T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lutego 2019, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cześć. Spotkała mnie bardzo niemiła sytuacja. Wybrałem się z dziewczyną z Bydgoszczy do Krynicy Zdroju i po drodze awarii uległa skrzynia biegów. Zaczęło się niewinnie. Podczas postoju w kolejce na bramkach na a4 przed Krakowem nagle szarpnęło. Było zapięte D i silnik pracował na niskich obrotach. Potem stałem w korku i sytuacja się powtarzała, ale gdy jechałem na biegach 2-4 wszystko było ok. Sytuacja pogorszyła się gdy dojechaliśmy do Nowego Sącza. Tam na światach jak zredukowało do jedynki słyszałem już wyraźnie takie chrobotanie jakbym ciągnął coś są sobą, wiecie, rurę wydechową czy coś. Zjechałem na stację i miałem mocny dylemat. Jechać dalej (pozostało jakieś 30km) czy co robić? Postanowiłem pojechać i opłaciło się. Dojechaliśmy, na trasie nie było żadnych świateł ani innych sytuacji, która zmuszałaby skrzynie do redakcji ja jedynkę. Na koniec przy wiedzie na podwórko pensjonatu już nie chciał w ogóle ruszyć do przodu. Poradziłem sobie parkując na wstecznym.

Co teraz? Tylko laweta, czy jest jakiś myk aby np ruszać z dwójki? Czy tylko laweta (600km ile ja na to wydam?)
Czy te objawy sugerują coś? Ktoś miał podobnie? Jutro będę dzwonił do warsztatu który zna się na tych skrzyniach(niestety Poznań), i ewentualnie szukał pomocy na miejscu. Jakieś rady?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lutego 2019, 22:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Laweta do domu plus przekładka na manual plus worek złota


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2019, 00:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja bym na początek podłączył vaga i zobaczył jakie są błędy. Olej czasami nie uciekł Ci ze skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2019, 09:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Napisz do Kubka on jest z tamtego rejonu może ci poleci jakiegoś magika co byś do domu wrócił


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2019, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Laweta do domu plus przekładka na manual plus worek złota

No już wróciłem z autem na lawecie właśnie, 1300 to i tak nie najgorzej.

Jest to bardzo prawdopodobne rozwiązanie jednak obawiam się kilku rzeczy
- jak będzie zachowywał się licznik? czy będzie działał? Z tego co wiem podpięte są one często do skrzyni biegów jeśli samochód ma automat.
- czy będzie działał tempomat? Ta sama historia.

bigos1966 napisał(a):
Ja bym na początek podłączył vaga i zobaczył jakie są błędy. Olej czasami nie uciekł Ci ze skrzyni.

No jest to godne uwagi spostrzeżenie. Jak go odpalić na zimnym to wrzuca tą jedynkę i jakoś tam jedzie nawet, ale 600km na bank bym tym nie zrobił. Ale nawet jeśli olej uciekł, co dalej? Czy po dolaniu zacznie nagle magicznie działać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2019, 10:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nowe fakty w sprawie.

Wrzuciłem na 1 i ruszył normalnie z miejsca! potem jak obroty wzrosły wrzuciłem mu 2, albo 3 i normalnie jechał, tylko taki dziwny świst było słychać, ale normalnie się rozpędzał. Jak musiałem przyhamować to znów się ślizgał, to wrzuciłem mu na 1 i jazda dalej.
Zostawiłem takiemu garażowemu mechanikowi na osiedlu, żeby spróbował dolać oleju i zobaczę co będzie dalej. Póki co muszę do roboty jechać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 marca 2019, 18:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tak jak pisałem Ci na pw. (Cześć, miałem w tamtym roku. Też pojechałem na wczasy do zakopanego, skrzynia zaczęła fiksować, nie przerzucała płynnie biegów. Na koniec ledwo co wjechałem do garażu. Okazało się że wyleciało mi 2l oleju. Dolałem olej i jeździ dalej. Na pewno trochę się jej to odbiło na kondycji ale jeszcze hula. Przyczyną wycieku był uszkodzony simering między skrzynią a silnikiem.) (Najlepiej na początek sprawdzić stan oleju. Jak za mało to dolać i zobaczyć co się dziej. jak jest poprawa to zrobić wymianę oleju i filtra. To nie jest aż taki duży koszt.Ja kupiłem od Vikinga drugą uszkodzoną. Ponoć ma problem tylko z ruszaniem, później chodzi normalnie. Jak będę ją rozbierał to wrzucę fotki ma forum co i jak jest w środku.).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 marca 2019, 15:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Oddałem do warsztatu, mają sprawdzić poziom oleju, ew dolać i sprawdzić czy coś się poprawi. Niestety szansa na zmianę na manual minęła, ktoś inny kupił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 marca 2019, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja jeżdżę na automacie już przeszło 9 lat i nikt mnie nie namówi na manual. Chociaż już miałem kilka przebojów z nią. Wszystkie awarie sam usunąłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 marca 2019, 14:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 1 listopada 2018, 21:06
Posty: 10
model: Caravelle AG4
silnik: ACV/AUF
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Najpierw zobacz stan oleju. Już poniżej 100 ml skrzynia zaczyna dziwnie się zachowywać, sprawdzone na własnym T4.
Podłącz VCDS, jeśli niema błędów to niech mechanik sprawdzi manometrem na odpalonym silniku na D czy jest między 3.4-3.8 bara (50-55 psi). Na R powinno być 5-6 bar (72-87 psi), manometr wkręca się obok rurki do wlewania oleju. Jeśli poziom oleju jest ok i ciśnienia są w normie trzeba będzie wyciągnąć sterownik. Może coś się zacinać np tulejka na zaworze TCC.


Ostatnio edytowano sobota, 9 marca 2019, 20:46 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 2 razy
Edytowano z bełkotu na język polski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB