T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=15587 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | debu [ czwartek, 9 listopada 2017, 14:37 ] |
Tytuł: | VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów |
Witam Koledzy czy przy demontażu skrzyni biegów w VW T4 2.5 TDI 98r. ACV 102 KM konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ? Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę jeśli da się to zrobić bez wyciągania silnika z budy. Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ? Jest coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby czegoś nie uszkodzić ? wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze? czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu. zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy? coś ,ktoś robił już ? |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 9 listopada 2017, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów |
debu napisał(a): konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ? nie debu napisał(a): Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ? nie debu napisał(a): wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze? nie debu napisał(a): czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu. Silnika nie trzeba opuszczać wystarczy go na poluzowanej prawej poduszce przesunąć maksymalnie do przodu. debu napisał(a): zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy? Ja wyciągałem tylko półoś z lewej , a z drugiej przedłużenie, może się da bez kompletnego demontażu ale ja miałem do roboty przeguby. Ogólnie upierdliwa i ciężka robota, ja demontuje wszystkie węże chłodnicze po prawej stronie silnika te małe, szczególnie w wersji z dwoma nagrzewnicami i klimą ( ułatwia i nie pourywasz nic ). Wymontowałem także metalową rurkę powrotu chłodziwa tą przykręconą jedną ze śrub rozrusznika. Demontuje także grube węże od chłodnicy - łatwiej przesunąć silnik i nie musisz uważać na uszkodzenia. Mimo takiej demolki i tak skrzynia ledwie wyłazi obok sanek - pomagałem sobie dechą. Jak dla mnie robota tylko na kanale lub podnośniku i to w dwie osoby, choć znam gościa mechanika co sam wydziera skrzynię ale on na prawdę duży i silny jest. |
Autor: | debu [ piątek, 10 listopada 2017, 00:11 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów |
dziękuję za taki wyczerpujący opis, tego właśnie szukałem wymieniałem już sprzęgła w kilku autach, ale chyba sobie odpuszczę tym razem wymianę bo samemu się tylko pozrywam |
Autor: | peters [ sobota, 11 listopada 2017, 02:44 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów |
Zrobisz sam nie poddawaj sie. Wyciaganie skrzyni lub silnika w t4 to bajka. Ja wyciagam zawsze wszystko razem. Wozek pod spod I delikatnie wyjezdzam. Warto tez zaklinowac silnik aby ci sie nie przewrocil. Odkrecasz zderzak blotnik I belke pod nim. |
Autor: | De'D [ czwartek, 16 listopada 2017, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: VW T4 2.5 TDI 98r. - demontaż skrzyni biegów |
No gorzej jak chcesz sam pogrzebać, a tu klima do rozszczelnienia i nie ma czym jej odessać albo brak paleciaka czy tam żurawika itp. Wyciągałem skrzynie sam (zmiana AT na Manual) + kanał, żaba i lewarek hydrauliczny, Bez rozpinania klimy, bez obszernego rozpinania chłodzenia( tylko 2 grube węże od dołu) kilka drewnianych klapek, lewarek VW do odsunięcia silnika i poszło. przy odsuwaniu silnika warto na spokojnie to robić i kontrolować napięcia węży, wiązek, itp.W moim przypadku akurat przy max wysuniętym silniku oparłem go rolką altka o podłużnice (przez gumową wkładkę ) i akurat węże były na styk - napięte ale nie przeciągnięte. Skrzynia wychodzi na 1 cm obudową od sanek. Przedłużenia prawej osi nie demontowałem, jedynie poluzowałem łapę na śrubach w bloku. Ładnie zeszło/weszło |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |