T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 15 sierpnia 2018, 13:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 czerwca 2018, 21:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Muszę zdemontować samą ASB w mojej VR6-stce. Mam drugą do naprawy. Potrzebuję Instrukcja napraw
VW T4 1996, zeszyt Automatyczna skrzynia biegów 099, Kod literowe skrzyń biegów: DNE. Coś podobnego jak ta z Sharana. Sprawa bardzo pilna


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 czerwca 2018, 22:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 233

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
O automacie to Ci jak wiesz nic nie napiszę. Ale jeśli opadną Ci do ASB członki wszelakie, to pamiętaj, że manual vr6 mam komplet swapowy i Tobie poniżej kosztu zakupu sprzedam. Bo w ogóle Ci kibicuję i będę śledził wątek -już jesteś wielki, że masz zamiarrozłożyć i złożyć automata ....pzdrrrr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 czerwca 2018, 22:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Teraz poszedł mi simering na wale, chce ją ściągnąć samą bez silnika. Zostało mi zamocowanie jej do podnośnika skrzyni i wio na dół. Może ma ktoś dojścia żeby z wymiarować przyrząd vw 3282
i płyty ustalającej 3282/22 . Wiem że na forum nikt (prawie) nie zajmuje się automatami, a szkoda. Niema takiej opcji żebym zamienił automat na manual. Wiesz że będę drążył temat aż go ogarnę. Znalazłem w necie serwisówkę do automata, bliźniacza do mojej tylko z napędem na cztery koła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 czerwca 2018, 22:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 233

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
może na jakimś forumie asb prędzej ? Ale wierzę, że i tutaj jakiegoś wyznawcę automatów samodzielnie w nich grzebiących znajdziesz. Sam bym się chętnie nawrócił, wszak mam 1 sprawnego automata i przekonać się doń nie mogę apage satan. Zmykam bo oftop robię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 07:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
W końcu ASB na dole. Nie macie pojęcia jaka to frajda jak ASB oddzielona od silnika zjeżdża na dół do kanału bez żadnych problemów. Ręcznie porobione przyrządy serwisowe zrobiły swoją robotę. Teraz mogę zająć się naprawą ASB, chociaż w danej chwili muszę wymienić tylko simering. Moja radość jest podwójna, dlatego że żaden mechanik w okolicy nie podjął się demontażu ASB w VR6-tce. Teraz mam przyrządy to demontaż skrzyni to będzie czas paru godzin i oto mi chodziło. Od Vikinga mam drugą skrzynię uszkodzoną, jak ją naprawię pójdzie na wymianę. Z tego szczęścia wczoraj opróżniłem Ballantinesa. Wrzucą parę fotek z tej operacji. CDN.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 3 kriss (sobota, 9 czerwca 2018, 08:28) • pacark (poniedziałek, 11 czerwca 2018, 21:34) • Probe041 (sobota, 9 czerwca 2018, 12:46)
  Statystyki: 15%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 16:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 532
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: ABeL

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 20 razy
bigos1966 napisał(a):
Z tego szczęścia wczoraj opróżniłem Ballantinesa. Wrzucą parę fotek z tej operacji.

I gdzie te fotki? <57>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 18:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10548
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 666 razy
Są wyżej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 19:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Jak opróżniłem Ballantinesa to nie byłem w stanie zrobić ciekawych zdjęć z tej imprezki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 21:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3864
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 201 razy
Pomógł: 287 razy
Też liczyłem na zdjęcia z operacji opróżniania butelki


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 22:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10548
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 666 razy
Haha nie doczytałem :-P:-P:-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 czerwca 2018, 23:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 532
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: ABeL

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 20 razy
<up> <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2018, 16:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 233

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Szacun za konsekwencję, opowiadaj historię dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 czerwca 2018, 22:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Smering wymienionym, skrzynia wróciła na swoje miejsce. Przeguby mnie dobijają, strasznie długa walka z nimi, muszę znaleźć jakiś inny sposób na szybki demontaż i montaż. Niestety moja T4 musi zostać w garażu przez następny tydzień. Urwany kabel od czujnika temperatury i brak ładowania, ale to pikuś w piątek ogarnę temat. Viking, teraz pomału będę rozbierał twoją skrzynię. Fotki z prac będę wrzucał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2018, 14:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1278
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 55 razy
bigos a co takiego specjalnego jest potrzebne do demontazu ASB z VR6?
Co dorabiałes?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2018, 20:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Belka do podwieszenia silnika z hakami .
Podnośnik do skrzyni biegów
mocowanie skrzyni do podnośnika
No i jeszcze fakt taki że pierwszy raz przeprowadzam taką operację, że silnik zostaje a wyjmuję samą skrzynię.
Dodam jeszcze że żaden mechanik w okolicy nie podjął się tego. Jak usłyszał VR6 z ASB od razu dziękował.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2018, 23:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1278
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 55 razy
Dzieki za PDF-y. Jak podałeś ten numer narzędzia to sobie pogooglałem i znalazłem ten podnosnik za jedyna 1800pln i na włoskim ebay za jakies 170eur uzywany. A to nie mozna tego zrobić uzywając standardowego" dźwigu" do wyciągania silnika + podpora pod skrzynie na stopce hydraulicznej? czy to chodzi o to , że to ma być silnik w idealnej pozycji do skrzyni? przód rozbierałeś ( pas przedni ) ? czy dołem wyszła?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2018, 08:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Chodzi oto że wszystko jest zrobione za grosze w porównaniu ze sprzętem oryginalnym. Podnośnik zwykły za 360 zł, 2 metry płaskownika 3mm, pręt gwintowany 12, sztanga profilu zamkniętego 30x70 2metry 20x30 1,5metra trochę śrub z nakrętkami i to wszystko. Skrzynię ściągałem w dół. Silnik został na miejscu, nie ruszany. Szczerze to nawet nie trzeba spuszczać płyny chłodzącego, wystarczy zacisnąć przewody zaraz przy chłodnicy oleju ASB. Usztywniasz silnik tym ustrojstwem u góry, odkręcasz półosie, łapę skrzyni, śruby mocujące skrzynię z silnikiem, 3 śruby od zabieraka i górne mocowanie skrzyni. Skrzynia pięknie schodzi na dół. To tak w skrócie, za pierwszym razem obchodziłem się jak z jajkiem. Następnym razem będzie już szybciej.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: vwyogi (wtorek, 12 czerwca 2018, 10:43)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 07:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 grudnia 2016, 15:26
Posty: 7
model: Caravelle
silnik: AES

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Kolego zaimponowałes mi czy mógł bys mi zwymiarowac mocowanie Skrzynia podnośnik bo posiadam standardowy ale z takim patentem to frajda robic. Czeka mnie demontaż skrzyni w mojej VR6 i mozliwe ze zagosci umnie druga T4. Co do skrzyni którą masz jesteś ja wstanie na czesci sprzedac i czy masz do niej sprzegło

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2018, 09:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 785
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 31 razy
Pomógł: 49 razy
Podnośnik jest standardowy do skrzyni biegów ale u góry z płytą. Dorobionych jest parę płaskowników które usztywniają skrzynię do podnośnika. Ważne jest żeby podwiesić silnik u góry, żeby nie opadł przy rozłączaniu skrzyni. Do tego służy ta belka nad komorą silnika. Jeżeli chodzi o skrzynię to sam kupiłem uszkodzoną żeby ją spróbować naprawić. Z rozbieraniem skrzyni ruszam dopiero późną jesienią.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB