T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 września 2018, 11:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Wymieniłem frez oraz przegub wewnętrzny z prawej strony .
Wibracje jak były tak dalej są.
Podczas testów zauważyłem że przy pierwszym przekroczeniu 120km/h wibracje jakby były mniej wyczuwalne,a po przejechaniu kilku następnych kilometrów się zwiększają.
Tak samo podczas mocnego przyspieszania są mniej wyczuwalne a największe podczas zdjęcia nogi z gazu.Co jest też dziwne wyczuwalne są podczas mocniejszego hamowania chociaż 4 tarcze hamulcowe są nowe.
Czy ktoś się orientuje jakie byłyby objawy przy krzywej piaście lub półosi .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 grudnia 2017, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 167
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 8 razy
Dziwna sytuacja widze że dotyka coraz wiecej osób. Ja mam to samo i juz zwątpiłem mechanik stwierdził że przeguby więc wszystkie nowe wysoka półka, wałek półosi zregenerowany wraz z podporą. Koła zmieniałem przód tył i nic. zostało mi sprawdzić tarcze i ewentualnie zmiana felg i opon.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 grudnia 2017, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
U mnie zmienione wszystkie cztery tarcze hamulcowe .Koła (felgi z oponami ) zakładane trzy komplety i bez zmian.
Też już tracę cierpliwość do tego auta <h>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 grudnia 2017, 21:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 167
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 8 razy
Na grupie na FB kiedyś ktoś napisał że to może być maglownica. W moim podobno była regenerowana ale poprzedni właściciel co normalne dużo bajek opowiadał :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2018, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam po dłuższej przerwie.
Problem w końcu rozwiązany.
Przyczyną wibracji była krzywa tylna piasta.
Po zamontowaniu nowych tylnych tarcz jedna po pewnym przebiegu się skrzywiła więc podejrzenie padło na piastę ponieważ z przodu już wszystko co było możliwe zostało wymienione.
Po wymianie piasty z łożyskiem wibracje znikły :)
W życiu bym nie pomyślał że krzywa tylna piasta może powodować wibracje nadwozia wraz z kierownicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 kwietnia 2018, 17:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2170
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 134 razy
Pomógł: 69 razy
Czy tę krzywość da się jakoś zmierzyć na samochodzie, czy to tylko diagnoza post factum?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 kwietnia 2018, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Mechanik przy wymianie tarcz stwierdził że jeżeli krzywa jest piasta nowa tarcza się po pewnym czasie skrzywi.
Można też sprawdzić bicie piast i tarcz specjalnym zegarem ale zawsze jest problem z jego zamocowaniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 kwietnia 2018, 09:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 907
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 24 razy
Na innym forum kolega dorabia I ulepsza. Telefon na PW. To samo robi co moto max torun. Tylko taniej. Robilem ostatnio przy vw sharan. Tylko do niego pasuje od 102km. Moim zdaniem frez nie bedzie robil trzesawiska z auta. Ja mialem problem tylko podczas ruszania I na malych predkosciach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB