T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=15573 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | norbi75 [ sobota, 16 grudnia 2017, 20:29 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Witam. Wymieniłem frez oraz przegub wewnętrzny z prawej strony . Wibracje jak były tak dalej są. Podczas testów zauważyłem że przy pierwszym przekroczeniu 120km/h wibracje jakby były mniej wyczuwalne,a po przejechaniu kilku następnych kilometrów się zwiększają. Tak samo podczas mocnego przyspieszania są mniej wyczuwalne a największe podczas zdjęcia nogi z gazu.Co jest też dziwne wyczuwalne są podczas mocniejszego hamowania chociaż 4 tarcze hamulcowe są nowe. Czy ktoś się orientuje jakie byłyby objawy przy krzywej piaście lub półosi . |
Autor: | virus [ sobota, 16 grudnia 2017, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Dziwna sytuacja widze że dotyka coraz wiecej osób. Ja mam to samo i juz zwątpiłem mechanik stwierdził że przeguby więc wszystkie nowe wysoka półka, wałek półosi zregenerowany wraz z podporą. Koła zmieniałem przód tył i nic. zostało mi sprawdzić tarcze i ewentualnie zmiana felg i opon. |
Autor: | norbi75 [ niedziela, 17 grudnia 2017, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
U mnie zmienione wszystkie cztery tarcze hamulcowe .Koła (felgi z oponami ) zakładane trzy komplety i bez zmian. Też już tracę cierpliwość do tego auta |
Autor: | virus [ niedziela, 17 grudnia 2017, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Na grupie na FB kiedyś ktoś napisał że to może być maglownica. W moim podobno była regenerowana ale poprzedni właściciel co normalne dużo bajek opowiadał |
Autor: | norbi75 [ piątek, 6 kwietnia 2018, 12:13 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Witam po dłuższej przerwie. Problem w końcu rozwiązany. Przyczyną wibracji była krzywa tylna piasta. Po zamontowaniu nowych tylnych tarcz jedna po pewnym przebiegu się skrzywiła więc podejrzenie padło na piastę ponieważ z przodu już wszystko co było możliwe zostało wymienione. Po wymianie piasty z łożyskiem wibracje znikły W życiu bym nie pomyślał że krzywa tylna piasta może powodować wibracje nadwozia wraz z kierownicą. |
Autor: | Adampio [ piątek, 6 kwietnia 2018, 17:14 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Czy tę krzywość da się jakoś zmierzyć na samochodzie, czy to tylko diagnoza post factum? |
Autor: | norbi75 [ sobota, 7 kwietnia 2018, 00:15 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Mechanik przy wymianie tarcz stwierdził że jeżeli krzywa jest piasta nowa tarcza się po pewnym czasie skrzywi. Można też sprawdzić bicie piast i tarcz specjalnym zegarem ale zawsze jest problem z jego zamocowaniem. |
Autor: | peters [ sobota, 7 kwietnia 2018, 09:57 ] |
Tytuł: | Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h |
Na innym forum kolega dorabia I ulepsza. Telefon na PW. To samo robi co moto max torun. Tylko taniej. Robilem ostatnio przy vw sharan. Tylko do niego pasuje od 102km. Moim zdaniem frez nie bedzie robil trzesawiska z auta. Ja mialem problem tylko podczas ruszania I na malych predkosciach. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |