 7.6.
do 150 km/h - 9-9.5, czasem do chodzi do ok. 10.5
160-180 (np spieszę sie na A4 Wrocław-Kraków) 12.5, czasem przekracza 13.
miasto (Wrocław, krótkie trasy, korki) - ok. 10

Awarie - napędy żyją, przy czym ok. 1/3 tego przebiegu była bez wału i tylnych półosi, czyli wiskoza i most nie pracowały, Ale właśnie chyba padło sprzęgło (nie wysprzęgla do końca)
Poza tym, od początku mam nieprzyjemną wibrację od ok. 1800 do ok 2500 tys obr, najmocniej ok. 2200
Jest to najbardziej podobne do zużytego łożyska w kole, ale związane z obrotami silnika a nie kół i pochodzi ze środka (sprzęgło?)

Jak to rozbierzemy, to będę kombinował jak włożyć dwumasę.

Błąd powstał na etapie przebudowy skrzyni.
Okazuje się, czego wtedy nie wiedziałem, ze wałek sprzęgołwy 150 i 102 są takie same, różnią się tylko wielowypustem na końcu. Wystarczyło wałek wziąć od syncro, a koła od 150.
Teraz mam dylemat, czy rozbierać skrzynię i wymieniać wałek, co umożliwi zamontowanie kompletu dwumasowego od 102, czy kombinować inne sprzęgło.

Podobno, odlew skrzyni 102 i 150 jest taki sam, a różnią się w wyniku innej obróbki mechanicznej odlewu.
Jeden skrzyniarz twierdzi, że można trochę podszlifować komorę sprzęgła syncro, żeby weszło kompletne sprzęgło od 150.
Może ktoś z was wie coś na ten temat?

I jeszcze pytanie, czy wibracje o których napisałem mogą pochodzić od czegoś innego niż brak dwumasy.
Moim zdaniem, gdyby coś po prostu napier***ło,, to coś by się musiało rozwalić przez te 24 000.

Na koniec dodam, że nie strzelam ze sprzęgła, nie cisnę na 1/4 mili i nie palę gum spod świateł, jeżdżę bez pałowania ale szybko.Może dlatego napędy dobrze to znoszą ...









Ponieważ wałek sprzęgłowy jest od 150 (grubszy) to nie można było dać sprzęgła oryginalnego jak od 102.
Stąd rzeźba ze sprzegłem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 17:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
witam.ja dokladnie mialem takie objawy po wgraniu nowej mapy silnika w t4 2003 rok 102 konie syncro.z dolotem od 150koni i duza turbina.mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 maja 2013, 23:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 17:02
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: AXL 174 KM :-)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Taa, oczywiście, mój silnik to AXL, czyli ten 102 z dolotem od 151 KM <cool>

Autko rozebrane. Sprzęgło ma okładziny prawie jak nowe, koło jest OK, ale rozpadł się tłumik drgań.

I tu zaskoczenie: okazało się, że moja tarcza jest os Audi 1.9 tdi 110 KM, 225 Nm w serii.
I w dodatku to tarcza od dwumasy !!! Nie wiedziałem, ze mechanik wpadnie na pomysł takiej rzeźby... teraz coś muszę dobrać od nowa...

No i dotarłem do mojego programisty. Odszukał charakterystyki i wyszło, że mam 425 Nm !
I co to teraz zamontować, żeby się nie rozpadło? Może każę trochę zdjąć trochę momentu z dołu ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 maja 2013, 02:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
zmniejsz moment i staraj się go wypoziomować 425Nm to trochę dużo zauważ, że największy moment w T4 w AXG i AHY wynosi 295Nm (w dodatku ucięty do poziomu w zakresie od 1900RPM do 3000RPM) do tego dodaj 25% i wychodzi 368,75Nm i tej wartości nie powinieneś przekraczać bo coś się wysra na 100% a najlepiej aby miał od początku do końca taki sam :). T4 to czołg, ale taki ucywilizowany ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 maja 2013, 06:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kumpel u siebie miał ponad 500nm i nie było problemu, jedyne co to cały zestaw od 151km


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 maja 2013, 11:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
Możesz i zrobić nawet 700Nm, tylko należy wziąć poprawkę na to że projektanci projektowali to wszystko na inny zakres obciążeń. Ogólnie w elementach napędowych margines bezpieczeństwa przyjmuje się 25%, i wtedy nie ma o co się martwić, a przy większych odchyłkach to będą szły przeguby, łożyska na ataku oraz układy różnicowe no i oczywiście przy załadowanym aucie sprzęgło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 maja 2013, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przeguby w 151km są bardzo odporne tak samo sprzęgło


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 maja 2013, 00:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 449
Lokalizacja: DW
model: Westfalia
silnik: ACV

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 28 razy
Nie wątpię ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 października 2013, 19:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 17:02
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: AXL 174 KM :-)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Kolejna relacja:

Sprzęt poskładany w konfiguracji takiej jak poprzednio, ale tarcza Sachs Performance od Audi 80 B4 ACE. Podobno ma wytrzymać 400 Nm+, ale mój tuner twierdzi że to bujda na resorach - zobaczymy, ale liczę się z trzecim podejściem za jakiś czas.

Na razie jeżdżę delikatnie, ale zamierzam przeprogramować z 425 na ok. 350 Nm z płaskim przebiegiem.
Łącznie od początku przebudowy przejechałem niecałe 40 tys., z czego ok. 15 tys. z odpiętym tyłem (bez półosi i wału, więc dyfer i wiskoza się nie kręcą).
Na razie napęd tylny żyje.


Przednie przeguby zewnętrzne nie wytrzymały, oba nowe GKN i Ruville - po ok 30 tys. mają duże luzy, jeszcze do jazdy, ale już nie za długo.
Założenie przegubów od 151 km chyba nierealne, bo podobno trzeba wymieniać piasty, hamulce, a za tym koła na 16' - po cholerę, jak hamuje OK. Chyba taniej co parędziesiąt tysi zmienić przeguby, tym bardziej, ze mam nowe łożyska, i klocki.

Odkryliśmy przyczynę uciążliwego pukania - wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym. Nie udało się go odkręcić, trzeba było wyjąć silnik.
Przy okazji: rozrząd kompletny (ok. 10 tys przed czasem, jeżeli poprzedni właściciel nie kłamał), wałek rozrządu i szklanki - były mocno wytarte, pompa oleju, wszystkie uszczelnienia... )

Wyciąłem kata, nie robił wrażenia zatkanego, ale coś się w środku rozwaliło i hałasowało (pewnie buta nie wytrzymał <24> )

Co do zużycia paliwa, tak realnie, po długich obserwacjach:

- przy jeździe autostradowej 120 km/h na temopomacie (GPS) - 8.2-8.6 (dużo prób, kryzys niestety)
- autostrada 100 km/h na tempomacie - 8.0 - 8,3 (mało prób, bo cierpliwości nie starcza)
- autostrada 150 - 10 - 10.5 (dużo prób, bo się wtedy najlepiej jedzie)
- autostrada 170 - 180 - >12 (średnia ilość prób, jak jestem spóźniony, drogo i głośno)
- trasa mieszana przez Polskę (Wr. - Zielona góra - hel - Białowieża - Warszawa - Wr.), starałem się 130, ale jak to a PL, nie ma gdzie - 8.8 l/100
- miasto - ok. 10

Najbardziej dziwi nieznaczna różnica w spalaniu pomiędzy 100 a 120
Po wyjęciu kata trochę dymi i śmierdzi, więc może jeszcze trzeba popracować na dawką.
Kata nie kupię, bo drogi, pozostaje programowanie.

Prędkości
- opisane wcześniej 200 (ok.ciut ponad 4000 obr) - raz powtórzyłem, ale spękałem. Poza tym to było z licznika, więc pewnie jest ok 192 real. Ledwo dociąga do tej prędkości i muszą być dobre warunki (np. na A2 jest taki wielokilometrowy odc. minimalnie z góry, cug wiatru między ekranami ...) ale generalnie normalna jazda się kończy na 170 (nawet w granicach 150 - 170 ma przyspieszenie), do 180 dociąga bez problemów, ale potem jest męka.
- prędkość z wyboru to jest 150 na liczniku (ok 143 real), wtedy jest jeszcze akceptowalny hałas, jeszcze jest przyspieszenie...
Ale jeżeli chodzi prowadzenie to nie mam żadnych zastrzeżeń, pod warunkiem , że nie ma bocznego wiatru. Jak jest to 130 max.

Ogólnie jestem zadowolony, ale wolałbym dwumasę. Niestety nie znalazłem, trzeba by coś wyprodukować...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 16:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Cześć,

Koledzy pytanko laika ... szukam, szukam, ale natłok informacji + mała wiedza na temat t4 syncro + różne opinie powodują mętlik.

Planuję kupić budę w benzynie która odpycha się na syncro.
Jazda głównie drogami krajowymi + autostrady (4x4 potrzebne na dojazd do klienta często brak dróg dojazdowych).

Pytanie:
1. Myśląc o 2,5 lub 2,8 Benzynka na jaką skrzynię warto polować by przełożenie 5 biegu było długie lub można samemu przerobić na jak najdłuższe ?
2. Czy układ napędowy tj. skrzynia, dyfer itd są mocno awaryjne u Was ?
3. Jaka jest prędkość graniczna jaką może pojechać auto z napędem syncro ?? (piszą od 160-180, a czytam że 190,200 leci).
Będę wdzięczny za podpowiedź (daję sobie około miesiąca na poznanie modelu i zakup do końca lutego jak się trafi model).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 16:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
Piotr_CT napisał(a):
...
1. Myśląc o 2,5 lub 2,8 Benzynka na jaką skrzynię warto polować by przełożenie 5 biegu było długie lub można samemu przerobić na jak najdłuższe ?.....


syncro nie było w 2,8 tylko 2,5 benzyna oraz diesel 2,4 d 2,5tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 17:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Piotr_CT napisał(a):
(piszą od 160-180, a czytam że 190,200 leci).

Takie prędkości to zdrowe egzemplarze na jedne ośce ledwie uzyskują zamykając obrotomierz, w syncro w serii nieosiągalne.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 18:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 stycznia 2017, 11:01
Posty: 49
Lokalizacja: Malbork / Toruń
model: Szukam T4
silnik: 2,5B lub 2,8B

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy
Ok, dziękuję koledzy za wyprostowanie.
Trzeba kupić karton kawy i zarwać z kilka nocy na czytanie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 marca 2017, 10:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 listopada 2011, 01:06
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 syncro
silnik: 2,5 tdi AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
Witam,mam syncro ze skrzynią w obudowie 2B i mam w planie wymianę skrzyni na 2G,moje pytanie to;co trzeba wymienić/przerobić aby to wykonać.
Mam skrzynię z reduktorem i półosiami.Czy wał i dyfer zostają?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB