T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 15:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
przede wszystkim poraz pierwszy witam użytkowników. Jestem posiadaczem multivana silnik 110 + chip jak w temacie i zaraz po zakupie pojawiły się pewne kwestie, które mam nadzieję pomożecie mi wyjaśnić i może połączyć fakty ponieważ nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi podczas lektury forum a jest to moje pierwsze tdi i diesel w ogóle.
1. Czy wszystkie multivany z silnikiem tdi były seryjnie wyposażone w koło dwumasowe?
2. Po nagrzaniu silnika, z komory dochodzą regularne stuki ( im dłużej silnik chodzi tym głośniej do pewnego poziomu) po wciśnięciu sprzęgła stukot wycisza się. Sprzęgło mam dość twarde, podczas jazdy nie wydaje mi się aby ślizgało aczkolwiek jak ruszał kolega to można było usłyszeć że coś się ślizgało.

Czy sprawcą mogą być łożyska skrzyni + kończące się sprzęgło (czy brać jeszcze dwumasę pod uwagę)?
3. Jak samochód za długo popracuje na biegu jałowym lub go przegonię mruga kontrolka świec żarowych. VAG wskazał na światła stopu, których defacto nie było. Żarówki i bezpieczniki ogarnąłem lecz nadal pojawia się od czasu do czasu miganie.
Z góry dziękuję za podpowiedź i ew. namiar na rekomendowany warsztat w okolicy Katowic w tym zakresie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2011, 23:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
nowako napisał(a):
1. Czy wszystkie multivany z silnikiem tdi były seryjnie wyposażone w koło dwumasowe?


Tak, o ile maja manualną przekładnię.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 00:43 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
nowako napisał(a):
VAG wskazał na światła stopu, których defacto nie było. Żarówki i bezpieczniki ogarnąłem lecz nadal pojawia się od czasu do czasu miganie.



więc czujnik stopu jest do bani trzeba go najprawdopodobniej wymienić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2011, 09:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 maja 2011, 17:26
Posty: 21
model: multivan
silnik: tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, Mały update dla osób u których wystąpią podobne objawy do moich z pierwszego postu:
Sam odpowiedziałem sobie na zadane pytania:) a więc sypnięte łożysko w skrzyni i sprzęgło. Naprawy:
Wymiana łożyska, dwumasy, sprzęgła , wysprzęglika (zestaw luk ~ 1800 PLN), zawieszający się elektromagnes na rozruszniku i kila innych dupereli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB