T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 września 2018, 11:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 07:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 czerwca 2015, 09:49
Posty: 3
model: 1993
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Mam t4 z 93 roku. 2,4 d. przy wymianie osłony przegubu wewnętrznego, tego od strony pasażera, zauważyłem że flansza, gdy złapać za przykręconą półoś i nią poruszać to ma poprzeczny luz, 1,5 do 2 milimetrów. Tu na forum znalazłem wiele na temat flanszy po drugiej stronie, jednak nic na temat tej od pasażera (ta zaraz przy skrzyni). T4 mam od 2 miesięcy, wiele potrafię zrobić sam, jednak mechanikiem nie jestem. Prawdopodobnie mam tę wersję z zawleczką do wybicia, bo na samej flanszy nie widziałem żadnej śruby. próbowałem znaleźć coś w googlach, mam książki o t4. nigdzie nie ma sensownej podpowiedzi jak to zrobić, nawet porządnego czytelnego schematu skrzyni biegów.
1. Czy taki luz jest normalny(choć wydaje mi się że raczej nie)?
2. Co trzeba wymienić by to naprawić?
3. Czy aby to naprawić trzeba ściągnąć skrzynie biegów?
4. Co, po krótce, trzeba zrobić by to wymienić?
Z góry dziękuję:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 11:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Olej do spuszczenia ze skrzyni, półoś trzeba wybić a potem odkręcić przedłużenie półosi i w środku jest łożysko przy flanszy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 czerwca 2015, 09:49
Posty: 3
model: 1993
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jasne. po drugiej stronie. piszę o tej stronie od pasażera. tam nie ma przedłużenia. flansza jest wmontowana jakby bezpośrednio w skrzynie. wałek flanszy ma 10-15 centymetrów i wchodzi bezpośrednio w mechanizm różnicowy. o tej stronie piszę. nigdzie nie mogę znaleźć jak naprawić ten luz. co trzeba wymienić i czy trzeba wyciągać skrzynie by to zrobić. dzięki za odpowiedź.


https://lh3.googleusercontent.com/-4mKj ... 945f4a.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 13:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1868
Lokalizacja: PL-Ostróda / De - Gronau / PL-Miechów
model: t4 / t4 / sharan
silnik: 2,4d/2,8vr6/2.5tdi

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 45 razy
Witaj , na zdjęciu pokazałeś stronę kierowcy a nie pasażera. Więc, o którą stronę dokładnie chodzi ?
Strona od kierowcy także wychodzi w podobny sposób co przeciwna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lipca 2015, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 czerwca 2015, 09:49
Posty: 3
model: 1993
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Faktycznie. Pomyliłem strony. Mój błąd. Wciąż się uczę budowy t4. A więc strona kierowcy. Luz na flanszy. Jak naprawić? Co wymienić? Czy trzeba ściągać skrzynie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 17:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 01:08
Posty: 8
Lokalizacja: Polska
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć.
Czy da się jakoś wyjąć flansze ze skrzyni od strony kierowcy ?
Nie ma tam żadnej zaślepki.
Skrzynia eez.
Z góry dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 18:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Tak, sam ostatnio tam simmering u siebie w garażu wymieniałem. Wyrywasz flanszę razem z półosią w takich garażowych warunkach. Wcześniej trzeba spuścić olej ze skrzyni.
Flansza siedzi na takim samym zabezpieczeniu w dyfrze jak przegub zewnętrzny na półosi, szarpiąc całość sprężyna się poddaje i flansza wyskakuje. Trzeba użyć dużej siły aby wyskoczyła więc dobrze podeprzyj auto zawczasu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 19:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 01:08
Posty: 8
Lokalizacja: Polska
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Już wyciągląłem wkręcając śruby w tą flansze i one ja wycisneły.
Ale dzięki Probe041 !!!

Napiszcie mi jeszcze czy na wyjściu na półosie w mechanizmie różnicowym może być luz. Jeżeli tak to jaki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 21:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
A co do wbijania jej z powrotem to ja używam długiej cienkiej beleczki drewnianej i impulsatora kinetycznego z naprowadzeniem trzonkowym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: piterdh (niedziela, 17 grudnia 2017, 11:19)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 12:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 maja 2014, 01:08
Posty: 8
Lokalizacja: Polska
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Czy ktoś wie jak wyciągnąć tą druga flanszę, od strony pasażera ? Dodam że silnik to ten mocniejszy silnik 151KM.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 13:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10619
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Tak samo wyrywasz tylko łożysko z podporą trzeba odkręcić http://t4-wiki.de/wiki/Flanschwelle#Fla ... etriebe.29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB