T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 sierpnia 2018, 13:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 07:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
.
Jak w temacie. Czy jest to możliwe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 12:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10548
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 666 razy
A jaki to 2.5 dokładnie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
.
Cześć Probe041.

Probe041 napisał(a):
A jaki to 2.5 dokładnie


Żeby odpowiedzieć tak najbardziej dokładnie jaki to silnik to podam vin WV2ZZZ70ZVH064127.
T4 jest u nas od 6 lat, ale jaki to dokładnie silnik nie wiem. Pięć cylindrów. Diesel. Najprawdopodobniej to ten 102 HP.

Pedał wpada do podłogi, nie wraca.
Cieknie płyn hamulcowy z dołu auta w okolicy podpory wahliwej, łyżwy. Nigdzie wyżej, patrząc po kolei od góry na zbiornik płynu, pompkę sprzęgła pod pedałem i przewód hydrauliczny do obudowy skrzyni, nie widać wycieku. Ponad skrzynią biegów jest idealnie sucho. Natomiast z dołu kapie czysty hydrol. Myślę więc, że kapie z siłownika, lub z jego okolicy.

Jestem trochę zaskoczony bo nie widzę tego wysprzęglika, a musi być. Boję się, że jest w środku, w obudowie. Chciałem go zmienić normalnie jak w innych autach, a tu jednak nie mam do niego dostępu!

Jeżeli mam wielką potrzebę przestawić auto to pompując kilkanaście minut udaje się „napompować” układ i można przejechać parę metrów, ale bardzo szybko płyn wycieka i pedał wpada do podłogi.

Tak się uczepiłem myśli, że w tej sytuacji muszę zmienić siłownik sprzęgła. Niby to oczywiste, ale mogę się mylić?

Nie wiem jak się do tego zabrać. Podobno przy pięciocylindrowym silniku nie uda się zdjąć samej skrzyni, bo nie ma na to miejsca? Czy to prawda? Tak jakoś ciasno jest pod maską w tym aucie.

Proszę życzliwe osoby o wsparcie, co z tym zrobić.

Bardzo poczciwe i wygodne auto jak wszystko w nim jest porobione. Widzę jednak, że serwis tego wozu nie będzie łatwy, a bardzo lubię robić samodzielnie.

Pozostaję z poważaniem dla użytkowników T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 15:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10548
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 666 razy
Skrzynia na stół, w tym modelu jest centralny wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 15:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
... że tak powiem.

Czy w tym modelu, aby wyjąć skrzynię, muszę wyjąć cały zespół napędowy z auta, silnik ze skrzynią ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 16:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6734
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 606 razy
Nie.
Powiem więcej jak sie człowiek uprze to sam to zrobi tylko trzeba wiedzieć jak.
Załącznik:
IMG_7807.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 18:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Nie.
Powiem więcej jak sie człowiek uprze to sam to zrobi tylko trzeba wiedzieć jak.
Załącznik:
IMG_7807.JPG


Co powiesz na to jakbym założył nowy temat zatytułowany:

WYJMOWANIE SKRZYNI 2,5 TDI BEZ WYJMOWANIA SILNIKA

Domyślam się, że nikomu nie chce się opisywać całej procedury krok po pkroku, ale może wspólnymi siłami bardziej doświadczonych teczkowników udałoby się stworzyć w miarę czytelny opis?
Moim zdaniem jest to wykonalne. Mógłbym to popilotać ponieważ w tym momencie na tym mi zależy. A zostałoby dla potomnych.

Czy są osoby gotowe coś wnieść do tematu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 20:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Ja wyciągnąłem automat z VR6 bez wyciągania silnika, to dlaczego nie można wyciągnąć manuala.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 czerwca 2018, 20:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10548
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 666 razy
t4vw napisał(a):
Kenobi napisał(a):
Nie.
Powiem więcej jak sie człowiek uprze to sam to zrobi tylko trzeba wiedzieć jak.
Załącznik:
IMG_7807.JPG


Co powiesz na to jakbym założył nowy temat zatytułowany:

WYJMOWANIE SKRZYNI 2,5 TDI BEZ WYJMOWANIA SILNIKA

Domyślam się, że nikomu nie chce się opisywać całej procedury krok po pkroku, ale może wspólnymi siłami bardziej doświadczonych teczkowników udałoby się stworzyć w miarę czytelny opis?
Moim zdaniem jest to wykonalne. Mógłbym to popilotać ponieważ w tym momencie na tym mi zależy. A zostałoby dla potomnych.

Czy są osoby gotowe coś wnieść do tematu?
Śmiało


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 czerwca 2018, 18:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 462
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 34 razy
Jestem gotowy . ;) jeszcze u siebie nie przerabialem ale czeka mnie to nie dlugo . Komplet z dwumasa i uszczelniacz na wale przy okazji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 czerwca 2018, 14:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Ja wyciągnąłem automat z VR6 bez wyciągania silnika, to dlaczego nie można wyciągnąć manuala.


Może silnik VR6 jest po prostu krótszy od pięciocylindrowego rzędowego i wtedy łatwiej rozdzielić skrzynię od silnika? Ale tego nie wiem. Po prostu pytam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 czerwca 2018, 14:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 52
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 0 razy
.
założyłem nowy temat

Tytuł: WYJMOWANIE SKRZYNI 2,5 TDI BEZ WYJMOWANIA SILNIKA

http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=16294

Osoby, które wiedzą jak to zrobić proszę o wpisy w nowym temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB