T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=3159 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | baton208 [ piątek, 28 października 2011, 21:55 ] |
Tytuł: | Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Czy w silniku który mam w opisie, występował "dwumas"? Czy można to jakoś określić bez rozbiórki samochodu? |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Zazwyczaj występował dwumas w silnikach AJT, kolega w T4 AJT rok 2000 posiada koło dwumasowe |
Autor: | waldek_T4syncro [ piątek, 28 października 2011, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
po 1996 wszytkie 5-cio i 6-cio cylindrowe miały dwumas |
Autor: | baton208 [ piątek, 28 października 2011, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
A wiecie co się drzewiej robiło z posłańcami przynoszącymi złe wieści? A tak poważnie: Czy można to zastąpić zwykłym czy się tego raczej nie praktykuje? |
Autor: | KrzySieK [ piątek, 28 października 2011, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Można zastąpić stałym kołym zamachowym + docisk Czy się praktykuje czy nie?? jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... Cytuje b8tz: Cytuj: Będzie. Skrzynia jest taka sama, wał jest taki sam. Spokojnie możesz zastosować:
1. Oryginalny dwumas ze sprzęgłem 2.4AJA/2.5tdi AJT 2. Zestaw sztywny zamach + sprzęgło (zamiennik Valeo) 3. Zamach z 2.4D + sprzęgło 2.4D 4. Zamach z 2.5B + sprzęgło z 2.5B. |
Autor: | chmielik [ sobota, 29 października 2011, 08:11 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Podobno szybciej się skrzynia kończy gdy nie ma dwumasy ale czy to prawda to nie wiem..... |
Autor: | mikoli [ sobota, 29 października 2011, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
KrzySieK napisał(a): jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... To chyba nieźle wyrąbanym jeździłeś dwumasowcem.Różnice odczuwalna jest głównie przy ruszaniu, na dwumasie robi to łagodnie, a bez jeszcze w dodatku na starym mocowaniu poduszki skrzyni (przed 1996) potrafi nawet podskakiwać, przy tym wydając dźwięki przypominające walenie młota pneumatycznego. Mając dwumas wydłużysz żywotność przeniesienia napędu (skrzynia, przeguby). |
Autor: | KrzySieK [ sobota, 29 października 2011, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
mikoli napisał(a): KrzySieK napisał(a): jeździłem AJT z dwumasem i AAB ze stałym i żadnej różnicy nie widze, a mówią że przy dwumasie jest lepsza elastycznośc.... To chyba nieźle wyrąbanym jeździłeś dwumasowcem.Pól roku po wymianie, chodzi tak samo wszystko jak u mnie Nie zauważyłem różnicy żeby się lepiej ruszało czy też zmieniało biegi |
Autor: | mora [ sobota, 29 października 2011, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Ja mam AJT 2,5TDI 2000 i mogę z ręką na sercu powiedzieć,że dwumas jest bo u mnie po spaleniu sprzęgła wymieniałam całość i stąd wiem. |
Autor: | baton208 [ sobota, 29 października 2011, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
mora, jaki koszt? Pytam bo muszę wymienić najprawdopodobniej. |
Autor: | mora [ sobota, 29 października 2011, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
To było rok temu.Nie pamiętam dokładnie, ale z robotą u mechanika wyniosło mnie tyle,co zapłaciłabym za potrzebne części .Myk tkwił w tym,że oni mają ogromne upusty , niedostępne dla zwykłego śmiertelnika.Na pewno zmieściłam się w 2ooo zł. Robiłam od razu wszystko,coby zaraz nie musieć znowu czegoś wymieniać. |
Autor: | kentos [ niedziela, 30 października 2011, 11:23 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Ja jestem swieżo po zmianie z DWUMASy na JEDNOMAS w odczuciu że jest lepiej na jednomasie , zakładałem wszystko jako używane (z demobilu) 1. Koło sztywne od AAB LUB AJA po 96 roku na *8 śrub a docisk i sprzęgło od AAB ,łożyską oporowe takie same sa. Koszt części to 280 zł u mnie było drożej bo oleje w skrzyni zimmeringi i inne pierdy . działa wszystko pięknie i elastycznie .... w sklepie IC za zestaw VALEO (sztywne koło) komplet krzyknęli mi 1160 zł . różnica myślę że widoczna..... |
Autor: | baton208 [ środa, 9 listopada 2011, 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Samochód już u mechanika. Za sztywne koło "woła" ok. 1200 zł. Co wchodzi w komplet? Czy ten zestaw z allegro, będzie pasował i jest kompletny? |
Autor: | kentos [ środa, 9 listopada 2011, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
baton208 napisał(a): Samochód już u mechanika. Za sztywne koło "woła" ok. 1200 zł. Co wchodzi w komplet? Czy ten zestaw z allegro, będzie pasował i jest kompletny? Nie będzie pasował , Ty masz AJT inna skrzynia biegów, a ten z alledrogo ACV , czytaj dokładniej... |
Autor: | baton208 [ sobota, 26 listopada 2011, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Wymienione na "sztywne". Po przejechaniu 200 km, nie widzę i nie czuję ŻADNEJ różnicy. |
Autor: | FocusMED [ sobota, 26 listopada 2011, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Ludzie zrozumcie wreszcie że koła dwumasowe, sprzęgła samonastawne i podobne wynalazki to sposób na wyciąganie od ludzi pieniędzy! Nie licząc początku motoryzacji można powiedzieć że co najmniej 50 lat samochody jeździł bez podobnych wynalazków i wszystko było ok. Miałem passata B3 1.6TD zrobił 400tyś jak go sprzedałem, nie miał koła dwumasowego a układ napędowy przeżył ten przebieg, skrzynia nie była naprawiana ani razu. |
Autor: | Kenobi [ sobota, 26 listopada 2011, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
nie masz racji jeśli skrzynia od razu była projektowana pod dwumase to na sztywnym skrócisz jej żywotność, głównie synchronizatorów i wałka sprzęgłowego czemu ?? już to opisywałem na forum |
Autor: | FocusMED [ sobota, 26 listopada 2011, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
Problem w tym że np. w Golfach III TDI te same skrzynie jeździł z fabryczną dwumasą i bez jakoś nic im się nie działo. Aktualnie mam III AFN z 300tyś przebiegu z czego 150 na sztywnym kole i jakoś skrzyni nic nie dolega. Kenobi z całym szacunkiem do twojej osoby ale prowadziłeś jakieś badania w tym kierunku? Czy po prostu powtarzasz to co producenci tych rozwiązań? Ja wiem z doświadczenia że (nie tylko w motoryzacji) teoria (zwłaszcza ta głoszona przez marketingowców ustami inżynierów) nie do końca jest zbieżna z teorią. To się tyczy różnych podzespołów, swego czasu garrett wymyślił że sprężarek VTG nie da się regenerować ja mam w Golfie zregenerowaną 100tyś i 2 lata temu i działa idealnie. Tak że powtarzanie teorii nie poparte osobistymi badaniami w danym kierunku do mnie nie przemawia. |
Autor: | Kenobi [ sobota, 26 listopada 2011, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
ponieważ nie chce mi się pisać swojego tekstu po raz kolejny to zacytuje tu wypowiedź jednego z forumowych kolegów Volski1 pod którą się podpisuje w 100%: "Chodzi o zmniejszenie masy wirującej na wałku sprzęgłowym. Dwumasa została wprowadzony w związku z zwiększeniem momentu obrotowego generowanego przez silniki "nowszej generacji". Zwiększenie momentu pociągało za sobą zwiększeniem drgań sinusoidalnych w takt następujących za sobą zapłonów. Wbudowanie odpowiedniego tłumika drgań w tarcze sprzęgłową zwiększyło by jej wagę, czyli energie kinetyczną którą muszą pochłonąć synchronizatory podczas każdorazowej zmiany biegów. Zastosowanie koła dwumasowego z wewnętrznym tłumikiem drgań pozwala zastosować lżejszą tarcze, czyli zmniejszyć masę wirującą którą synchronizator musi zwolnić lub przyśpieszyć podczas zmiany biegów." to po pierwsze po drugie opisujesz przypadek gdy silnik z tą samą skrzynią jeździł i na sztywnym i na dwumasie, a nie taki, że skrzynia szła tylko z dwumasą też uważam, że stosowanie dwumasy w późniejszych rocznikach do 2.4D jest niekoniecznie potrzebne ale z drugiej strony niejeden taki dzwoni i zgrzyta przez synchronizatory czego w wersjach z dwumasą nie spotkałem |
Autor: | krzysztofek [ niedziela, 29 kwietnia 2012, 16:07 ] |
Tytuł: | Re: Dwumasowe koło zamachowe. Czy posiadam? |
waldek_T4syncro napisał(a): po 1996 wszytkie 5-cio i 6-cio cylindrowe miały dwumas kentos napisał(a): Ja jestem swieżo po zmianie z DWUMASy na JEDNOMAS w odczuciu że jest lepiej na jednomasie , zakładałem wszystko jako używane (z demobilu) 1. Koło sztywne od AAB LUB AJA po 96 roku na *8 śrub a docisk i sprzęgło od AAB ,łożyską oporowe takie same sa.Koszt części to 280 zł u mnie było drożej bo oleje w skrzyni zimmeringi i inne pierdy . działa wszystko pięknie i elastycznie .... w sklepie IC za zestaw VALEO (sztywne koło) komplet krzyknęli mi 1160 zł . różnica myślę że widoczna..... To teraz zgłupiałem bo ja mam AJA 2,4D z 98 roku i teraz za diabła nie wiem czy jest dwumas czy sztywne? Czy wie ktoś wogóle jak to sprawdzić nie rozbierając tego? Wszystkie nalepki i na rozrządzie i pod bezpiecznikami odczytałem ale wszędzie pisze tylko AJA bez żadnego oznaczenia. Nie krzyczcie na mnie, że odświeżam stary wątek lub to już było. Szukałem takiej informacji ale nie znalazłem Przepraszam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |