T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=52&t=15573
Strona 2 z 2

Autor:  norbi75 [ sobota, 16 grudnia 2017, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Witam.
Wymieniłem frez oraz przegub wewnętrzny z prawej strony .
Wibracje jak były tak dalej są.
Podczas testów zauważyłem że przy pierwszym przekroczeniu 120km/h wibracje jakby były mniej wyczuwalne,a po przejechaniu kilku następnych kilometrów się zwiększają.
Tak samo podczas mocnego przyspieszania są mniej wyczuwalne a największe podczas zdjęcia nogi z gazu.Co jest też dziwne wyczuwalne są podczas mocniejszego hamowania chociaż 4 tarcze hamulcowe są nowe.
Czy ktoś się orientuje jakie byłyby objawy przy krzywej piaście lub półosi .

Autor:  virus [ sobota, 16 grudnia 2017, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Dziwna sytuacja widze że dotyka coraz wiecej osób. Ja mam to samo i juz zwątpiłem mechanik stwierdził że przeguby więc wszystkie nowe wysoka półka, wałek półosi zregenerowany wraz z podporą. Koła zmieniałem przód tył i nic. zostało mi sprawdzić tarcze i ewentualnie zmiana felg i opon.

Autor:  norbi75 [ niedziela, 17 grudnia 2017, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

U mnie zmienione wszystkie cztery tarcze hamulcowe .Koła (felgi z oponami ) zakładane trzy komplety i bez zmian.
Też już tracę cierpliwość do tego auta <h>

Autor:  virus [ niedziela, 17 grudnia 2017, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Na grupie na FB kiedyś ktoś napisał że to może być maglownica. W moim podobno była regenerowana ale poprzedni właściciel co normalne dużo bajek opowiadał :)

Autor:  norbi75 [ piątek, 6 kwietnia 2018, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Witam po dłuższej przerwie.
Problem w końcu rozwiązany.
Przyczyną wibracji była krzywa tylna piasta.
Po zamontowaniu nowych tylnych tarcz jedna po pewnym przebiegu się skrzywiła więc podejrzenie padło na piastę ponieważ z przodu już wszystko co było możliwe zostało wymienione.
Po wymianie piasty z łożyskiem wibracje znikły :)
W życiu bym nie pomyślał że krzywa tylna piasta może powodować wibracje nadwozia wraz z kierownicą.

Autor:  Adampio [ piątek, 6 kwietnia 2018, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Czy tę krzywość da się jakoś zmierzyć na samochodzie, czy to tylko diagnoza post factum?

Autor:  norbi75 [ sobota, 7 kwietnia 2018, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Mechanik przy wymianie tarcz stwierdził że jeżeli krzywa jest piasta nowa tarcza się po pewnym czasie skrzywi.
Można też sprawdzić bicie piast i tarcz specjalnym zegarem ale zawsze jest problem z jego zamocowaniem.

Autor:  peters [ sobota, 7 kwietnia 2018, 09:57 ]
Tytuł:  Re: Wibracje na kierownicy oraz karoseri powyżej 120 km/h

Na innym forum kolega dorabia I ulepsza. Telefon na PW. To samo robi co moto max torun. Tylko taniej. Robilem ostatnio przy vw sharan. Tylko do niego pasuje od 102km. Moim zdaniem frez nie bedzie robil trzesawiska z auta. Ja mialem problem tylko podczas ruszania I na malych predkosciach.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/