T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 15:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 czerwca 2017, 23:28
Posty: 3
model: T4 Caravelle
silnik: VR6 AMV TDI ACV,AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Tak jak w temacie ,chciałbym wrzucić do niej skrzynie manualną ,bo chyba bardziej sie opłaca niż remont ,a wrażenia z jazdy ,niebo a ziemia. Któregoś dnia,doszły mnie słuchy ,że ktoś z Gdańska (wiśnia-motors) dokonał takiego zabiegu ,pisałem do nich , kazali zadzwonić ,ale nikt nie odebrał. Próbowałem 2 razy ,ale nic z tego ,może jeszcze kiedyś spróbuje ,chyba że właściciel tej T4 jest na forum. I głównie chodzi mi o to ,że za Boga nie mogę nigdzie znaleźć z czego podejdzie skrzynia do tego silnika ,to jest moim głównym problemem ,bo z resztą jakoś sobie poradzę ,ale od czegoś trzeba zacząć. Czy ktoś posiada jakąś wiedzę na ten temat? <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 18:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Myślę, że możesz zacząć od przeglądnięcia tego co już w temacie zostało napisane <good>

http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=14135


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 18:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Skrzynia od 2.8 AES manualna lub każda 02G/02B z wieloklinem 28 od innych powinna pasować ze śledztwa jakie nie tak dawno robiłem w etka :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Probe041 napisał(a):
Skrzynia od 2.8 AES manualna lub każda 02G/02B z wieloklinem 28 od innych powinna pasować ze śledztwa jakie nie tak dawno robiłem w etka :D



Niestety - pasuje TYLKO od vr6. Bebechy ma jak długa 02g, ale dzwon zupełnie inny. Podobnie z dwumasą. Jak z ACV, ale już śrub więcej. Zdobycie z cudem graniczy niestety. Mam wszystkie skrzynie obok siebie do porównania - z "natury" więc piszę.



Za ten wpis autor Viking podziękował: Probe041 (poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 stycznia 2018, 21:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Mam V6 z manualem z VR6 działa OK. Przy 100km/h mam 2100 obrotów. Top speed jeszcze nie robiłem. Trochę ciężko wchodzi wsteczny, ale to chyba efekt wyrąbanych kulek na wybieraku, jeszcze nie sprawdzałem. Nie ja robiłem swapa - tak kupiłem. Osobiście preferowałbym automata.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 17:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 20 czerwca 2017, 23:28
Posty: 3
model: T4 Caravelle
silnik: VR6 AMV TDI ACV,AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ty wczoraj dodałeś zdjęcia tego T4 V6 bussines z manualem ,jak mniemam :D A wiesz może z czego zostało dobrane sprzęgło do tej skrzyni? Normalnie z T4 VR6?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 18:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
Jasne , że będzie działać i pasuje -toż ten "v6" to najzwyczajniej vr6 24v, blok praktycznie identyczny... Cały mechanizm zewnętrzny powinien pasować od skrzyni 02G


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 20:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Viking napisał(a):
Jasne , że będzie działać i pasuje -toż ten "v6" to najzwyczajniej vr6 24v, blok praktycznie identyczny


zgadza się, róznica tylko w ilości zaworów




>Ty wczoraj dodałeś zdjęcia tego T4 V6 bussines z manualem ,jak mniemam :D A wiesz może z czego zostało dobrane sprzęgło do tej skrzyni? >Normalnie z T4 VR6

Tak to ja. na forum mam problemu z wrzucaniem zdjęć a bez zdjęć się nie liczy :P
Mam zonka bo mam błąd P0600 czyli brak komunikacji z jednym z modułów i prawdopodobnie jest to brak komunikacji z modułem skrzyni biegów. Chyba przez to został wyłączony ESP. I teraz pytanie po swapie na manuala jak usunąć ten błąd? Czy trzeba gdzieś VAG-iem zmieniać ustawiania?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 22:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wypadałoby podać cały kod z opisem błędu :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 23:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Pisałem, błąd to P0600 Serial communication link


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 stycznia 2018, 23:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Vagcom coś takiego wypluwa?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 00:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe041 napisał(a):
Vagcom coś takiego wypluwa?



Kolega zrobił szybki skanik używając adaptera do obd2 i telefonu z płatną apką. Dodatkowo swieci mi sie kontrolka ESP i ABS oraz check engine, ale to ostatnie to raczej po tym jak próbowałem odpalić auto kluczykiem bez immo.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 00:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czyli tak jak myślałem, podepnij coś właściwego i wtedy dopiero się można martwić.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 01:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Taki jest plan na jutro. Podłączymy się z VAG-COM i popatrzmy.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Właśnie jest walka i nie mozemy znaleźć w ktorym module zmienić ustawienie z automatu na manual po usunięciu skrzyni. Mam polskiego VAGa.

EDYCJA
Poleglismy. Cały internet przeczesany i nic nie ma. Zarówno na forach w US czy UK. Niemieckiego nie znam
Udało mi się znaleźć ciekawy wątek:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... sion/page2


konkluzja jest taka, ze manual z VR6 do VR6 pasi i kodowanie jest do zrobienia natomiast manual z VR6 do V6 fizycznie pasuje, ale z powodu braku TCU systemy ABS i ESP są dezaktywowane i nie ma info jak je aktywować. w podlinkowanym wątku twierdza, ze w audi takie myki robią, ale nikt za darmo sie wiedza nie podzieli w całych stanach moze kilka osób wie jak to zrobić.
Zna ktos jakiegos super magika który byłby tow stanie ogarnąć?
Jezeli sobie nie poradze to wracam do automata ( mój sprawny ). Jazda bez ESP i ABS jakos mi sie nie uśmiecha.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB