T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Osłona gumowa zabieraka https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=1986 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | kurol [ czwartek, 14 kwietnia 2011, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
W aso u Beltowskiego w Krakowie za oryginalny olej do skrzyni chca 42 zl/litr |
Autor: | b8tz [ czwartek, 14 kwietnia 2011, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Ale czy ten oleum po 42 jest w czymś lepszy od tego po 35?. Wątpię. |
Autor: | kurol [ czwartek, 14 kwietnia 2011, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
No nie wiem czy to oleum w czyms jest lepsze ale za bp w kraku chca 48 zl dlatego dzwonilem do aso |
Autor: | herman [ sobota, 16 kwietnia 2011, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Nie znalazłem opinii na interesujący mnie temat więc zapytam jeszcze raz: Z tego jednak co widzę na zdjęciach to czy jest sens odkręcania zwrotnicy ??????? Widzę, że wewnętrzny zabierak jest skręcany i to w taki sposób, że po odkręceniu powinien bez problemu dać się odsunąć na bok. Na kanale powinno się obyć bez wyciągania półosi. |
Autor: | b8tz [ sobota, 16 kwietnia 2011, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Niestety, ale nie będzie tak łatwo. Z jednej strony blokuje amortyzator, a nawet jeśli go zdejmiesz to przegub wyjdzie ci w miejscu gdzie masz pompę wspomagania i nie będziesz miał miejsca żeby go zsunąć z frezów półosi. |
Autor: | herman [ wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Panowie jest ból. Szukam i szukam tej osłony gumowej i nie znajduję. Znalazłem kilka opisanych jako VW ale nie jestem pewny. Te osłony GKN mają jakieś oznaczenie ?? Muszę jeszcze zakupić filtry oleju i paliwa. Z filtrem oleju sobie poradzę ale filtr paliwa ma jakieś oznaczenie ?? Obejrzałem też instrukcje i dziwi mnie to, że wiele rzeczy jest tak ładnie opisanych, a takiej prostej rzeczy jak tabelka elementów, które są bardziej narażone na zużycie (np wszelkie osłony gumowe, filtry, paski), nie ma ... |
Autor: | b8tz [ wtorek, 26 kwietnia 2011, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
A w Warczyburgu miałeś np. w instrukcji opisany remont silnika? |
Autor: | maverickt4 [ wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
herman napisał(a): Panowie jest ból. Szukam i szukam tej osłony gumowej i nie znajduję. Znalazłem kilka opisanych jako VW ale nie jestem pewny. Te osłony GKN mają jakieś oznaczenie ?? Muszę jeszcze zakupić filtry oleju i paliwa. Z filtrem oleju sobie poradzę ale filtr paliwa ma jakieś oznaczenie ??... Osłony wewnętrzne mają oznaczenie GKN 300535 jak się nie mylę, bo mam pudełka ale nie pamiętam które były wewnętrzne a które zewnętrzne. W razie czego drugie oznaczenie jest GKN 302322 ale to prawdopodobnie są zewnętrzne. Co do filtra paliwa każdy szanujący się sklep motoryzacyjny ma katalog o Ci go znajdzie, nie powinno być z tym problemów, nr. filtra paliwa nigdy nie spisywałem. |
Autor: | herman [ wtorek, 26 kwietnia 2011, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
ślicznie dziękuję. co instrukcji do wartburga - kolego, winnickiego i trzeciaka każdy szanujący się wartburgowiec zna prawie na pamięć opisany jest nie tylko remont silnika ale też części, z których się składa, a dodatkowo winnicki zawierał listę punktów, w których można dokonać zakupu. |
Autor: | herman [ czwartek, 28 kwietnia 2011, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
b8tz napisał(a): Od skrzyni na 6 śrub na klucz SPLINE 10 Najpierw sprostowanie dla b8tz nie SPLINE 10 tylko 12 na szczęście zakupiłem ich więcej Dzięki za pomoc. Poległ bym. Nie znalazłem klucza 21 ale poszło kluczem 22 Ciekawy patent z tym drążkiem skrętnym. Poluzowałem i nie umiałem napiąć. Po poluzowaniu wszystko poszło elegancko, pomijając problemy z odkręceniem śrub. Na śrubie półosi (klucz 27) ukręciłem przedłużkę. Na szczęście grzechotka jest z górnej półki i już odkręcałem nią śruby przy użyciu 2 metrowej rury. Skręcanie poszło już gładko (poza drążkiem skrętnym). W pudełku z osłoną gumową było wszystko łącznie z segerem i śrubami SPLINE. Czas operacji 4 godziny. Mam tylko wątpliwość co do śrub sworznia. Te na półosi 55Nm, amorek, centralna półosi i koła 160Nm ale nie znalazłem momentu dokręcania tych ze sworznia, wyglądały na fi 12 więc dokręciłem z momentem 120Nm. Dobrze ? Czy dokręcić ? Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
Autor: | CD38 [ czwartek, 28 kwietnia 2011, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Śruby dolnego sworznia 90Nm i jeszcze 90 stopni |
Autor: | herman [ środa, 4 maja 2011, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
To będę musiał chyba poprawić jak należy. Zrobiłem na tym 900 km. Jednak ja wolę mieć pewność, że wszystko zrobiłem jak należy. Dzx. |
Autor: | Paramonov [ wtorek, 16 października 2012, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Witam dołączam sie do tematu. Chce wymienić osłonę prawego przegubu wewnętrznego. Odkręciłem dolny sworzeń wyciągnąłem oś z tarczy odkręciłem 6 śrub z flanszy. Ale wewnętrznego przegubu nie moge wyciągnąć wyłazi flansza ze skrzyni. Może jest zasilosowany po niedawnej wymianie sprzęgła. Jak go wyjąć za co złapać? Czy można wbić flansze z powrotem? Mam jeszcze inny problem z tym przegubem z pod osłony przegubu leciał olej. Ponoć w tej flanszy jest jakiś zakorkowany otwór i niby przez ten korek może lecieć olej do przegubu. Przed demontażem zlałem olej ze skrzyni jest brązowy i brakuje 0,7L. Może przedwcześnie zdjąłem objemkę z osłony. Smar sie po prostu wylał i pachnie jak olej ze skrzyni. Następny dzień Wbiłem tą flansze w skrzynie wygląda jak by został jeszcze jeden mm do wbicia ale już siedzi rusza sie tylko lekko w jedna i w drugą stronę więc chyba zaskoczyło. Wkręciłem pręt gwintowany w jeden z sześciu otworów we flanszy i przykręciłem drugi koniec gdzieś do ramy aż za skrzynią. Więc flansza już drugi raz nie mogła już sie wysunąć. Wyszarpnąłem oś udało sie. No i tera ten nieszczęsny korek w tej flanszy rzeczywiście jest dziurawy. Wygląda jak by wbijał ktoś flansze w skrzynie tylko nie ogarnął ze tam jest plastikowa cienka zaślepka pewnie przy ostatniej wymianie sprzęgła. Nie mieli tego korka w sklepie więc wysmarowałem to czerwonym silikonem i wkleiłem kawałek plastiku. Niby hardcor ale skąd ten korek wzięć? |
Autor: | KrzySieK [ czwartek, 18 października 2012, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Jak olej dostał się do przegubu to poszła Ci ześlepka we flanszy, miałem u siebie to samo, koszt 9zł i zazwyczaj mają to po sklepach motoryzacyjnych |
Autor: | Paramonov [ czwartek, 18 października 2012, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Spoko tylko w mojej hurtowni tego nie mieli. Dzień trzeci Wywaliłem ten czerwony silikon. Na ten stary korek nakleiłem plastikowy krążek na poxipol. Tak mi doradzono. W między czasie likwiduje wycieki płynu chłodniczego. A jutro po utwardzeniu pokxipolu we flanszy wleje olej do skrzyni i jak będzie wszystko ok. Założę pół oś z nową gumą na przegubie wewnętrznym. Może uda mi sie kiedyś kupić tą zaślepkę. puki co pojadę na tym kleju. Jak puści to będe już umiał to wszystko rozebrać i zajmie mi to jeden a nie pięć dni. To moja pierwsza tak duża akcja. |
Autor: | KrzySieK [ czwartek, 18 października 2012, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Do wymiany zaślepki nie musisz wyciągać całej półoski Wystarczy że odkręcisz półoś od strony skrzyni i spokojnie podniesiesz ją do góry tak że będziesz miał idealne dojście do tej zaślepki - robota max 30 minut |
Autor: | stormy [ środa, 25 kwietnia 2018, 00:08 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Stary wątek, ale ponieważ cały czas się znajduje w wyszukiwarce to mały update, komuś się pewnie kiedyś przyda. Wszystko co tu napisano to prawda... dopóki nie mamy silnika AHY/AXG (ze skrzynią DQR). W tych silnikach są grubsze półosie więc i osłony są inne. GKN robi je np. pod marką Lobro 304000 i wcale nie kosztują 30zł tylko raczej 80-90zł. I składają się nie tylko z samej gumy, ale również z blaszanych osłon. Do tego są lekkie problemy z dostępnością - to znaczy we wszystkich sklepach internetowych są teoretycznie dostępne, ale jak się próbuje kupić to dopiero sprzedawcy zaczynają się zastanawiać skąd je zamówić. Więc warto zarezerwować sobie trochę czasu i nie czekać na ostatnią chwilę. Oryginał ma numer 7D0 498 201 i nie ma go w PL - sprowadzają z magazynu z Niemiec. Łatwo dostępne np. w Intercars są tylko najtańsze zamienniki. Śruby półosi to klucz Spline M14 (a nie M12), tak samo jak 2 dolne śruby sworznia wahacza. I jeszcze jedna ważna informacja: śruby półosi (6szt), śruby sworznia wahacza (2szt) oraz centralną śrubę półosi instrukcja serwisowa nakazuje każdorazowo wymienić na nowe!!! |
Autor: | Mirekm71 [ środa, 25 kwietnia 2018, 00:54 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Kolego dzisiaj wymieniałem osłonę w 99r ABL nie wiem jaka mam skrzynie ale osłona półosi miała o 1cm mniejsza średnice od tej co zdemontowalem. Naciągnąłem na sile i opaskę dałem tylko na większa średnice, na dol nie trzeba taka naciągnięta. Polos mam na splin M12 a sworzeń na splin M14. Na szczęście miałem bo kiedyś kupiłem jak wymieniałem półos w T5. Tam tez jest sworzeń na M14. |
Autor: | stormy [ środa, 25 kwietnia 2018, 12:08 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
Ja pisałem o silnikach AHY/AXG czyli tych 2.5 TDI 111kW (151km) więc mój post Cię nie dotyczy. |
Autor: | Mirekm71 [ środa, 25 kwietnia 2018, 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Osłona gumowa zabieraka |
stormy napisał(a): Ja pisałem o silnikach AHY/AXG czyli tych 2.5 TDI 111kW (151km) więc mój post Cię nie dotyczy. Naturalnie temat jest ogólny i mój post dotyczy silnika ABL po 99r. Zwróciłem się do Ciebie ponieważ tez mam inne sruby niż opisywane w temacie. Pozdrawiam. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |