T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2018, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Cześć, od dawna mnie na forum nie było, ale wróciłem kiedy przyszedł czasu na ponowny zakup T4.
Jeździłem wczoraj teczką 2,5 TDI z automatem, ale jego zachowanie zniechęciło mnie do zakupu. Obroty rosły niewspółmiernie z prędkością, do tego jak skrzynia wbiła 3 lub 4 po odpuszczeniu gazu obroty silnika spadały do wolnych. Na co dzień też jeżdżę automatem, więc takie zachowanie wydawało mi się niewłaściwe. Przeczytałem chyba wszystkie tematy związane z automatyczną skrzynią i nadal nie rozwiały one moich wątpliwości. Znalazłem na yt filmy użytkownika tata_artur i skrzynia zachowywała się podobnie jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=KjWE069 ... e=youtu.be
Czy ktoś, kto posiada sprawny automat w 2,5 TDI, może mi podesłać film jak skrzynia powinna działać? Najbardziej zależy mi na czymś takim:
- start z zatrzymania, dość łagodne rozpędzanie, tak z 1/2 gazu. Dojście do ~80 km/h, odpuszczenie gazu i po 5-10 sekundach ponowne dodanie.
Sprzedający naprawiał konwerter (wg faktury), dosłownie rok temu i mówi, że dla niego takie zachowanie jest normalne.
Poza tym skrzynia chodziła ok, biegi zmieniała płynnie, bez szarpnięć. Dodam, że wg sprzedającego EGR jest nieaktywny / zaślepiony / wywalony.
Do tego założył oryginalne chłodzenie oleju (na oryginalnych, nowych częściach), bo podobno było wywalone.
Wiem, że większość odradza automatyczne skrzynie tutaj, ale ten konkretny egzemplarz spełnia wszystkie moje wymagania (długa caravella, motylki i klima i zdrowa blacha). Niestety jest to jedyny egzemplarz w promieniu 250 km ode mnie, który jest w górnym zakresie mojego budżetu. Wrzucanie 4-5 tyś. zł w remont skrzyni, albo wymiana na manual średnio mi się uśmiechają.
Sprzedawca ma podjechać do warsztatu, gdzie robili mu skrzynię i też ją sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 sierpnia 2018, 09:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ujeżdżam mojego automata już 10lat, ma nalatane 380kkm, co 60kkm wymiana oleju i skrzynia smiga bez żadnych błędów na VAGu
generalnie to płaczą ci co kupili automata z grubo kręconym przebiegiem i po kimś kto o skrzynie nie dbał i nie umiał jej dobrze eksploatować

faktycznie dziwnie sie zachowuje na tym filmiku, w porównaniu do mojej, ale trzeba byłoby zasięgnąc języka czy w T4 nie montowali rózne typy automatycznych skrzyn bo moja CGK jest połaczona z benzyna i chodzi inaczej

u mnie biegi 1-2-3 czuć że pracuja na tarczkach, dodając gazu podnoszą sie obroty i samochód przyspiesza, puszczając gaz obroty delikatnie spadaja i samochód delikatnie zwalnia, bieg 4 jest załaczany na sztywno i jedzie się jak w manualu
fajne jest, że np jadąc z górki na 3 biegu z właczonym D, puszczając nogę z gazu obroty delikatnie spadają a po chwili podnoszą się i auto zaczyna hamować silnikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 sierpnia 2018, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 19:42
Posty: 16
model: caravelle
silnik: 2,5tdi 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Filmik jest mój z okresu jak próbowałem doprowadzic do ładu moją skrzynię. Trafił do sieci bo też szukałem potwierdzenia czy to tak ma być bo wiele osób stwierdziło że tak na czele z panem Łokajem z Autotransmisja w Jankach u którego skrzynia była w naprawie. Niestety wcześniej wiele innych ewidentnych objawów nieprawości przedstawiał jako prawidłowe zachowanie więc trudno było mi uwierzyć i tym razem.
Teraz po długich dalszych bojach wiem że to nie jest prawidłowe zachowanie.
Na 1 i 2 biegu tak ma być jak na filmie wyłącznie. 3 i 4 powinny byc zapinane "na sztywno".
Filmu z prawidłowo działającym automatem nie zrobię bo już zdążyłem sprzedac moja t4 z automatem.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB