T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie. Jestem w trakcie poszukiwania T4 za granicą. Chciałem dowiedzieć się jakie przebiegi robią oryginalne (lub nie oryginalne) koła dwumasowe. Czy jeśli auto ma nabite 250 - 300 tys. km koło dwumasowe jest już raczej wymienione czy spodziewać się rychłej wymiany.

Z góry dzięki za podzielenie się informacjami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 20:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
W moim acv mam już prawie 3 z przodu.Auto kupiłem od drugiego właściciela,który miał go 11 lat i według jego zeznań sprzeglo jest jeszcze fabryczne.Ale już trochę ciężko wciskać i czuć lekkie drgania na pedale podczas wciskania sprzęgła.Tak więc psychicznie już się przymierzam do sporego wydatku.Ale pocieszające jest to że jeżdżę już tak jakiś czas i proces nie postępuje jakoś w ekspresowym tempie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 20:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
ja na liczniku ma 350 i znieniałem ale tylko dlatego że sprzęgło padło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 21:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A ja (2.4D) jeżdżę na jednomasowym :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja zmieniłem przy 270tys bo demontowałem skrzynię a działało jeszcze dobrze myślę że do 300tyś dało by rade


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 marca 2017, 23:14
Posty: 7
Lokalizacja: Norwegia
model: Caravelle syncro
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Hej,
zmieniałem po 370 tys i ostrym kręceniu kółek na lodzie. Dość ostro stukało .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 12:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi więc że średnio gdzieś w okolicach 300 tys. km należy się tego kosztu spodziewać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 15:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
ja mam prawie 330 na blacie ale ani sprzeglo ani masa nie byla wymieniana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 marca 2017, 15:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dużo zależy od sposobu użytkowania przez poprzednich kierowników.Jak auto latalo dużo po trasach to wiadomo, że dłużej sprzęgło posłuży niż jak auto dużo po mieście się kręci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 06:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
A ja ma takie jedno pytanie, a skąd wiadomo że dwumasa do wymiany , jakie są objawy ? Wiem trochę zbaczam z tematu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 10:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jak będzie do wymiany to poczujesz. Zaczniesz zadawać pytania typu co to może być, że szarpie po zmianie biegów, trzęsie budą przy pewnych obrotach, coś się tłucze przy gaszeniu i odpalaniu silnika itp.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 11:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Kenobi ja wiem bo jestem po wymianie i wcale nie było go słychać, wystarczyło prawą nogą wycisnąć pedał do połowy i czuć było wibracje na pedale.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 11:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pittrans napisał(a):
pedał do połowy i czuć było wibracje na pedale.

Przy tylko takich objawach to ja bym dwumasy nie wymieniał jeszcze baaardzo długo. Duże wahania osiowe miało po wymontowaniu ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2018, 15:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Mechanik mówił że jeszcze mogło latać ale jak już na wierzchu. A czy duże to nie wiem, bo się na tym do końca nie znam .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2018, 18:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 20 maja 2016, 10:45
Posty: 5
Lokalizacja: wlkp
model: transporter
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
O kurcze. To 2.4 aab ma dwumase?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2018, 18:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
2.4 AJA tak, AAB nie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2018, 20:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
U mnie w AXG przy 320kkm robiona bylo sprzeglo bo wysprzeglik ciekl. Dwumasa ori w stanie idealnym zostala na aucie. Kenobi slusznie prawi.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 maja 2018, 07:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 10 maja 2018, 07:23
Posty: 6
Lokalizacja: Wieliczka
model: W123
silnik: 230CE

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Na wstępie zaznaczę, że nie popieram druciarstwa, ale czy w VW da się wymienić dwumas na zwykłe sprzęgło? Tego typu zmiany możliwe są np w silniku 2.0 D4D w Toyocie. Ten sam motor montowany był do Corolli E12 (90, 110 i 116KM) i do Avensisa T25 (116KM) i w Avensisach da się założyc sprzęgło zwykłe z Corolli. Skąd to wiem? Bo mam w rodzinie Avensisa z tym silnikiem i dwumas przy 270tys jest w prawdzie jeszcze bez zarzutu, ale podczas rozmów z mechanikiem pojawiła się taka propozycja, gdy problem się pojawi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 maja 2018, 09:30 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Odpowiedź znajdziesz na forum.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 lipca 2018, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 maja 2013, 22:51
Posty: 4
model: vw t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Panie! Witam Panów!
Jako że to mój pierwszy post zatem witam Was serdecznie i liczę na dobrą współpracę:)

Nie przedłużając przejdę do sedna sprawy mojego dylematu
Użytkuję VW T4 2.4D AAB 1996r grudzień Multivan po lifcie skrzynia DKA VIN VW2ZZZ70ZVH014930
Zaczęło mi piszczeć łożysko oporowe przy przebiegu 325 tys km a następnie przy ruszaniu pojawiły się szarpanie oraz wyczuwalny na pedale sprzęgła drżenie i opory więc postanowiłem zakupić kpl sprzęgło Tak więc podjechałem do hurtowni moto. i zaczęły się schody
Po pierwszej wizycie w sklepie wyszło że w aucie mam zwykłe sprzęgło a po drugiej wizycie u innego sprzedawcy wyszło że mam dwumasę
I tak mam dylemat ponieważ chciałbym już w sobotę zacząć i najlepiej wymienić sprzęgło + łożysko + uszczelniacz a dalej jestem w kropce co zakupić by później nie stać z robotą...
Myślę że jest ku temu okazja by Was zapytać o poradę ew sugestie
Zatem będę wdzięczny za odpowiedź zwrotną
Pozdrawiam z 3miasta


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB