T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 stycznia 2018, 05:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 listopada 2017, 14:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Witam

Koledzy czy przy demontażu skrzyni biegów w VW T4 2.5 TDI 98r. ACV 102 KM konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ?
Możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę jeśli da się to zrobić bez wyciągania silnika z budy. Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ? Jest coś, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, żeby czegoś nie uszkodzić ?
wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze?
czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu.
zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy?

coś ,ktoś robił już ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 listopada 2017, 19:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6546
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
debu napisał(a):
konieczne jest wyciąganie silnika ze skrzynią ?

nie
debu napisał(a):
Czy trzeba odkręcać maglownice, odkręcać zawieszenie z obydwu stron, sanki ?

nie
debu napisał(a):
wydech trzeba odkręcić np. gdzieś przy katalizatorze?

nie
debu napisał(a):
czy opuszcza się silnik na tyle mało, że wydech może zostać na miejscu.

Silnika nie trzeba opuszczać wystarczy go na poluzowanej prawej poduszce przesunąć maksymalnie do przodu.
debu napisał(a):
zawieszenie z lewej strony trzeba kompletne odkręcić, czy tylko półoś, ewentualnie drążek kierowniczy?

Ja wyciągałem tylko półoś z lewej , a z drugiej przedłużenie, może się da bez kompletnego demontażu ale ja miałem do roboty przeguby.
Ogólnie upierdliwa i ciężka robota, ja demontuje wszystkie węże chłodnicze po prawej stronie silnika te małe, szczególnie w wersji z dwoma nagrzewnicami i klimą ( ułatwia i nie pourywasz nic ). Wymontowałem także metalową rurkę powrotu chłodziwa tą przykręconą jedną ze śrub rozrusznika. Demontuje także grube węże od chłodnicy - łatwiej przesunąć silnik i nie musisz uważać na uszkodzenia.
Mimo takiej demolki i tak skrzynia ledwie wyłazi obok sanek - pomagałem sobie dechą. Jak dla mnie robota tylko na kanale lub podnośniku i to w dwie osoby, choć znam gościa mechanika co sam wydziera skrzynię ale on na prawdę duży i silny jest.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: debu (piątek, 10 listopada 2017, 00:06)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 kwietnia 2013, 19:04
Posty: 36
model: T4 blaszak 98r.
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
dziękuję za taki wyczerpujący opis, tego właśnie szukałem <beer>

wymieniałem już sprzęgła w kilku autach, ale chyba sobie odpuszczę tym razem wymianę bo samemu się tylko pozrywam :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 02:44 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 782
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
Zrobisz sam nie poddawaj sie. Wyciaganie skrzyni lub silnika w t4 to bajka. Ja wyciagam zawsze wszystko razem. Wozek pod spod I delikatnie wyjezdzam. Warto tez zaklinowac silnik aby ci sie nie przewrocil. Odkrecasz zderzak blotnik I belke pod nim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 23:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 390
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 18 razy
No gorzej jak chcesz sam pogrzebać, a tu klima do rozszczelnienia i nie ma czym jej odessać :)
albo brak paleciaka czy tam żurawika itp.

Wyciągałem skrzynie sam (zmiana AT na Manual) + kanał, żaba i lewarek hydrauliczny,
Bez rozpinania klimy, bez obszernego rozpinania chłodzenia( tylko 2 grube węże od dołu)
kilka drewnianych klapek, lewarek VW do odsunięcia silnika i poszło.
przy odsuwaniu silnika warto na spokojnie to robić i kontrolować napięcia węży, wiązek, itp.W moim przypadku akurat przy max wysuniętym silniku oparłem go rolką altka o podłużnice (przez gumową wkładkę ;) ) i akurat węże były na styk - napięte ale nie przeciągnięte. Skrzynia wychodzi na 1 cm obudową od sanek.
Przedłużenia prawej osi nie demontowałem, jedynie poluzowałem łapę na śrubach w bloku. Ładnie zeszło/weszło


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB