T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 października 2018, 04:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzień dobry

Znowu z problemem, może szanowne grono doradzi.

Pacjent T4 1995 2.4D AAB

Mam problem z "wbijaniem" biegów. Wygląda to tak, że jadąc najczęściej nie mogę wbić 3 i 4 biegu (z 2 na 3 z 2 na 4) . Po zatrzymaniu się czasem jest problem z wbiciem wstecznego , często wskakuje z szarpnięciem. Jeśli w czasie jazdy po zmianie z 1 na 2 popchnę do góry pedał sprzęgła reszta begów wchodzi elegancko i 2 i 4 i 5. Jeśli tego nie zrobię to nie wchodzą. Dodatkowo sprzęgło łapie bardzo nisko - 1 -2 cm od podłogi.

Przewaliłem forum wszerz i wzdłuż i moje typy są dwa. Albo posypało się sprzęgło, albo ta pompka przy pedale sprzęgła (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Ku temu drugiemu skłaniają mnie fakty że jak "pomogę" "pedału" :) czyli pchnę go do góry to biegi działają jak ta lala, oraz że widzę tam taki wystający trzpień chyba aluminiowy który wydaje mi się wilgotny, a w każdym razie tłusty (nie wiem czy taki powinien być). Jakiś czas temu pedał sprzęgła mi trochę skrzypiał przy wciskaniu ale po kilkuset km to ustało.

W każdym razie wydaje mi się że nie wchodzą, albo wchodzą z dużym oporem tak jakby nie działało poprawnie sprzęgło - brak "wysprzęglania"

Dla porządku jeszcze dodam że nie zauważyłem ślizgania się sprzęgła.

Pytanie zatem czy awaria tej pompki może powodować takie objawy ?
Ewentualnie może poleci ktoś warsztat/mechanika w okolicach Trójmiasta, który ne będzie od razu chciał zwalać skrzyni za miliony monet w celu weryfikacji.

Czy ewentualna wymiana tej pompki jest bardzo skomplikowana ?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 18:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 80
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
tam powinno być sucho.a z wymianą poradzisz sobie sam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 19:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2200
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 140 razy
Pomógł: 72 razy
Najpierw zmień olej w skrzyni i dolej co najmniej do dolnego poziomu wlewu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję panowie za odpowiedzi.

Problem tymczasowo rozwiązałem.
Poszperałem trochę po angielskich forach T4 i znalazłem sugestię co może być przyczyną niemożności wbicia biegów i niskiego łapania sprzęgła i to okazał się dobry trop.
Winowajcą okazał się uchwyt owej nieszczęsnej pompki przy pedale sprzęgła.
Pod pompką ktoś, zapewne poprzedni właściciel włożył dużą szajbę :
Załącznik:
20180522_175418.jpg


Szajba miała już luz, najwidoczniej destrukcja wspornika postępuje i pompka podczas wciskania pedału uginała się .
Za poradą z owego forum wbiłem w to miejsce drewniany klin:
Załącznik:
20180522_175428.jpg


I nagle odzyskałem biegi :) Co więcej wchodzą jednym paluszkiem, nie szarpie przy zmianie jak to miało do tej pory miejsce i sprzegło łapie ładnie w połowie zakresu.

Na tym samym forum znalazłem także patent na naprawienie tego wspornika bez spawania na aucie czy wymiany całego zespołu pedałów.
Na ebayu można za 13 funtów z wysyłką do Polski kupić wspornik odciążający oryginalne miejsce montowania pompki. Tak to wygląda:
Załącznik:
wspornik.jpg

Podobno całkowicie rozwiązuje problem.
Jak dojdzie i zamontuję to okaże się czy faktycznie.

Nie wiem czy było to już tutaj opisywane, jeśli tak to przepraszam za dublowanie, jeśłi nie to może komuś się przyda .

W każdym razie auto działa, biegi wchodzą jak w masło, sprzęgło elegancko wysprzęgla i łapie jak powinno.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor vadek podziękował: Jabluszko (wtorek, 22 maja 2018, 19:54)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 21:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10657
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 261 razy
Pomógł: 673 razy
Było a te wsporniki kupisz taniej na allegro


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 21:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3909
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 213 razy
Pomógł: 305 razy
Probe, jakbyś trafił to podlinkuj, bo chętnie zamontuję u siebie.
Nie jest to pilna sprawa, ale profilaktycznie chciałbym takie coś mieć.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 23:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10657
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 261 razy
Pomógł: 673 razy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7124589844


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: rafflex (środa, 23 maja 2018, 06:34)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 23:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Probe041 napisał(a):
Było a te wsporniki kupisz taniej na allegro


W takim razie za słabo szukałem na forum.
Dzięki, na allegro mam uczulenie, więc wole z jebaja, a i cena z wysyłką zdecydowanie niższa przy obecnym kursie funta.

Dojdzie zobaczymy, już widzę jeden problem, w moim aucie jest taki jakiś metalowy wspornik od kolumny kierownicy montowany w oczko przyspawane do podłogi dokładnie w miejscu gdzie ma przyjść ten zamówiony wspornik pompki - pomiędzy pedałami sprzęgła i hamulca.

Załącznik:
20180522_175448.jpg


Będzie trzeba jakoś rzeźbić i przerabiać...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 23:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10657
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 261 razy
Pomógł: 673 razy
Montowałem taką blaszkę, tutaj trochę widać https://youtu.be/5XbgkXq5onQ


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 23:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 marca 2018, 21:20
Posty: 14
model: T4 2,4D
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Tak to widziałem już na YT, ale na tym filmie nie ma tego wspornika od kolumny kierownicy.
Na wiki jest zdjęcie jak to wygląda :

Załącznik:
Armaturenbrettstütze.jpg


i jest też opis sposobu wywalenia tego oczka przyspawanego do podłogi - https://www.t4-wiki.de/wiki/Geberzylinder

Nie wiem tylko jakie zadanie ma ten wspornik i czy jak wywalę jego mocowanie nie będzie on luźny... hmmm okaże się jak dojdzie wspornik z UK


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB